Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Consilul Roman pentru Publicitate a organizat dezbaterea „Stereotipuri de gen in publicitate”

Consiliul Roman pentru Publicitate (Romanian Advertising Council – RAC) a organizat dezbaterea „Stereotipuri de gen in publicitate”. Evenimentul a avut loc miercuri 27 iunie la Athenee Palace Hilton Bucuresti.

Cele mai comune stereotipuri de gen, modul in care este reprezentata femeia in publicitate si directia spre care ne indreptam in portretizarea femeii in publicitate, precum si perceptia consumatorilor asupra mesajelor transmise de publicitate au constituit fundamentul dezbaterii.

Subiectul stereotipurilor de gen a fost abordat din perspectiva sociologica, creativa si legislativa:
· Analize si reconfigurari ale reprezentarilor femeilor in publicitate – Alice Iancu, Vicepresedinta a Centrului de Dezvoltare Curriculara si Studii de Gen: FILIA, si Andreea Braga, Membra a Consiliului Director al aceleiasi asociatii;
· Feminin si masculin in publicitate. Insight-uri creative – Bogdan Naumovici, Director de Creatie la 23 Communication Ideas;
· Rolul audiovizualului in perpetuarea stereotipurilor de gen – Cristina Trepcea, Membra a Consiliului National al Audiovizualului.

„O astfel de tema cred ca este un argument foarte bun pentru insasi ratiunea unui organism de autoreglementare precum RAC-ul sa existe. Stiti, dincolo de lege, prin complementaritate, este nevoie si de o abordare pe principii etice a publicitatii. Este acea parte inefabila care este mai greu de surprins intr-un act normativ, dar care, pe de alta parte, este importanta si pe care ne-o propunem sa o aducem la cunostinta si in practica celor implicati in publicitatea din Romania.”, a declarat Ecaterina Safarica, Presedinta RAC.

Printre cei peste 50 de participanti la eveniment s-au numarat:
· reprezentanti ai autoritatilor (Consiliul National al Audiovizualului, Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii);
· reprezentanti ai organizatiilor (Asociatia Berarii Romaniei, Forumul Roman pentru Consum Responsabil de Alcool, Patronatul Roman al Industriei Suplimentelor Alimentare, Uniunea Romana a Producatorilor de Cosmetice si Detergenti);
· reprezentanti ai celor trei dimensiuni ale industriei de comunicare: anuntatori (companii), agentiile de publicitate si media.

In final, provocarea lansata participantilor a fost urmatoarea: in ce masura comunicarea comerciala, bazata pe retete sigure obtinute in urma multor analize minutioase, se poate intalni la mijloc de drum cu nevoia de a sparge barierele, totul respectand principiile etice si demnitatea categoriilor de gen.

Despre RAC

Consiliul Roman pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizatie profesionala, non-guvernamentala, non profit si independenta al carei obiect de activitate este autoreglementarea in publicitate. RAC a fost infiintat in anul 1999. In prezent are 57 de membri: companii care utilizeaza publicitatea pentru a-si promova produsele, agentii de publicitate, media si organizatii din industria publicitatii.

Activitatea Consiliului Roman pentru Publicitate consta, in principal, in solutionarea sesizarilor privind comunicarea comerciala si oferirea de copy advice in baza prevederilor Codului de Practica in Publicitate.

RAC este membru al Asociatiei Europene de Autoreglementare in Publicitate EASA – European Advertising Standards Alliance.

Website: www.rac.ro.

Bucuresti, 04.07.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.