Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Comportamentul consumatorului pe sexe în e-commerce-ul românesc

Retailerul online CEL.ro a realizat un studiu privind comportamentul consumatorului pe sexe cu scopul de a identifica tendinţele din ecommerce-ul românesc pe zona de electro-IT.

În urma cercetării de piaţă s-a constatat că actorii cei mai activi când vine vorba de cumpărături online sunt consumatorii cu vârsta cuprinsă între 25-34 ani, bărbaţi şi femei, urmaţi de generaţia 35-44 şi la diferenţă mică generaţia 18-24.

Referitor la preferinţele consumatorilor, interesele bărbaţilor nu reprezintă o surpriză. Categoriile de gadgeturi, laptopuri, gaming sau smartphone-uri continuă să se regăsească în rândul preferinţelor consumatorlui masculin, dar procentul dintre femei şi bărbaţi pe partea aceasta începe cu fiecare an care trece să se mişcoreze.

Compararea cu anul 2015 a reliefat preocupările tot mai crescute ale femeilor pentru tehnologie. Deşi diferenţele dintre bărbaţi şi femei pe aceste categorii încă sunt mari şi nu există momentan posibilitatea ca femeile să surclaseze consumatorul masculin, consumatorul de sex feminin este din ce în ce mai preocupat de achiziţionarea celor mai noi terminaluri high-tech, iar gradul de interes a crescut de aproape 4 ori în 2016 faţă de 2015 pentru categoriile de gadgeturi şi s-a dublat pentru smartphone-uri.

Chiar dacă în offline barbaţii şi femeile au un comportament diferit la cumpărături (conform unui studiu publicat în Journal of Shopping Center Research) în online, în urma cercetării realizate de CEL.ro se observă că între cele două categorii nu sunt diferenţe foarte mari din punct de vedere comportamental.  Ambele sexe vizitează şi analizează în medie acelaşi număr de pagini, iar valoarea coşului de cumpărături indică diferenţe foarte mici între cele două sexe – valoarea medie a cumpărăturilor făcute de bărbăţi este cu 3% mai mare decât cumpărăturile făcute de utilizatorii de sex feminin.

În ultima perioadă în ecommerce se observă preferinţă tot mai mare în folosirea dispozitivelor mobile. Deşi aceste dispozitive încă nu au detronat desktopul, direcţia în care evoluează lucrurile indică un viitor nu foarte îndepărtat în care mobilul va fi cel puţin egal cu desktopul nu doar ca preferinţă de cercetare a pieţei, ci şi de achiziţie.

În urma studiului s-a observat că femeile sunt mai active şi mai predispuse să achiziţioneze produse de pe dispozitivele mobile decât bărbaţii. Astfel, dintre utilizatorii de gen feminin 30% aleg sa facă tranzacţii de pe dispozitivul mobil, iar 70% de pe desktop, pe când barbaţii aleg să facă tranzacţii mobile într-o proporţie de 23%, 77% preferând desktopul.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.