Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Comisia propune reducerea cu 90% a emisiilor de dioxid de sulf generate de transportul maritim

Calitatea aerului se va îmbunătăţi, mulţumită propunerilor Comisiei Europene care vizează reducerea conţinutului de sulf al combustibililor utilizaţi în transportul maritim. Rezultatul scontat al propunerilor este diminuarea emisiilor de dioxid de sulf cu până la 90 % şi al emisiilor de pulberi în suspensie cu până la 80 %.

Beneficiile aduse sănătăţii publice se vor ridica la 15 34 miliarde EUR, depăşind cu mult costurile estimate, care se situează între 2,6 şi 11 miliarde EUR. În condiţiile în care aproape jumătate dintre europeni locuiesc în zone unde obiectivele UE privind calitatea aerului nu au fost încă îndeplinite, poluarea aerului rămâne una din principalele preocupări legate de mediu cu care se confruntă cetăţenii.

Comisarul european pentru mediu, Janez Potočnik, a declarat: „Poluarea aerului nu se opreşte în dreptul frontierelor. Sursele terestre de poluare s au aflat de ceva timp în atenţia autorităţilor de reglementare, însă a venit momentul ca şi sectorul maritim să îşi aducă contribuţia în acest sens, cu atât mai mult cu cât impactul pe care îl are acesta asupra calităţii aerului este resimţit chiar şi la mare distanţă de zonele de coastă.

Prezenta propunere reprezintă un important pas înainte în reducerea emisiilor atmosferice generate de sectorul transportului maritim, sector aflat într o creştere rapidă. Aceasta va contribui la soluţionarea problemelor persistente legate de calitatea aerului, care continuă să afecteze milioane de europeni. Propunerea face parte dintr un program de transformare care va pregăti sectorul pentru provocările viitoare.”

Vicepreşedintele Siim Kallas a adăugat: „Transpunerea în dreptul UE a standardelor convenite în mod unanim la nivelul OMI ar constitui un pas către îmbunătăţirea în continuare a gradului de sustenabilitate a transportului pe apă. Mă bucur foarte mult că propunerea cuprinde o varietate de măsuri de însoţire pe termen scurt şi mediu, care să ajute sectorul să facă faţă acestei provocări.”

Actul legislativ propus revizuieşte Directiva privind conţinutul de sulf din anumiţi combustibili lichizi şi încorporează noile standarde OMI în dreptul UE, astfel încât să asigure punerea în aplicare adecvată şi armonizată de către toate statele membre UE.

Propunerea prevede reducerea, începând cu 1 ianuarie 2015, a conţinutului maxim permis de sulf din combustibilii marini utilizaţi în zone sensibile precum Marea Baltică, Marea Nordului şi Canalul Mânecii, de la nivelul precedent de 1,5 % la 0,1 %. În alte zone trebuie să realizeze, până la 1 ianuarie 2020, o reducere şi mai importantă, de la 4,5 % la 0,5 %.

Ca alternativă la utilizarea combustibililor cu conţinut scăzut de sulf, li se va permite navelor să utilizeze tehnologii echivalente precum instalaţiile pentru epurarea gazelor arse. Alte modificări importante propuse se referă la raportarea şi verificarea mai uniformizate şi la alinierea dispoziţiilor privind eşantionarea la standardele internaţionale.

Propunerea ar trebui să fie introdusă progresiv din 2015 până în 2020. Până atunci Comisia va elabora, în 2012, o serie de măsuri pe termen mediu şi lung în cadrul unui „set de instrumente pentru un transport pe apă sustenabil”, care să promoveze transportul sustenabil şi competitiv pe distanţă scurtă.

Cu toate că noile reguli vor pune probleme sectoarelor implicate, utilizarea tehnologiilor alternative de reducere a emisiilor va diminua semnificativ costurile de punere în conformitate şi va stimula inovarea şi utilizarea eficientă a resurselor.

Revizuirea propusă reprezintă un efort de a soluţiona problemele persistente legate de calitatea aerului, anticipând o revizuire mai vastă a politicii în domeniul aerului, pe care Comisia o va efectua înainte de 2013. Propunerea se sprijină pe consultările cu factorii implicaţi şi pe diverse studii privind costurile şi beneficiile măsurilor planificate şi potenţialul lor impact asupra sectorului transporturilor maritime.

Context

Țiţeiul este transformat în combustibili distilaţi precum benzina şi motorina, şi reziduuri precum păcura grea şi bitumul. În mod tradiţional, navele utilizează păcura grea ca mijloc de propulsie. Păcura grea poate avea un conţinut de sulf de până la 5 %; în comparaţie cu aceasta, conţinutul de sulf al combustibililor utilizaţi de camioane sau autoturisme nu trebuie să depăşească 0,001 %.

Emisiile de dioxid de sulf pot cauza ploi acide şi pot genera pulberi în suspensie. Aceste pulberi sunt periculoase pentru sănătatea umană, cauzând boli respiratorii şi cardiovasculare şi reducând speranţa de viaţă în UE cu până la doi ani.

Emisiile generate de poluanţi atmosferici cum este sulful s au diminuat în ultimii 20 de ani. Cu toate acestea, UE este încă destul de departe de atingerea obiectivului său, şi anume un grad de calitate a aerului care să nu genereze efecte negative semnificative şi nici riscuri pentru sănătatea umană şi pentru mediu.

În lipsa unor acţiuni suplimentare, conform tendinţelor actuale emisiile maritime ar putea depăşi până în 2020 totalul emisiilor terestre din UE. Comisia va efectua o revizuire cuprinzătoare a strategiei UE în domeniul aerului până în 2013 şi ia măsuri urgente pe termen scurt pentru a rezolva problemele persistente cu care se confruntă statele membre în ceea ce priveşte respectarea standardelor din domeniul calităţii aerului, în special cele referitoare la prafurile fine cunoscute sub denumirea de pulberi în suspensie (particulate matter – PM) şi cele referitoare la ozon.

Una dintre aceste măsuri imediate este propunerea de aliniere a calităţii combustibililor marini la cele mai recente standarde agreate de Organizaţia Maritimă Internaţională.

Pagini Utile

* Informaţii suplimentare:
Propunerea Comisiei poate fi consultată la următoarea adresă: //ec.europa.eu/environment/air/transport/ships_directive.htm

* Mai multe detalii privind politica UE în domeniul aerului şi revizuirea acesteia puteţi găsi la adresele:
//ec.europa.eu/environment/air/index_en.htm
//ec.europa.eu/environment/air/review_air_policy.htm

* Persoane de contact:
JOE HENNON (+32 2 295 35 93)
MONICA WESTEREN (+32 2 299 18 30)

Bucuresti, 15 .07.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.