Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Claudiu Lucaci: „Orice initiativa pornita din suflet si tratata cu sinceritate are valoare”

Reportajul directorului Ştirilor TVR, ce încheie campania „Ajută România!”, poate fi urmărit vineri, 30 noiembrie, la Telejurnalul TVR 1 de la ora 20.00

Ştirile TVR au spus telespectatorilor, timp de două luni şi jumătate, poveştile a zeci de români care au hotărât să schimbe ceva în jurul lor prin propriile forţe şi fără să aştepte nimic în schimb. Voluntarii pe care i-am văzut la Ştirile TVR sunt însă doar o mică parte din miile de români care îi ajută necondiţionat pe cei bolnavi, săraci sau singuri.

Dar voluntar este şi acela care oferă din cunoştinţele sale unui copil, pentru a-l ajuta să aleagă în cunoştinţă de cauză ce e mai bine pentru viitorul lui. Georgiana – o fetiţă de 12 din comuna dâmboviţeană Vizureşti – visează să devină jurnalistă. I-a aratăt ce înseamnă această meserie chiar Claudiu Lucaci, şeful Ştirilor TVR. Mai mult, el i-a predat Georgianei, pentru o zi, scaunul de director.

În ziua pe care au petrecut-o împreună, Georgiana i-a povestit jurnalistului TVR despre cum se descurcă şi învaţă, dar şi ce preocupări au copiii de la Şcoala din Vizureşti. Concluzia? La 40 de kilometri distanţă de Bucureşti, copiii duc o viaţă departe de bunăstarea Capitalei. Dar nimeni nu-i opreşte să viseze… Iar Georgiana vrea să devină reporter.

Coordonatorul Ştirilor TVR i-a explicat Georgianei că televiziunea nu înseamnă doar ce vede ea la televizor; este un domeniu complex, în care trebuie să ţii pasul cu tot ce se întâmplă în jurul tău. În spatele celor care apar la televizor lucrează echipe de zeci de oameni. Fetiţa de 12 ani şi-a mai îndeplinit un vis: să stea la pupitrul Ştirilor, în locul prezentatorilor. A înţeles că nici această meserie nu e aşa uşoară cum pare.

„Am demonstrat, pe parcursul a două luni şi jumătate, că jurnaliştii Ştirilor TVR sunt capabili să suţină, prin propria implicare, o cauză de interes naţional. Voluntariatul este modul nostru de a arăta că nu suntem nepăsători faţă de cei aflaţi în nevoie. Cu această ocazie am obţinut şi confirmarea că orice iniţiativă pornită din suflet şi tratată cu sinceritate are valoare. Pentru că nu căutăm spectaculosul şi nici câştigul facil, promitem să nu ne oprim aici. O altă campanie a Ştirilor TVR începe din 2 decembrie. Îi aşteptăm pe români să vină alături de noi în Caravana Ştirile tale sunt la TVR", declară Claudiu Lucaci la final de campanie.

Telespectatorii TVR 1 pot urmări vineri, 30 noiembrie, la Telejurnalul de la ora 20.00, reportajul realizat de Claudiu Lucaci. El poate fi văzut, la fel ca şi celelalte reportaje ale campaniei „Ajută România!”, online, pe //stiri.tvr.ro/ajutaromania.html.

Aproape jumătate din populaţia ţării a văzut „Ajută România!”

La fel ca şi campania precedentă desfăşurată de Ştirile TVR, „România Optimistă”, campania „Ajută România!” a stârnit interesul telespectatorilor. Conform datelor de audienţă furnizate de Kantar Media şi prelucrate de TVR, reportajele campaniei „Ajută România!” (măsurată separat de Telejurnal) se situează pe primele poziţii în topul audienţelor emisiunilor postului TVR 1, în numeroase rânduri campania situându-se chiar pe primul loc.

Astfel, din 17 septembrie până în prezent, la nivel naţional, aproape jumătate din populaţia ţării a vizionat cel puţin un minut din campania „Ajută România!” (reach cumulat de 8.762.000, ceea ce corespunde unui procent de 46,1% din totalul telespectatorilor). Cel mai urmărit reportaj al campaniei a adunat în faţa micilor ecrane peste 800.000 de români. Povestea voluntarilor de la Casa Ioana, difuzată în 4 octombrie, cărora li s-a alăturat şi Lucian Pârvoiu, pentru a oferi un acoperiş celor mai nevoiaşi semeni ai noştri, rămaşi pe străzi, a fost văzută de o medie de 810.000 de telespectatori la nivel naţional, corespunzând unui rating mediu de 4,3% şi unei cote medii de piaţă de 8%.

Pe locul al doilea în clasamentul audienţelor campaniei s-a situat materialul despre bunicile adoptive pentru copiii asistaţi de Centrul Generaţii al Fundaţiei „Principesa Margareta", această ştire fiind văzută în 1 octombrie, la TVR 1, de o medie de 772.000 de telespectatori (4,1% rating mediu şi 6,9% cotă de piaţă medie). Povestea tânărului medic român stabilit în SUA, care oferă burse copiilor din ţară, difuzată în 2 octombrie, se situează pe locul al treilea, adunând în faţa micilor ecrane o medie de 762.000 de telespectatori (4% rating şi 7,1% cotă de piaţă). Ştirea din 22 noiembrie, despre voluntarii care gătesc pentru credincioşii care merg să se închine la moaşte, cărora li s-a alăturat şi Raluca Belciu, a stârnit şi ea interesul românilor. Ea a fost vizionată de 748.000 de telespectatori, în medie (3,9% rating şi 6,7% cotă de piaţă). Pe locul cinci, ca audienţă, s-a situat reportajul Alinei Stancu despre voluntarii Serviciului de Ambulanţă din Bucureşti. Povestea lor a strâns în jurul micilor ecrane o medie de 737.000 de telespectatori, la nivel naţional (3,9% rating şi 6,8% cotă de piaţă).

În ceea ce priveşte publicul urban, acesta a fost cel mai sensibilizat de povestea voluntarilor de la Centrul pentru Copiii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual, spusă de Adrian Bucur. Reportajul jurnalistului TVR a fost urmărit de o medie de 301.000 de telespectatori din mediul urban (2,9% rating şi 6,1% cotă de piaţă). La nivel naţional, aceeaşi ştire a înregistrat o medie de 727.000 de telespectatori (3,8% rating şi 7,6% cotă de piaţă).

Bucuresti, 29.11.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.