Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Ce tendinte aduce anul 2012 in Mobile Marketing?

Syscom Digital logo

Componentele de marketing mobil vor fi diversificate in cadrul campaniilor de comunicare implementate anul viitor, conform estimarilor realizate de Syscom Digital, agentie interactiva si una dintre cele mai importante companii jucatoare pe piata locala de mobile marketing.

“La finalul acestui an piata locala de profil a ajuns la o valoare de cca 7-7,5 milioane de Euro, iar pentru 2012 exista premise sa stagneze valoric intrucat nu valoarea in sine a pietei va creste, ci volumul si diversitatea activitatilor prin scaderea preturilor. Marketerii care folosesc acest canal de comunicare de cel putin 2-3 ani inteleg deja avantajele legate de eficienta, implementarea facila si rezultatele imediate si tocmai de aceea vor diversifica activitatile specific pentru a obtine rezultate cat mai bune insa nu cred ca vor creste semnificativ investitiile in acest sector”, considera Maia Novolan, directorul general al Syscom Digital.

“Nu se observa in piata anunturi cu privire la cresteri de bugete, in special din partea marketerilor, asadar de unde sa avem cresteri?” se intreaba retoric Novolan.

“Exista posibilitatea ca tendinta din anul 2011 de mutare pe traseul anului a unei mici parti din bugetele de marketing de pe alte componente pe componenta de marketing mobil, sa se pastreze si in 2012 generand astfel o crestere probabila de 8-10%. Cresterile preconizate ar putea insa sa compenseze downsize-ingul valoric al pietei de mobile marketing generat de presiunea tot mai mare pe tarife venita din partea clientilor, prin urmare avem toate motivele sa ne asteptam la o stagnare valorica a pietei, chiar daca volumul activitatilor creste” mai adauga Novolan.

SMS-urile vor reprezenta in continuare baza a peste trei sferturi din campaniile de marketing mobil, insa utilizarea codurilor QR complementar cu alte tooluri (web, gaming, voce, FB, aplicatii mobile) ar putea creste anul viitor si cu pana la 50%, avand in vedere potentialul pietei din Romania in ceea ce priveste volumul de smartphone-uri din piata si rata de acces la internet mobil din ce in ce mai mare.

Printre tendintele in marketing mobil care vor marca anul 2012 se numara extinderea activitatilor "call-to-action" si a aplicatiilor mobile. “Pentru o campanie de marketing mobil mai putin costisitoare, poti realiza activitati , cerandu-i consumatorului sa vina el catre tine oferindu-i ceva in schimb”, sustine directorul general Syscom Digital.

“Aplicatiile pentru device-uri mobile targetate catre consumatori vor fi vedetele anului 2012, diversitatea facilitatilor pe care le ofera acestea, determinandu-le sa devina un < must > pentru orice brand sau retailer important. Desi aplicatiile sunt tool-uri din categoria mobile marketing, in prezent bugetele pentru aceste tipuri de servicii/produse intra in categoria online, componenta pe care se asteapta cresteri, deci putem astepta si de aici preluarea unei cote valorice ”, explica Maia Novolan.

In plus, website-urile si jocurile de socializare vor avea o expunere tot mai crescuta pe telefoanele mobile. Telefonul mobil este aproape mereu in posesia utilizatorilor, de aceea este de asteptat ca accesarea retelelor online de socializare sa fie realizata in proportie de cel putin 30%-35% de pe telefonul mobil in urmatorii 2 ani. “Cu alte cuvinte, oricand si de oriunde, fara bariere. La fel se intampla si cu jocurile de socializare, ceea ce inseamna ca acele companii care vor marketa jocurile pe telefon se vor putea bucura de proeminenta in comunitatea de profil.” completeaza Maia Novolan.

Nu in ultimul rand, formatele video vor fi la randul lor in crestere, odata cu utilizarea la scara larga a telefoanelor inteligente care au optiuni de capturare video. “Este timpul pentru companii sa se gandeasca si la posibilitatile oferite de marketingul video dincolo de YouTube sau de alte canale similare.”, concluzioneaza reprezentanta Syscom Digital.

Pentru Syscom Digital anul 2011 se incheie bine, cu o cifra de afaceri de peste 1,7 milioane de Euro, cu 24 de angajati, cu 2 premiere romanesti de profil, una reprezentata de sistemul inedit de digital networking utilizand QR coduri in cadrul evenimentelor si implementarea primei campanii promotionale cu mecanism integrat SMS si online ce se deruleaza simultan in 4 tari: Romania, Bulgaria, Moldova si Serbia.

Bucuresti, 28.12.2011

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.