Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Caravana GeneratiaS a indemnat tinerii timisoreni sa adopte un stil de viata sanatos

Ieri caravana GeneratiaS şi-a dat întâlnire cu tinerii timişoreni. Peste 300 de elevi şi studenţi au asistat la proiecţiile de film pe teme de sănătate şi au discutat cu medicii specialişti în nutriţie şi dermatologie. Caravanăa GeneratiaS se desfăşoară în perioada 15 – 25 noiembrie, iar traseul include oraşele: Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi şi Braşov. GeneraţiaS, ca şi Guerilla Verde, îşi propune să ajute la educaţia tinerilor prin intermediul filmului. Mai multe detalii despre programul caravanei, cât şi despre filmele care vor fi proiectate, sunt disponibile pe www.generatias.ro.

Ieri caravana educaţională de filme pe teme de sănătate a ajuns în al doilea oraş de pe traseu, Timişoara. Elevi ai Colegiului Bănăţean au urmărit proiecţia de film pe teme de sănătate şi au aflat lucruri utile legate de alimentaţia sănătoasă şi echilibrată, iar studenţii de la Universitatea de Medicină şi Farmacie au urmărit un film despre acnee şi au discutat cu medicii specialişti invitaţi. Astfel, specialistul Danone le-a vorbit despre o dietă echilibrată, iar specialistul GSK le-a oferit sfaturi în privinţa tratării corecte a problemelor tenului. Tinerii au răspuns pozitiv demersului organizatorilor şi au fost extrem de activi, punând o serie de întrebări invitaţilor prezenţi la eveniment.

Vineri, 19 noiembrie, caravana va sosi la Cluj-Napoca, unde vor avea loc evenimente la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Hatieganu” şi la Şcoala „Ioan Bob”.

”GeneraţiaS este un proiect dedicat tinerilor interesaţi de adoptarea unui stil de viaţă sănătos. Prin întâlnirile pe care le organizăm în şcoli, licee şi universităţi din toată ţara, încercam să le oferim acestora accesul la informaţii şi să-i punem în legătură cu specialişti în domeniu.”

Caravana Generaţia S se află la cea de a două ediţie. Prima ediţie a avut loc în perioada 17 mai – 8 iunie 2010. Peste 2 500 de tineri au participat la eveniment şi au aflat informaţii interesante despre afecţiunile hepatice, HIV, SIDA, droguri, nutriţia echilibrată, un stil de viaţă sănătos, autism şi tuberculoză. Organizatorii caravanei au realizat pe un eşantion reprezentativ de liceeni şi studenţi (10% dintre participanţi) un sondaj menit să evidenţieze percepţia tinerilor asupra importanţei unui stil de viaţă sănătos, însă şi gradul lor de informare în privinţă afecţiunilor hepatice şi HIV SIDA. Astfel, pentru liceeni sportul pare să fie factorul care echilibrează un regim haotic de viaţă. Peste 54% dintre ei declară că fac sport şi în afara orelor de educaţie fizică. Studenţii, pe de altă parte, în proporţie de 55,5%, admit importanta sportului în cadrul unui regim de viaţă sănătos, fără a menţiona dacă îl şi practică. Îngrijorătoare este şi cantitatea de apa consumată zilnic de către liceeni. Doar 12% dintre ei beau peste 2 litri de apă zilnic, iar alţi 12% consumă chiar mai puţin de 1 l

GeneratiaS, prima caravană educaţională de filme pe teme despre sănătate, face parte dintr-un proiect pilot denumit Better Education Through Innovation. Guerilla Verde, caravană educaţională pe teme ecologice, este un alt proiect din cadrul BETI, care îşi propune să ajute la educaţia generaţiei de mâine prin intermediul filmului, prezentat ca parte a tehnologiei digitale şi ca metodă alternativă de educaţie.

GeneraţiaS este un proiect susţinut de Ministerul Sănătăţii, Institutul Naţional de Sănătatea Publică, Colegiul Medicilor, COPAC – Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România, primăriile locale din oraşele aflate pe traseul caravanei (Braşov, Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi), Asociaţiile APAH, Clorofilm, Asociaţia Nutriţie şi Sănătate Cluj, Facultatea de Agronomie Alimentară şi a Mediului, ASE Bucureşti, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării de la Universitatea Bucureşti, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Victor Babes” Timişoara, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” Cluj-Napoca, Universitatea „Petre Andrei” Iaşi, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” Iaşi, Facultatea de Medicină „Universitatea „Transilvania” Braşov, Şcoală Generală cu clasele I – VIII nr. 95 Bucureşti, Colegiul Bănăţean Timişoara, Şcoala „Ioan Bob” Cluj-Napoca, Colegiul Naţional „Costache Negruzzi” Iaşi, Colegiul Naţional „Dr. I. Mesota” Braşov, Fundaţia Sensiblu, SonnentoR, Asociaţia CharityGift.

Cu sprijinul: StudentBank, Farmaciile Dona, Rompetrol, Danone, Vichy, GlaxoSmithKline, Mitsubishi Motors

Parteneri media: TVR 1, Radio ZU, Radio România Actualităţi, Jurnalul Naţional, Men’Health, Farmacia Ta, Tonică, Sensotv.ro, Info-Sănătate, Ziarul de Iaşi, Ziua de Vest, CSR România, PR România, iubescbrasovul.ro, studenţie.ro, calificativ, ro, sfatulmedicului.ro, stiridebine.ro, medicalstudent.ro, 121.ro, roportal.ro, bucureşteni.ro, tion.ro, clon.ro

Program GeneratiaS:

Bucureşti, 15 noiembrie
13.00 – Şcoala Generală cu clasele I-VIII, nr. 95, Sală de Festivităţi
16.30 – 17.30 – Academia de Studii Economice (ASE), corp Moxa, sală 3MIII
19.00 – 21.00 – Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Amfiteatrul R3 (Chimie)

Timişoara, 17 noiembrie
13.00 – 14.00 – Colegiul Bănăţean, Sala de Festivităţi
16.00 – 17.00 – Universitatea de Medicină şi Farmacie “Babes”, sala “Georgeta Luputiu”

Cluj-Napoca, 19 noiembrie
11.00 – 13.00 – Universitatea de Medicină şi Farmacie ”Iuliu Hatieganu”, str. Pasteur, nr. 6, Aulă Universităţii
12.00 – 13.00 – Şcoală “Ioan Bob”, Sala de Festivităţi

Iaşi, 22 noiembrie
11.00 – 12.00 – Universitatea “Petre Andrei”, Amfiteatrul "Petre P. Andrei" – etaj 1 (stânga)
13.00 -14.00 – Colegiul Naţional “Costache Negruzzi”, Sala de Festivităţi
14.00 – 16.00 – Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a€œIon Ionescu de la Brad”, Amfiteatrul A5

Braşov, 25 noiembrie
14.00 – 15.00 – Colegiul Naţional a€œDr. Ioan Mesota” , Sala de Sport
16.00 -17.00 – Universitatea Transilvania din Braşov, Facultatea de Medicină, Aula Mare

Declaraţii de presă:

“La Vichy, credem că sănătatea pielii este calea cea mai sigură şi cea mai eficientă pentru a atinge o frumuseţe veritabilă, vizibilă, durabilă. În spiritul acestui crez ne-am alăturat caravanei GeneratiaS, având încrederea că astfel de acţiuni, menite să educe tinerii în legătură cu diferitele teme de sănătate, au o contribuţie importantă la crearea unui viitor sănătos pentru generaţiile de astăzi. Prin medicii care ne reprezintă la acest eveniment, avem ocazia să ne adresăm tinerilor în legătură cu o problemă ce are o incidenţă atât de mare în rândul lor: acneea. Este o problemă care, dincolo de a afecta sănătatea şi imaginea individului, are implicaţii deosebit de importante la nivel social. Încercam, aşadar, să informăm tinerii şi să punem în slujba lor cercetarea şi susţinerea medicală de care dispunem, pentru a-i ajuta să corecteze acest dezechilibru. Salutăm iniţiativa desfăşurării acestui eveniment şi ne dorim ca el să poată fi extins cât mai mult în viitor.” (Diana IORDACHE, Marketing Manager Vichy România)

“Ne-am alăturat acestei iniţiative pentru că ne apropie cel puţin două trăsături comune: inovaţia şi caracterul educativ. GlaxoSmithKline (GSK) este o companie farmaceutică cu o lungă istorie în domeniul inovaţiilor, iar educaţia a fost întotdeauna una dintre ariile noastre de interes în România. Sănătatea este un subiect care intră mai greu în atenţia tinerilor, iar modul inovator în care diverse teme de sănătate sunt aduse în discuţie prin iniţiativa GeneratiaS ne-a convins să suntinem acest proiect deosebit”. (GlaxoSmithKline)

“Prin platforma de responsabilitate socială corporativă am iniţiat proiecte care au ca scop imbunătăţirea aspectelor sociale specifice şi am încercat să răspundem solicitărilor şi aşteptărilor partenerilor noştri sociali. În cadrul acestui parteneriat cu Image Factory ne dorim să atragem atenţia asupra a două sectoare vulnerabile ale societăţii: mediu şi sănătate, şi să implicăm în viitoare proiecte cât mai mulţi membrii ai comunităţii. Această iniţiativă face parte din platforma de responsabilitate socială Rompetrol, "Energia vine din suflet", care cuprinde programul naţional "Impreună pentru fiecare" şi alte proiecte punctuale din domeniile mediu şi sănătate”. (Oana Năstase, Communication & Corporate Affairs Director, Rompetrol)

Bucuresti, 18.11.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.