free download 78 travel guides written by experts

BMW Motorsport News – Numarul 06/15

Nu contează că vorbim de DTM, de United SportsCar Championship sau de nenumăratele campionate regionale: săptămână după săptămână, echipele şi piloţii BMW de pretutindeni se luptă pentru puncte, victorii şi titluri.

Şi în afara circuitelor, membrii familiei BMW Motorsport sunt protagoniştii ştirilor principale.

"BMW Motorsport News" ne permite să rezumăm constant acţiunea într-o manieră compactă şi informativă.

Aşa vei fi mereu la curent cu toate informaţiile.


Blancpain Sprint Series: Martin şi Müller au câştigat la Nogaro

Piloţii oficiali BMW Maxime Martin (Belgia) şi Dirk Müller (Germania) au avut o apariţie de succes ca invitaţi în Blancpain Sprint Series. În prima etapă a sezonului, care s-a desfăşurat la Nogaro (Franţa), cei doi au câştigat cursa principală din Lunea Paştelui, cu modelul BMW Z4 GT3 înscris de BMW Sports Trophy Team Brasil. În urma acestui succes, ei au reuşit prima victorie obţinută vreodată în această competiţie de echipa braziliană pentru care au concurat în week-end. În calificările de sâmbătă, Martin a ratat obţinerea pole position pentru doar câteva sutimi de secundă. În cursa de calificare, Müller şi Martin s-au luptat pentru victorie până la trecerea liniei de sosire, dar au încheiat pe poziţia secundă. Încă de la început, manşa principală a decurs perfect şi conform planului: cu o manevră curajoasă, Martin a preluat conducerea în primul tur şi apoi şi-a mărit constant avansul faţă de restul competitorilor. După pit stop, Müller s-a aflat pe locul al doilea pentru o scurtă perioadă, dar, după numai câteva tururi, a readus modelul BMW Z4 GT3 în frunte cu o manevră remarcabilă şi şi-a păstrat poziţia până la finalul cursei. Gemenii brazilieni Ricardo şi Rodrigo Sperafico au reuşit şi ei o clasare bună, încheind pe poziţia a zecea cu cel de-al doilea BMW Z4 GT3 al BMW Sports Trophy Team Brasil. Săptămâna viitoare, Martin va reveni în cockpitul BMW M4 DTM – la testul oficial ITR de la Oschersleben (Germania).

Trei întrebări pentru… Dirk Müller şi Maxime Martin

Felicitări, Dirk şi Maxime, pentru această victorie. Dirk, cum a fost cursa pentru tine?
Dirk Müller:
A fost un succes plin de emoţie şi a fost fantastic să văd echipa sărbătorind în faţa podiumului. Cheia acestui succes a fost evoluţia fantastică a lui Maxime, când a preluat conducerea şi a reuşit să creeze acest interval-tampon. Aşa cum a făcut-o şi în cursa de calificare, echipa a reuşit o treabă senzaţională la pit stop. Schimbul pneurilor şi al pilotului a fost incredibil de rapid, mai rapid decât mă aşteptam. Din păcate, se pare că nu am apăsat corect butonul de pornire şi am pierdut ceva timp din această cauză. Aşa ceva ţi se întâmplă o singură dată în viaţă – dacă este să se întâmple. Din acel moment, am rulat în regim "maximum attack". A fost foarte distractiv. Am preluat din nou conducerea cu o manevră în primul viraj. În mod normal, nu depăşeşti acolo – dar am avut şansa să încerc. În ultimele tururi nu a trebuit decât să-mi conserv avantajul faţă de adversari. A fost fantastic.

Maxime, cât de fericit eşti după această victorie?
Maxime Martin:
Sunt foarte fericit. Am avut un start foarte bun şi am reuşit să preiau conducerea. Din acel moment m-am distanţat un pic şi am controlat cursa din frunte. Apoi, Dirk a reuşit o treabă foarte bună în partea a doua a cursei. A reuşit o manevră decisivă pentru revenirea în postura de lider şi şi-a menţinut adversarii sub control. M-am bucurat că am putut participa cu Dirk în Blancpain Sprint Series. Vreau să mulţumesc BMW Sports Trophy Team Brasil pentru că ne-a oferit o maşină foarte bună. De-a lungul week-endului am devenit din ce în ce mai puternici şi în final am câştigat cursa cea mai importantă.

Dirk, cum a fost să lucrezi cu Maxime şi BMW Sports Trophy Team Brasil?
Dirk Müller:
A fost foarte interesant să realizez reglajele de fineţe ale BMW Z4 GT3 împreună cu Maxime şi echipa, apoi să îmbunătăţim maşina pas cu pas. Echipa ne-a făcut să ne simţim bineveniţi încă din primul moment şi ne-am simţit confortabil alături de ei. Băieţii au reuşit o treabă excelentă de-a lungul week-endului şi au meritat această victorie.

***

BTCC: Priaulx şi Collard au strălucit la Brands Hatch

Primele trei manşe din British Touring Car Championship (BTCC) au avut loc la Brands Hatch (Marea Britanie) de-a lungul week-endului Paştelui – iar prima cursă a fost câştigată de Rob Collard (Marea Britanie), pilotul West Surrey Racing aflat la comenzile unui BMW 125i M Sport. Un start bun, prin care experimentatul pilot a urcat de pe locul al cincilea pe al doilea, s-a transformat în fundamentul acestei victorii fantastice în chiar prima cursă a stagiunii. În prima sa cursă în campionat după o absenţă de 13 ani, Andy Priaulx (Marea Britanie) şi-a plasat modelul BMW 125i M Sport în pole position pentru prima cursă. Pilot oficial BMW, Priaulx a condus în primele 13 tururi – din totalul de 24 de tururi ale cursei -, dar a încheiat al nouălea după ce a retrogradat în clasament ca urmare a degradării pneurilor de compoziţie soft. În a doua manşă, Priaulx a pornit de pe prima linie a grilei, după ce a stabilit al doilea cel mai rapid tur în prima cursă. El a încheiat pe locul secund, la doar 0,040 secunde în urma învingătorului, Gordon Shedden (Marea Britanie / Honda). Grila pentru manşa a treia a făcut ca Top 10 din cursa secundă să fie inversat, astfel că modelele BMW pilotat de Sam Tordoff (Marea Britanie), Priaulx şi Collard au ocupat poziţiile a patra, a noua, respectiv a 16-a. Etapa finală a fost câştigată de Honda lui Matt Neal (Marea Britanie), Tordoff încheind al patrulea, Priaulx al optulea, în timp ce Collard a abandonat după ce a ieşit pe patul de pietriş în primul tur. Neal este lider în clasamentul piloţilor, dar Priaulx este pe locul al patrulea, la o distanţă de doar trei puncte.

British GT: două clasări pe podium pentru BMW Z4 GT3 la Oulton ParkŢ

Oulton Park (Marea Britanie) a fost locul unde s-a ridicat cortina pentru sezonul 2015 din campionatul GT al Marii Britanii. Lunea Paştelui s-a dovedit a fi una de succes pentru echipele BMW, cu două clasări pe podium reuşit de BMW Z4 GT3. În prima cursă, Lee Mowle (Marea Britanie) şi Joe Osborne (Marea Britanie) au ocupat locul al treilea cu maşina #888 înscrisă de Triple Eight Racing. Modelul #1 BMW Z4 GT3 înscris de Barwell/Ecurie Ecosse şi pilotat de tandemul Marco Attard (Marea Britanie) – Alexander Sims (Marea Britanie) a trecut linia de sosire pe locul al şaselea, în ciuda faptului că maşina a fost lovită de un alt competitor. În manşa secundă, a fost rândul echipajului Attard – Sims să urce pe podium. Cei doi au ocupat locul al treilea, în timp ce Mowle şi Osborne au ocupat poziţia a cincea. Barwell/Team Russia a avut ghinion în această zi de luni: după ce au ocupat locul al treilea în calificări, John Minshaw (Marea Britanie) şi Phil Keen (Marea Britanie) au abandonat în ambele curse.

GT4 European Series: victorii de clasă pentru Braams şi Grammatico la Nogaro

Noul sezon din GT4 European Series a debutat şi el cu ocazia "Coupes de Paques" ce a avut loc la Nogaro (Franţa). În prima etapă au avut loc două curse, una în Duminica Paştelui, cea de-a doua în Lunea Paştelui. În prima manşă, Simon Knap (Olanda) şi Rob Severs (Olanda) au dus modelul BMW M3 GT4 înscris de Ekris Motorsport pe locul al patrulea. Liesette Braams (Olanda), cu BMW M3 GT4 al Las Moras Racing, a reuşit să se impună în clasa AM. În cea de-a doua cursă, desfăşurată luni, André Grammatico (Franţa) a ocupat locul al treilea în clasamentul general şi s-a impus la categoria AM, ajutat de modelul BMW M3 GT4 al BMW Espace Bienvenue. Braams a trecut linia de sosire pe locul al şaptelea la "general", în timp ce Knap şi Severs au încheiat Top 10.

Super GT Japonia: deschiderea stagiunii la Okayama

Noul sezon din campionatul Super GT al Japoniei a început la Okayama (Japonia) în acest week-end. Două BMW Z4 GT3 au concurat în clasa GT300 la prima etapă a acestui sezon. În condiţii de ploaie, Morio Nitta (Japonia) şi Shigekazu Wakisaka (Japonia), piloţii modelului BMW Z4 GT3 înscris de LM corsa, au încheiat pe locul al optulea. Jörg Müller (Germania) şi Seiji Ara (Japonia), echipajul BMW Sports Trophy Team Studie au trebuit să abandoneze imediat după startul cursei.

BMW M235i Racing Cup Belgia: Michael Schrey a câştigat cursa de debut la Spa-Francorchamps

BMW M235i Racing cucereşte şi circuitele din Belgia şi Olanda: 2015 este sezonul inaugural al noii competiţii BMW M235i Racing Cup Belgia. Cursa de trei ore de debut a avut loc în cadrul "Trophée des Fagnes" de la Spa-Francorchamps (Belgia), în Duminica Paştelui. Michael Schrey (Germania), pilotul Team WSM – H&R Spezialfedern, a obţinut prima victorie în categoria BMW M235i Racing Cup Belgia. Locul al doilea a revenit Team Dreszer Motorsport, cu Maciej Dreszer (Polonia) şi Stéphane Kox (Olanda). Echipajul format din Frederic Bouvy (Belgia) şi Christian Kelders (Belgia), cu modelul BMW M235i Racing înscris de No Speed Limit, a încheiat pe locul al treilea. În sezonul de debut al competiţiei vor avea loc şapte curse, organizate pe circuitele de la Spa-Francorchamps (Belgia), Zolder (Belgia) şi Zandvoort (Olanda).

Campionatul FIA Formula E: BMW i8 Safety Car şi BMW i3 Medical Car la Long Beach ePrix

BMW i8 Safety Car şi BMW i3 Medical Car au avut a doua apariţie în SUA în mai puţin de două săptămâni. După Miami ePrix ce a avut loc în Florida, a şasea cursă din acest sezon al Campionatului FIA Formula E a avut loc pe legendarul circuit stradal din Long Beach (California, SUA). BMW i este "Partener Oficial de Automobile" al inovatoarei competiţii pentru monoposturi cu propulsie electrică. Pilotul BMW în DTM António Félix da Costa (Portugalia) a încheiat al şaptelea la Long Beach. Victoria i-a revenit lui Nelson Piquet Jr. (Brazilia). Următoarea cursă din Campionatul FIA Formula E va avea loc pe un alt circuit stradal faimos; BMW i8 Safet Car şi the BMW i3 Medical Car vor fi în misiune la Monaco ePrix ce va avea loc la Monte Carlo (Monaco) pe data de 9 mai.

Cursele sunt transmise şi în România pe posturile DIGI Sport.

Bucuresti, 07.04.2015
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *