Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW la cursa de 24 de ore de la Nürburgring

Modelul BMW M6 GT3 cu numărul de concurs 23 a fost cel mai bine plasat BMW în cursa de 24 de ore de la Nürburgring (Germania): aflat în ultimul schimb, Dirk Werner (Germania) a trecut linia de sosire pe locul al cincilea, după ce parcurgerea a 133 de tururi. El a împărţit cockpitul cu Alexander Sims (Marea Britanie), Philipp Eng (Austria) şi Maxime Martin (Belgia). Cvartetul a încheiat la un tur de modelul Mercedes învingător.

Cele două BMW M6 GT3 înscrise de Walkenhorst Motorsport au terminat competiţia în Top 30: maşina #999, la al cărei volan s-au aflat Victor Bouveng (Suedia), Tom Blomqvist (Marea Britanie), Christian Krognes (Norvegia) şi Michele di Martino (Germania), a pierdut mai multe tururi pe parcursul nopţii, atunci când s-a efectuat un pit stop prelungit pentru reparaţii, dar a revenit în final până pe poziţia a 12-a. Maşina #101, pilotată de Matias Henkola (Finlanda), Kazunori Yamauchi (Japonia), Max Sandritter (Germania) şi George Richardson (Marea Britanie), a încheiat cursa pe locul al 22-lea.

Aceasta a fost prima apariţie a modelului BMW M6 GT3 în clasica de anduranţă – iar varianta Nordschleife de la Nürburgring şi-a reconfirmat în mai multe rânduri supranumele de “Infernul Verde”. Cu ploaie torenţială şi grindină la start, o întrerupere a cursei şi numeroase incidente, dar şi răsturnări de situaţie într-o poveste mereu fascinantă, cursa de pe circuitul de 25,378 kilometri s-a dovedit din nou a fi o provocare unică. Din păcate, echipele BMW M6 GT3 au simţit deseori cât de imprevizibilă este această cursă.

Pentru o lungă perioadă de timp, #100 Schubert Motorsport BMW M6 GT3 s-a aflat în cursă pentru o clasare pe podium, până când Lucas Luhr (Germania) a fost lovit de o maşină mai lentă pe circuitul de Grand Prix, imediat după ora locală 9.00. El a percutat glisierele de protecţie, dar din fericire a ieşit din cockpit fără urmări. La momentul accidentului, Luhr şi coechipierii lui – John Edwards (SUA), Jens Klingmann (Germania) şi Martin Tomczyk (Germania) – se aflat pe locul al treilea cu BMW M6 GT3.

Pentru cea de-a doua maşină a ROWE Racing, #22 BMW M6 GT3, cursa s-a încheiat prematur în primele ore ale dimineţii de duminică: Klaus Graf (Germania), care a format echipajul alături de Richard Westbrook (Marea Britanie), Nicky Catsburg (Olanda) şi Markus Palttala (Finlanda), a fost obligat să se retragă după o coliziune cu o maşină mai lentă în secţiunea Hatzenbach a circuitului. Anterior, maşina #22 a fost liderul cursei pentru o vreme.

Cea de-a 44-a ediţie a maratonului din regiunea Eifel a avut un deznodământ dezamăgitor şi pentru Augusto Farfus (Brazilia), Jesse Krohn (Finlanda), Jörg Müller (Germania) şi Marco Wittmann (Germania). O defecţiune a motorului l-a obligat pe Müller să tragă pe dreapta #18 BMW M6 GT3, aflată în postura de lider la acel moment, în cursul serii de sâmbătă. Echipa Schubert a lucrat de-a lungul nopţii pentru a repara maşina, ceea ce a însemnat că cvartetul a putut reveni în cursă duminică dimineaţă.

Victoria în clasa Cup 5 a revenit lui Michael Schrey (Germania), Alexander Mies (Germania), Emin Akata (Germania) şi Dries Vanthoor (Belgia), cei patru aflându-se la comenzile #305 BMW M235i Racing înscris de echipa Bonk Motorsport. Prin aceasta, ei şi-a extins seria victorioasă în ediţia 2016 a BMW M235i Racing Cup, care face parte din campionatul de anduranţă VLN. În total, 13 maşina au participat la această categorie. Primul loc în clasă a reprezentat o clasare pe poziţia a 25-a a clasamentului general.

Rezultate în cursa de 24 de ore de la Nürburgring:

#23 BMW M6 GT3, ROWE Racing, locul al cincilea
Alexander Sims (Marea Britanie), Philipp Eng (Austria), Maxime Martin (Belgia), Dirk Werner (Germania)

#999 BMW M6 GT3, Walkenhorst Motorsport powered by Dunlop, locul al 12-lea
Victor Bouveng (Suedia), Tom Blomqvist (Marea Britanie), Christian Krognes (Norvegia), Michele di Martino (Germania)

#101 BMW M6 GT3, Walkenhorst Motorsport powered by Dunlop, locul al 22-lea
Matias Henkola (Finlanda), Kazunori Yamauchi (Japonia), Max Sandritter (Germania), George Richardson (Marea Britanie)

#18 BMW M6 GT3, Schubert Motorsport, locul al 120-lea
Augusto Farfus (Brazilia), Jesse Krohn (Finlanda), Jörg Müller (Germania), Marco Wittmann (Germania)

#22 BMW M6 GT3, ROWE Racing, abandon
Klaus Graf (Germania), Richard Westbrook (Marea Britanie), Nicky Catsburg (Olanda), Markus Palttala (Finlanda)

#100 BMW M6 GT3, Schubert Motorsport, abandon
John Edwards (SUA), Jens Klingmann (Germania), Lucas Luhr (Germania), Martin Tomczyk (Germania)

#99 BMW Z4 GT3, Walkenhorst Motorsport powered by Dunlop, abandon
Henry Walkenhorst (Germania), Peter Posavac (Germania), Daniela Schmid (Germania), Jaap van Lagen (Olanda)

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.