Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group reuşeşte un start bun de an

• Noi recorduri privind volumul vânzărilor şi veniturile în primul trimestru
• Profitul brut mai mare cu 4,4%, la 2,37 miliarde de euro
• Marjă EBIT de 9,4% în segmentul auto
• Profitul net BMW Group crescut cu 8,2%, la 1,64 miliarde de euro
• BMW Group îşi reafirmă previziunile pentru întregul an 2016

Bucureşti/München. BMW Group şi-a continuat parcursul de succes şi la începutul acestui an important, marcat de sărbătorirea centenarului, prin realizarea unor noi maxime în ceea ce priveşte volumul vânzărilor şi veniturile din primul trimestru 2016.

“Performanţele noastre din primul trimestru sunt o dovadă suplimentară a capacităţii noastre de a genera venituri pozitive cu principala noastră afacere, în ciuda unui mediu volatil”, a declarat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG. “Factorul decisiv pentru noi nu este profitul pe termen scurt, ci o creştere profitabilă sustenabilă. Din această poziţie solidă, ne propunem să jucăm un rol de pionierat în transformarea şi modelarea universului mobilităţii individuale din viitor.” BMW Group a prezentat Strategy Number ONE > NEXT în luna martie, stabilind cadrul pentru angajamentul său continuu de a conduce schimbarea în mobilitatea viitorului.

În segmentul auto, volumul vânzărilor pentru BMW Group a crescut cu 5,9%, la un total de 557.605 unităţi (2015: 526.669) în primele trei luni ale anului, stabilind astfel un nou record pentru primul trimestru.

Cu un total de 20,853 de miliarde de euro, veniturile BMW Group pentru intervalul ianuarie-martie au fost la un nivel similar cu cele ale anului anterior (2015: 20,917 miliarde €; -0,3%), influenţate pe de-o parte de creşterea volumului vânzărilor şi, pe de altă parte, de ratele de schimb valutar nefavorabile (precum valoarea lirei sterline şi a yuanului în raport cu euro). Profitul înaintea exerciţiului financiar (EBIT) a urcat la 2,457 miliarde de euro (2015: 2,521 miliarde €; -2,5%). Profitul brut al concernului (EBT) a crescut cu 4,4%, la un nou nivel-record de 2,368 miliarde de euro (2015: 2,269 miliarde €). Profitul net al BMW Group a crescut cu 8,2%, la 1,641 miliarde de euro (2015: 1,516 miliarde €), ceea ce reprezintă un nou record pentru primul trimestru.

Segmentul auto: marja EBIT la limita superioară a intervalului impus

Cu 18,814 miliarde de euro, veniturile segmentului auto au fost la un nivel similar cu cele din anul anterior (2015: 18,893 miliarde €; -0,4%). EBIT a urcat la 1,763 miliarde de euro, şi acest indice de performanţă fiind la un nivel foarte apropiat de cel al anului trecut (2015: 1,794 miliarde €; -1,7%). Marja EBIT în segmentul auto s-a situat la 9,4% (2015: 9,5%), astfel că şi de această dată a fost în jumătatea superioară a intervalului impus, între 8 şi 10%. Profitul brut a crescut cu 6,1%, de la 1,634 miliarde de euro la 1,734 miliarde €.

Marca BMW a stabilit un nou record al vânzărilor, cu 478.743 de unităţi (2015: 451.576; +6,0%) livrate în primul trimestru. Impulsurile au venit din zone diferite, inclusiv contribuţii făcute de nava-amiral a BMW Group, BMW Seria 7, şi de modelele BMW X. Livrările BMW Seria 7 în primul trimestru au fost cu 20,3% mai mari faţă de cele din anul anterior. În plus, de anul acesta, pe piaţă vor fi disponibile variantele BMW Seria 7 hybrid plug-in şi BMW M760Li xDrive. Vânzările BMW X1 în primele trei luni ale anului au crescut cu 67,6% faţă de anul trecut, la 51.002 unităţi. BMW X3 a înregistrat o creştere a volumului vânzărilor cu 26,9%, la 38.719 unităţi, iar cele pentru BMW X6 au evoluat cu 15,2% faţă de primul trimestru al anului anterior (11.043 de unităţi). În primele trei luni ale anului, la nivel mondial, clienţii au intrat în posesia a 5.128 de automobile BMW i cu propulsie electrică, astfel că totalul livrărilor de la lansarea pe piaţă la finalul anului 2013 totalizează peste 50.000 de unităţi. O versiune suplimentară BMW i3, cu autonomie electrică de până la 300 de kilometri în ciclul standard (NEDC), este de aşteptat să stimuleze cererea cu începere din vară. Chiar şi în regim de utilizare zi de zi, în condiţii meteorologice nefavorabile şi cu aerul condiţionat sau căldura pornite, se poate obţine o autonomie de până la 200 de kilometri pe un singur ciclu complet de încărcare a bateriei.

MINI a înregistrat un nou maxim al livrărilor către clienţi în primul trimestru al anului, vânzările pe mapamond fiind mai mari cu 5,4%, astfel că au ajuns la un total de 78.311 unităţi (2015: 74.312). Momentul foarte bun a fost oferit de noul MINI Clubman, model care a fost vândut în peste 12.000 de unităţi de-a lungul primelor trei luni ale anului.

Vânzările Rolls-Royce Motor Cars în primele trei luni ale anului au fost afectate de numeroşi factori, printre care incertitudinile politice şi economice, în special în Orientul Mijlociu. Pregătirile pentru lansarea pe piaţă a modelului Dawn au avut şi ele un impact. În total, 551 de unităţi au fost livrate clienţilor în perioada de raportare (2015: 781; -29,4%). Noul Rolls-Royce Dawn a debutat la finalul lunii martie. Numărul de comenzi primite este unul bun şi este de aşteptat să stimuleze cererea.

Tendinţa pozitivă a BMW Group a continuat în Europa, unde vânzările primului trimestru, adică 257.120 de unităţi, au fost mai mari cu 9,5% faţă de anul anterior. Numeroase pieţe din regiune au înregistrat creşteri ale volumului vânzărilor, chiar cu salturi de peste 10 procente în unele ţări, inclusiv Marea Britanie (+10,5%; 59.169 de unităţi), Franţa (+10,7%; 20.816 unităţi) şi Italia (+11,5%; 19.951 de unităţi).

În Asia, vânzările de automobile BMW Group în primul trimestru au crescut cu 9,9%, la 183.204 unităţi, inclusiv 127.167 de unităţi comercializate în China continentală (+10,5%) şi 18.703 unităţi în Japonia (+8,8%).

Livrările către clienţii din regiunea America au scăzut cu 8,7%, la un total de 100.245 de unităţi, inclusiv 81.601 unităţi (-10,8%) vândute în SUA.

Segmentul moto stabileşte un nou record al vânzărilor

Segmentul moto continuă să performeze bine. Numărul de motociclete BMW vândute clienţilor de la începutul anului a crescut cu 7,7%, la 33.788 de unităţi, cele mai bine vândute modele BMW Motorrad continuând să fie BMW R 1200 GS, enduro pentru distanţe lungi, şi perechea sa BMW R 1200 GS Adventure. Boxerul GS a performat bine, în primele trei luni ale anului fiind vândute 11.391 de unităţi la nivel mondial. Veniturile segmentului în primele trei luni ale anului au fost mai mari cu 2,6%, totalizând 582 de milioane de euro (2015: 567 milioane €) ca urmare a volumurile bune ale vânzărilor. EBIT a urcat la 94 de milioane de euro (2015: 115 milioane €; -18,3%), în timp ce profitul brut a fost tot de 94 de milioane de euro (2015: 114 milioane €; -17,5%).

Segmentul Financial Services continuă să performeze bine

Segmentul Financial Services a continuat să performeze bine în perioada ianuarie-martie, stabilind un nou record pentru primul trimestru. În total, 413.372 (2015: 384.565) de contracte noi de finanţare şi leasing au fost semnate în primul trimestru, o creştere de 7,5% faţă de anul anterior. Numărul de contracte de leasing şi creditare a crescut cu 8,3%, la un total de 4.786.441 de contracte la finalul perioadei de raportare (2015: 4.419.817).

Cu 6,032 miliarde de euro, veniturile segmentului au fost la un nivel relativ similar cu cele ale anului anterior (2015: 6,058 miliarde €; -0,4%). Profitul brut al segmentului s-a îmbunătăţit cu 2,0%, la 570 de milioane de euro (2015: 559 milioane €) pe baza volumurilor crescute ale afacerii.

A crescut forţa de muncă

Dimensiunea forţei de muncă a crescut cu 4,4% în comparaţie cu finalul primului trimestru al anului trecut. Per total, BMW Group are, la nivel mondial, 122.692 de angajaţi la finalul perioadei de raportare (2015: 117.554). BMW Group continuă să recruteze ingineri şi alte categorii de muncitori calificaţi, din dorinţa de a menţine ritmul cu cererea ridicată pentru automobilele BMW Group, cu inovaţiile şi dezvoltarea noilor tehnologii.

BMW Group îşi reconfirmă obiectivele pentru întregul an 2016

BMW Group rămâne încrezător în atingerea obiectivelor sale de prognoză pentru actualul an fiscal datorită mărcilor sale puternice, portofoliului atractiv de produse şi speranţei că pieţele auto internaţionale îşi vor continua tendinţa generală ascendentă. Aceşti factori favorabili contrastează cu nivelul ridicat de cheltuieli în avans pentru noi tehnologii, concurenţa intensă şi creşterea costurilor cu personalul. Mediul politic şi economic global este de aşteptat să se menţină volatil.

BMW Group îşi reconfirmă obiectivele pentru întregul an. “Prognozăm uşoare creşteri şi, prin urmare, noi date-record pentru volumul vânzărilor în segmentul auto şi profitul brut al BMW Group în 2016”, a declarat Krüger. De asemenea, BMW Group intenţionează cu fermitate să rămână principalul constructor de automobile premium din lume şi în 2016.

Veniturile segmentului auto vor creşte uşor de-a lungul întregului an pe baza unui volum mai mare al vânzărilor. În 2016, se estimează că marja EBIT va rămâne în intervalul propus, între 8 şi 10%.

BMW Group estimează că segmentul moto îşi va continua tendinţa ascendentă şi în acest an. Noile modele R NineT Scrambler şi G 310 R, prezentate toamna trecută la expoziţiile de specialitate, au extins o dată în plus portofoliul de produse şi au atras noi grupuri de clienţi. O uşoară creştere a volumului de vânzări faţă de anul trecut este prevăzută pentru întregul an.

Performanţele afacerii de succes a segmentului Financial Services sunt de aşteptat să continue. În ciuda unei creşteri a cererii de capitaluri proprii la nivel mondial, BMW Group estimează o rentabilitate a capitalurilor proprii (RoE) pentru întregul an fiscal 2016 la un nivel similar cu anul anterior (2015: 20,2%), astfel că se va menţine peste obiectivul de minimum 18%.

Previziunile pentru actualul an fiscal se bazează pe ipoteza că, din punct de vedere politic şi economic, condiţiile nu se vor schimba semnificativ.

BMW Group – privire de ansamblu

Trimestrul I 2016

Trimestrul I 2015

Evoluţie (%)

Volum de vânzări

 

 

 

Automobile (unităţi)

557.605

526.669

5,9

Din care:
BMW (unităţi)

478.743

451.576

6,0

MINI (unităţi)

78.311

74.312

5,4

Rolls-Royce (unităţi)

551

781

-29,4

Volum vânzări motociclete (unităţi)

33.788

31.370

7,7

Forţă de muncă1

122.692

117.554

4,4

Marjă EBIT segment auto (procent)

9,4

9,5

-0,1 puncte%

Venituri (miliarde €)

20,853

20,917

-0,3

Din care:
Automobile (miliarde €)

18,814

18,893

-0,4

Motociclete (milioane €)

582

567

2,6

Financial Services (miliarde €)

6,032

6,058

-0,4

Alte entităţi (milioane €)

1

2

-50,0

Eliminări (miliarde €)

-4,576

-4,603

0,6

Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT / miliarde €)

2,457

2,521

-2,5

Din care:
Automobile (miliarde €)

1,763

1,794

-1,7

Motociclete (milioane €)

94

115

-18,3

Financial Services (milioane €)

591

555

6,5

Alte entităţi (milioane €)

11

40

-72,5

Eliminări (milioane €)

-2

17

Profit brut (EBT / miliarde €)

2,368

2,269

4,4

Din care:
Automobile (miliarde €)

1,734

1,634

6,1

Motociclete (milioane €)

94

114

-17,5

Financial Services (milioane €)

570

559

2,0

Alte entităţi (milioane €)

-2

-23

91,3

Eliminări (milioane €)

-28

-15

-86,7

Impozit pe profit (milioane €)

-727

-753

3,5

Profit net (miliarde €)

1,641

1,516

8,2

Venituri per acţiune2 (€)

2,48/2,48

2,30/2,30

7,8/7,8

1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse.
2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.