free download 78 travel guides written by experts

BMW Group: Profit pe trimestrul al doilea de 169 milioane euro

Reithofer: O evoluţie bună de cash-flow şi controlul costurilor

BMW Group a înregistrat un bilanţ pozitiv pe cel de-al doilea trimestru al anului 2009 în ciuda situaţiei dificile a economiei globale. "Strategiile noastre de previziuni în ceea ce priveşte gestiunea financiară şi controlul costurilor au dat rezultate", a declarat Preşedintele Consiliului Director al BMW AG, Norbert Reithofer, la München, în cadrul unei conferinţe de presă ce a avut loc ieri (04.08.2009). Asemenea tururor companiilor care activează în industria auto, BMW Group încă se confruntă cu condiţii dificile în ceea ce priveşte desfăşurarea afacerii." În ciuda unor prime semnale pozitive, o revenire de durată şi pe un front larg este încă dificil de realizat", a continuat Reithofer.

Efectele combinate ale crizei financiare şi economice asupra cheltuielilor clienţilor de pe pieţele importante şi concurenţa acerbă din domeniul auto au afectat semnificativ performanţele BMW Group. Veniturile de pe trimestrul al doilea au scăzut la 12 971 miliarde de euro (trimestrul II 2008: 14 552 miliarde de euro) ca urmare a scăderii volumului de vânzări. BMW Group a raportat un profit anterior rezultatelor financiare (EBIT) de 169 milioane de euro (trimestrul al doilea 2008: 425 milioane de euro). Profitul brut a scăzut la 151 milioane de euro (trimestrul II 2008: 602 milioane de euro), în timp ce profitul net a fost de 121 milioane euro (trimestrul II 2008: 507 milioane de euro).

Veniturile pentru primele şase luni ale anului au scăzut la 24 480 milioane de euro (primul semestru 2008: 27 837 milioane de euro). Pentru prima jumătate a acestui an, grupul a raportat un profit anterior rezultatelor financiare (EBIT) de 114 milioane de euro (primele şase luni 2008: 1 252 milioane de euro) şi o pierdere brută de 47 milioane de euro (primul semestru 2008: profit brut de 1 243 milioane de euro). Pierderea netă a fost de 31 milioane de euro (primele şase luni 2008: profit net de 994 milioane de euro).
Încă o dată, BMW Group a reuşit să-şi menţină poziţia în ciuda condiţiilor economice dificile pe plan mondial. În această situaţie, un progres suplimentar a fost înregistrat în zona gestiunii costurilor, ceea ce a contribuit, printre altele, la scăderea costurilor de personal. Îmbunătăţirile de eficienţă au avut şi ele un impact pozitiv.

În perioada aprilie-iunie, BMW Group a vut posibilitatea de a reduce nivelul stocurilor şi al capitalului de exploatare din segmentul auto. "Am reuşit să generăm un flux financiar pozitiv de 516 milioane de euro pentru prima jumătate a anului", a remarcat Reithofer. Per total, lichidităţile BMW Group au sporit la 11,9 miliarde de euro la finalul celui de-al doilea trimestru.

Din cauza volatilităţii sporite a pieţelor şi a incertitudinii cu privire la dezvoltarea economică viitoare, în prezent nu este posibil, din perspectiva BMW Group, să se ofere o previziune cu privire la rezultatele financiare ale anului 2009. Din punct de vedere al volumului de vânzări, previziunile dau ca sigur un uşor declin comparativ cu nivelul ridicat înregistrat anul trecut. Livrările către clienţi în a doua jumătate a acestui an sunt, totuşi, de aşteptat să stopeze tendinţa descendentă înregistrată în primul semestru din 2009.

Numeroasele noi modele ce vor fi lansate în cursul acestui an vor contribui la revigorarea performanţelor în ceea ce priveşte vânzările. Noul BMW Seria 7 este acum disponibil la nivel mondial. O versiune cu tracţiune integrală a gamei Seria 7 va fi lansată pe piaţă în această toamnă. Noul BMW Z4 a fost lansat în paralel în luna mai. Ambele modele noi au primit aprecieri pozitive din partea clienţilor. Modelele BMW X1 şi BMW Seria 5 Gran Turismo vor fi lansate pe piaţă în această toamnă. Versiunile M ale gamelor BMW X5 şi BMW X6 vor fi disponibile tot începând cu această perioadă.

Cu începere din 2010, este de aşteptat ca noua gamă de produse să ofere un impuls suplimentar pentru vânzări. Această tendinţă ar trebui alimentată în intervalul dintre 2010 şi 2012, când noi versiuni ale modelelor importante de volum vor fi disponibile pe piaţă. Pentru anul 2012, BMW Group continuă să aibă un obiectiv de peste 26 de procente în ceea  ce priveşte beneficiul capitalului investit (ROCE) şi o marjă a profitului anterior rezultatelor financiare (EBIT) între 8% şi 10% pentru sectorul auto.

Accent pe regenerabilitate şi pe noi tehnologii

BMW a stabilit o nouă strategie în 2007 prin adoptarea strategiei "Number ONE" şi a rămas concentrată pe implementarea acestui concept. Toate măsurile şi activităţile care au fost luate acum au ca obiectiv sustenabilitatea. "Am investit resurse tehnice şi financiare în domeniul sustenabilităţii şi în cel al dezvoltării noilor tehnologii", a accentuat Reithofer. " BMW Group este liderul mondial al industriei auto în segmentul constructorilor de automobile premium şi, în opinia noastră, trebuie să conducă prin exemplu. Din punctul nostru de vedere, aceasta creează o responsabilitatea suplimentară pentru companie, produsele sale, angajamentul social şi modelul de afacere premium pe care îl urmăm", a continuat Reithofer.

Bucuresti, 05.08.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *