free download 78 travel guides written by experts

BMW Art Cars anunta doua proiecte noi in 2016 semnate de Cao Fei si John Baldessari – un nou pas

pentru peste 40 de ani de traditie

După ultimele lucrări executate de Jenny Holzer (1999), Olafur Elíasson (2007) şi Jeff Koons (2010), seria BMW Art Car continuă în 2016.. Cu ocazia celei de-a 40-a aniversări a colecţiei, un juriu format din distinşi directori şi custozi de muzee a ales doi artişti renumiţi la nivel internaţional, fiecare urmând să personalizeze câte un automobil. Artista chineză Cao Fei (născută în 1978) va deveni mai tânăr reprezentat al proiectului, în timp americanul John Baldessari (născut în 1931) va fi cel mai vârstnic.

La data de 19 noiembrie şi în prezenţa artiştilor, Ian Robertson, membru al Consiliului Director al BMW AG, a anunţat colaborarea la Muzeul Solomon R. Guggenheim din New York în faţa a 150 de oaspeţi speciali. În cursul anului viitor, ambii artişti vor crea câte un BMW M6 GT3. Ulterior, automobilele nou create vor fi prezentate în muzee în 2017, în timp ce-şi vor demonstra calităţile şi pe circuite. "Cu ocazia celei de-a 40-a aniversări a colecţiei BMW Art Car, este momentul să privim spre viitor. Colecţia este întruchiparea angajamentului cultural al BMW Group – automobilele sale se evidenţiază prin combinaţia de tehnologie de ultimă oră şi artă care inspiră. Suntem foarte mândri că vom extinde această colecţie cu două lucrări realizate de artişti atât de renumiţi", a spus Ian Robertson în timpul prezentării.

Declaraţiile artiştilor

"Sunt încântată că mă pot alătura unei lista magnifice a artiştilor ce au creat BMW Art Cars. Acceleraţia, un concept care îmi aminteşte de dorinţa mea pentru viteză ca alergător în perioada Young Pioneers, este profund conectată la relaţiile contemporane complicate dintre rapiditate, energie şi ţară."

Cao Fei

"Sunt onorat că mulţi dintre distinşii mei colegi m-au recomandat ca artist BMW Art Car. Este important pentru mine să creez o operă de artă care există în afara unui muzeu, iar acesta trebuie să fie un obiectiv pentru toţi artiştii. Fără îndoială, aceasta va fi cea mai rapidă dintre operele mele de artă.”

John Baldessari

Prin angajamentul lor, Cao Fei şi John Baldessari se vor alătura unei serii de artişti renumiţi precum Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Robert Rauschenberg şi David Hockney.

Juriul

Specialiştii care au realizat jurizarea au fost Richard Armstrong (director al Muzeului Solomon R. Guggenheim din New York), Chris Dercon (director al Tate Modern din Londra), Juan Gaitán (director al Muzeului de Artă Contemporană Tamayo din Mexico City), Gabriele Horn (director al Institutului KW de Artă Contemporană din Berlin), Udo Kittelmann (director al Nationalgalerie Staatliche Museen din Berlin), Dr. Matthias Mühling (director al Städtische Galerie im Lenbachhaus din München), Hans Ulrich Obrist (codirector al Galeriei Serpentine din Londra), Shwetal A. Patel (Kochi-Muziris Biennale din India), Beatrix Ruf (director al Muzeului Stedelijk din Amsterdam), Bisi Silva (director al Centrului pentru Artă Contemporană din Lagos), Philip Tinari (director al Centrului Ullens pentru Artă Contemporană din Bejing) şi Adam D. Weinberg (director al Muzeului Whitney al Artei Americane din New York).

Referitor la nominalizări, juriul şi-a explicat astfel alegerea: "Suntem convinşi că ambii nominalizaţi pot adăuga – prin abordările lor distinctive – faţete noi şi unice la colecţia BMW Art Cars existentă. Cao Fei este unul dintre cei mai promiţători şi îndrăzneţi artişti chinezi ai generaţiei sale. Pentru activitatea ei la cel de-al 18-lea BMW Art Car, suntem nerăbdători să vedem în special cum va face ca automobilul să fie o parte imaginară a universului ei paralel. John Baldessari este un mare pionier şi unul din părinţii întregii scene artistice din Los Angeles. Ca inventator «în serie», el continuă să ne surprindă şi suntem nerăbdători să vedem momentul neaşteptat când va prezenta al 19-lea BMW Art Car.

BMW M6 GT3

În 2016, BMW M6 GT3 va extinde gama de maşini disponibile în programul BMW de curse destinat clienţilor. Modelul utilizează un motor V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care a fost uşor modificat pentru folosire în motorsport. Sistemul de propulsie are lubrifiere cu carter uscat şi generează până la 585 CP – masa totală a maşinii nu depăşeşte 1.300 de kilograme. Alte caracteristici tehnice sunt conceptul de tracţiune spate, transmisia secvenţială de curse cu şase trepte şi electronic de înaltă performanţă pentru motorsport. Proprietăţile aerodinamice ale caroseriei au fost optimizate în tunelul aerodinamic BMW. Inginerii au lucrat cu meticulozitate la ajustarea precisă a BMW M6 Coupé, care a format baza pentru noua maşină şi care era deja potrivită pentru evoluţii pe circuit.

Jens Marquardt, director BMW Motorsport: "Este fantastic că tradiţia seriei BMW Art Car va fi continuată de BMW M6 GT3. Motorsport şi BMW Art Cars au avut dintotdeauna o conexiune strânsă. Maşinile noastre de curse cu designuri speciale realizate de artişti renumiţi au statut de cult în rândul publicului. Sunt convins că acelaşi lucru va fi valabil şi pentru lucrările realizate de Cao Fei şi John Baldessari. Firesc, ne dorim să ne luptă pentru victorii cu BMW M6 GT3 Art Cars. Această combinaţie de artă şi performanţe pe circuit este cu adevărat unică."

Colecţia BMW Art Car

Cu începere din 1975, artişti din lumea întreagă au creat Art Cars pe baza unor automobile BMW contemporane. Colecţia a fost inaugurată când pilotul şi pasionatul de artă francez Hervé Poulain, în colaborare cu directorul BMW Motorsport de la acea vreme – Jochen Neerpasch. Poulain i-a cerut prietenului său, artistul Alexander Calder, să realizez designul unei maşini de cursă. Rezultatul a fost un BMW 3.0 CSL, care a concurat în ediţia 1975 a cursei de 24 de ore de la Le Mans şi a devenit o favorită a spectatorilor. Astfel lua naştere colecţia BMW Art Car.

În 2010, cea mai recentă completare a seriei, o maşină decorată de Jeff Koons, a fost prezentată la Centrul Pompidou din Paris. BMW Art Cars sunt expuse nu doar la Muzeul BMW din München, ci şi pe mapamond, la expoziţii şi muzee din Asia, Europa şi America de Nord. 2014 a fost anul în care s-a publicat prima carte completă despre colecţie.

Toate modelele BMW Art Cars:
Alexander Calder (BMW 3.0 CSL, 1975), Frank Stella (BMW 3.0 CSL, 1976), Roy Lichtenstein (BMW 320 Grupa 5, 1977), Andy Warhol (BMW M1 Grupa 4, 1979), Ernst Fuchs (BMW 635CSi, 1982), Robert Rauschenberg (BMW 635CSi, 1986), Michael Jagamara Nelson (BMW M3 Grupa A, 1989), Ken Done (BMW M3 Grupa A, 1989), Matazo Kayama (BMW 535i, 1990), César Manrique (BMW 730i, 1990), A. R. Penck (BMW Z1, 1991), Esther Mahlangu (BMW 525i, 1991), Sandro Chia (BMW M3 GTR, 1992), David Hockney (BMW 850CSi, 1995), Jenny Holzer (BMW V12 LMR, 1999), Ólafur Elíasson (BMW H2R, 2007) şi Jeff Koons (BMW M3 GT2, 2010).

New York / Bucuresti, 20.11.2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *