Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BEST CARS 2009 – marcile germane domina in competitia pe modele

Cea de-a 13-a ediţie a sondajului BEST CARS, organizat de revista “auto motor şi sport”, cea mai citită si influentă revista auto în România, şi-a desemnat câştigătorii. Pe baza a 13 criterii de selecţie, cititorii au ales cele mai bune maşini ale anului 2009.

Unul dintre cititorii care au completat chestionarele inserate în ediţiile lunilor octombrie şi noiembrie 2008 ale revistei “auto motor şi sport” sau on-line va câştiga, prin tragere la sorţi, Marele Premiu, un automobil Suzuki Splash, oferit de Suzuki România.

Mărcile germane BMW, Audi şi Mercedes continuă să domine în competiţia pe modele, în timp ce mărci precum Toyota, Renault, Skoda, Dacia, KIA şi Ford au câştigat încrederea publicului cititor pe anumite criterii.

BEST CARS este un barometru real al pieţei auto româneşti, fiind şi cel mai amplu şi longeviv sondaj de opinie din presa auto românească. La sondajul BEST CARS 2009 au participat 336 de modele, împărţite în 10 categorii. Pe baza a 13 criterii de selecţie prezente în chestionarele incluse în revista “auto motor şi sport”, 5.541 de cititori au ales cele mai bune maşini din fiecare categorie.

“Deosebirea fundamentală a BEST CARS faţă de oricare altă competiţie de gen este că votul aparţine publicului cititor, şi nu jurnaliştilor sau editorilor de presă. BEST CARS este, din acest punct de vedere, dar şi datorită notorietăţii internaţionale, cel mai echidistant şi lipsit de subiectivism sondaj auto.

“«auto motor şi sport» le oferă, practic, cititorilor, în fiecare an, posibilitatea de a-şi face cunoscute opiniile vizavi de prezenţa şi evoluţia pe piaţă a unui model sau a altuia, a unei mărci sau a alteia”, comentează Adrian Drăgan, redactor-şef al “auto motor şi sport”.

VOT A: La clasa “mini”, modelul britanic Mini continuă să fie primul în preferinţele românilor care îşi doresc o maşină urbană cochetă şi cu pedigree. “Clasa mică” reprezintă şi prima surpriză de proporţii. Noua gamă Fiesta/Fusion, ce se va lansa luna aceasta în România, a intrat deja în topul preferinţelor cititorilor “auto motor şi sport”, devansând în clasament modele mai “emoţionale”. VW îşi adjudecă prima poziţie cu tripleta Golf VI/Plus/Jetta, la fel ca în Germania, Portugalia, Norvegia, Suedia, Slovacia, Cehia, Slovenia şi Turcia. BMW Seria 3, Seria 5 şi Seria 7 se regǎsesc pe primul loc în clasele “medie”, “mare” şi “lux”. În categoria modelelor “sport”, Audi R8 câştigă, ca şi în 2008, prima poziţie, iar în urma sa se clasează Porsche 911 Carrera/Turbo şi VW Scirocco.

O a doua surpriză de proporţii este Alfa Romeo 8 C Spider, care câştigă în segmentul destinat modelelor “cabrio”. În categoria “off-road”, asimilată SUV-urilor premium, BMW se clasează pe primele două poziţii, cu noul X6 şi cu X5, în timp ce Audi Q7 închide podiumul.

Clasa “monovolume” îi revine lui Mercedes Clasa B, model care a câştigat şi anul trecut această distincţie şi care, în 2009, s-a mai impus în Italia şi Grecia.

VOT B*: La clasa “mini”, în topul maşinilor pe care românii intenţionează să le cumpere, se află noul Ford Ka, model ce va fi lansat în România luna aceasta. Cu Sandero, Dacia reuşeşte o victorie importantă în segmentul modelelor subcompacte, surclasându-i pe câştigătorii de la VOT A, Fiesta/Fusion şi Mazda2.

În clasa “compactă”, Golf VI îşi întăreşte poziţia cu o nouă clasare pe primul loc, acesta fiind, de altfel, singurul model care câştigă în ambele categorii de VOT. Noul Opel Insignia a cucerit deja inimile românilor, fiind prima opţiune în clasa “medie”, în faţa la fel de noilor Mazda6 şi Honda Accord.

Skoda Superb este prima în preferinţe, surclasând Citroën C6 şi Peugeot 607 în categoria maşinilor mari.

VW Tiguan este cel mai dorit model off-road, dar Ford Kuga şi Mazda CX-7 sunt foarte aproape să-i sufle cununa de lauri.

Mărcile germane Audi, BMW şi Mercedes au dominat autoritar topurile fiecărei clase în secţiunea dedicată VOTULUI A, ceea ce le confirmă valoarea de mărci aspiraţionale. BMW este lider autoritar la modele cu patru victorii, la care se adaugă şi victoria obţinută de Mini, marca britanică aparţinând concernului german.

“Clasamentul adevărului” este dat de secţiunea VOT B, unde, prin eliminarea modelelor de lux, cabrio, supersport şi a celor produse în serie limitată, se obţine un clasament mult mai apropiat de realitatea pieţei româneşti, unde criterii precum noutatea, raportul preţ/calitate şi preţ/costuri de întreţinere sunt dominante în alegerea publicului. Astfel, în cadrul VOTULUI B, situaţia este complet diferită, pe podium făcându-şi loc mărci cu modele premiante precum Dacia, GM/Opel şi Volkswagen sau Toyota, Ford, Renault, Citroën, Peugeot, Mazda şi Suzuki, cu modele clasate pe locurile doi şi trei.

Rezultatele BEST CARS 2009 mai relevă un fapt interesant, şi anume maturizarea publicului român în alegerile făcute, foarte apropiate de cele ale celorlalţi europeni. La nivel internaţional, BEST CARS se desfăşoară simultan în 17 ţări. Prin acest sondaj, Motor-Presse Stuttgart realizează, prin intermediul publicaţiei “auto motor und sport” şi al revistelor partenere, cel mai amplu proiect de cercetare de pe piaţa auto europeană.

* La VOT B, nu sunt incluse modele de lux, supersport, cabrio sau produse în serie limitată, considerate aspiraţionale.

Bucuresti, 11.02.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.