Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Aproape un milion de români au urmat cursurile de educaţie financiară BaniIQ şi Banii pe Net

 ·    Cele două programe au o prezență foarte bună la nivel naţional, inclusiv în mediul rural datorită parteneriatului cu bibliotecile publice.

Aproape 215.000 de persoane au finalizat cursurile de educație financiară BaniIQ și comerț online Banii pe Net derulate de Visa şi Junior Achievement România în primele zece luni din 2016, respectiv un sfert din totalul celor 865.000 de beneficiari ai celor două programe din ultimii cinci ani. Astfel, numărul beneficiarilor se apropie de un milion, prag estimat să fie depășit pe parcursul anului viitor.

Cele două programe se derulează în şcoli şi licee, online și în bibliotecile publice din țară, având o dispersie foarte bună la nivel național. Astfel, cei mai mulţi dintre beneficiarii cursurilor BaniIQ provin din București, Iași, Timiș, Cluj, Suceava şi Argeș, iar în cazul programului Banii pe Net, pe lângă aceste judeţe, se adaugă Constanța şi Prahova.


Cursurile de educație financiară și comerț online derulate de Visa au o prezență tot mai vizibilă și în comunitățile rurale prin intermediul unui parteneriat încheiat cu rețeaua națională de biblioteci publice. Aproximativ 10.000 de persoane au fost instruite prin intermediul acestui parteneriat în 2016 şi peste 250 de biblioteci din 13 județe au participat la cele două programe.

“Cu ajutorul programelor BaniIQ și Banii pe Net am făcut primii pași către incluziunea financiară a mediului rural şi a zonelor sărace, acolo unde accesul la informație este mai redus. Din păcate, nivelul de alfabetizare financiară este foarte scăzut în toată ţara, nu doar în zonele rurale, doar 22% dintre români având cunoştinţe financiare, ceea ce ne plasează pe ultimul loc în Europa, conform unor studii recente¹. Este şi motivul pentru care derulăm aceste programe la nivel naţional, întrucât oricine ar trebui să aibă o cultură financiară de bază pentru a-şi gestiona bugetul lunar de venituri şi cheltuieli şi pentru a lua cele mai potrivite decizii pentru viitorul său financiar”, a declarat Cătălin Crețu, directorul general pentru România, Croația, Malta și Slovenia al Visa Europe.

BaniIQ este cel mai extins program de educație financiară la nivel național, iar Banii pe Net este primul program de educație despre comerțul electronic lansat în România, ambele având scopul de a-i ajuta pe români să-şi administreze mai bine bugetul personal și să se familiarizeze cu serviciile financiare. BaniIQ și Banii pe Net se derulează în parteneriat cu băncile din România și organizația non-profit Junior Achievement, iar training-urile gratuite au loc în școli, licee și biblioteci din toată țara, dar și online prin intermediul platformelor www.baniiq.ro și www.baniipenet.ro.

“Programele educaţionale BaniIQ și Banii pe Net contribuie substanţial la misiunea asumată din ce în ce mai curajos de către bibliotecile publice în comunităţile locale, aceea de a contribui efectiv la procesul de dezvoltare sănătoasă a societăţii”, a declarat Valentin Smedescu, şef Serviciu Marketing-Dezvoltare/Coordonare judeţeană, Biblioteca Antim Ivireanul Vâlcea.

Extinderea celor două programe, prin parteneriatul cu bibliotecile publice, a permis accesul la cursuri tuturor persoanelor, indiferent de vârstă. Astfel, aproape o treime dintre beneficiarii programului BaniIQ și un sfert dintre cei care care au urmat cursurile programului Banii pe Net au peste 35 de ani. Circa 60% dintre beneficiarii celor două programe sunt bărbați.

Programele BaniIQ și Banii pe Net au fost înscrise în ediția de anul acesta a CompetitIAA, un concurs dedicat studenților pasionați de marketing și comunicatre, organizat de International Advertising Association (IAA). Prin înscrierea celor două programe în competiție, Visa a provocat tinerii să găsească soluții pentru promovarea și încurajarea educației financiare în România.

¹ Studiul realizat în 2015 de agenţia Standard & Poor’s privind alfabetizarea financiară.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.