free download 78 travel guides written by experts

Animalele de ferma vor continua sa sufere in timpul transporturilor pe distante lungi in Europa

900.000 de cetățeni europeni și 70 de europarlamentari cer limitarea transportului la 8 ore

Fundația VIER PFOTEN International își exprimă dezamagirea față de eșecul Comisiei Europene de a îmbunătăți legislația privind transportul animalelor vii. Directoratul General pentru Sănătate și Protecția Consumatorilor (DG SANCO) din cadrul Comisiei Europene și-a finalizat săptămâna trecută raportul privind impactul Regulamentului 1/2005 asupra asupra modului in care sunt transportate animalele vii pe distanțe lungi în Europa [1].

În majoritatea cazurilor, animalele sunt sacrificate în abatoare apropiate ca distanță de ferme, fiind transportate ulterior sub formă de carcase. Cu toate acestea, arată raportul, există încă un mare număr de animale de fermă care sunt transportate de vii în condiții inacceptabile pe șoselele din Europa, pentru a fi sacrificate în abatoare aflate la mare distanță.

În România, cazul transportului ilegal al cailor salbatici de la Letea, la începutul anului, a adus în atenția opiniei publice ororile din spatele transferului de animale vii către abator. Cei 54 de cai sălbatici, încărcați la mijlocul lunii mai într-un camion care nu respecta norme elementare de transport, erau destinați unui abator aflat la 400 de kilometri distanță, în județul Covasna. Animalele au fost salvate de VIER PFOTEN la jumătatea drumului, după 28 de ore de transport, timp în care animalele nu primiseră hrană și apă. Patru cai au murit din cauza condițiilor de transport.

Raportul Comisiei analizează și recunoaște multe din neajunsurile actualului Regulament. Acesta confirmă faptul că se produc în continuare încălcări grave ale normelor de protecție a animalelor. Pe de alt[ parte, raportul nu reușește să emită o propunere clară menită să acționeze concret împotriva suferințelor la care sunt supuse milioanele de animale transportate anual pe șoselele europene.

”Raportul a fost amânat în mod nejustificat. Torturile vor continua ca şi până acum, în cazul în care Comisia nu va impune imediat o limită de maximum 8 ore de transport pentru toate speciile de animale de fermă destinate abatorului. În schimb, Comisia permite companiilor să folosească vehicule în care animalele înghesuite și torturate nu pot fi vazute de oamenii aflați în trafic”, atrage atenția Johanna Stadler, director executiv al VIER PFOTEN International.

VIER PFOTEN susține intensiv campania de petiții on-line www.8hours.eu, care solicită interzicerea pe teritoriul UE a transporturilor pe distanțe lungi ale animalelor trimise la abator [2]. Petiţia a fost semnată deja de circa 877.000 de europeni, iar, la începutul anului viitor, inițiatorii vor fi în măsură să prezinte Comisiei peste un milion de semnături.

75 de membri ai Parlamentului European din 19 state membre [3] și toate grupurile parlamentare și-au exprimat deja susținerea pentru această campanie. Inițiativa a fost lansată de europarlamentarul danez Dan Jørgensen şi Animal’s Angels – o organizație internațională care a strâns sute de dovezi despre cazuri de suferințe atroce îndurate de animale.

”De mai bine de 20 de ani, Parlamentul European și milioane de cetățeni europeni cer insistent stabilirea unei limite de 8 ore între fermă și abator. Cu sprijinul reînoit al unui număr de aproape 1 milion de cetățeni și al altor câteva zeci de europarlamentari, în următoarele săptămâni vom face tot ce putem pentru a determina o reformare a Regulamentului și de a pune capăt suferințelor atroce la care sunt supuse animalele”, a declarat europarlamentarul danez Dan Jørgensen.

Potrivit Raportului, în anul 2009, peste 37 de milioane de vite, porci, oi, capre și cai vii destinați abatorului au fost transportați în interiorul UE, dar și în baza importurilor și exporturilor în afara UE. În același an, în spaţiul european au fost transportate peste 1 milion de păsări vii.

Bucuresti, 15.11.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *