free download 78 travel guides written by experts

Analiza Mediafax Research&Monitoring:

Ponta continuă activitatea intensă pe Facebook, Iohannis strânge fani

Victor Ponta este cel mai activ pe Facebook dintre candidaţii la Preşedinţie în săptămâna 8-14 septembrie, având 50 de postări pe wall-ul său, cu 10 în plus faţă de săptămâna precedentă, iar Klaus Iohannis înregistrează cea mai mare creştere de fani, relevă o analiză a Mediafax Research&Monitoring.

Potrivit analizei, în doua săptămână a lunii septembrie prezidenţiabilii au avut în total 155 postări, care au însumat 311.885 de like-uri şi 22.692 de share-uri. În săptămâna precedentă (1-7 septembrie), candidaţii au avut mai puţine postări, în total 115 postări, dar care au însumat mai multe like-uri, respectiv 348.000, având astfel un impact mai mare.

Cu cele 50 de postări, Victor Ponta a adunat 140.309 like-uri, 8.039 de comentarii şi 10.424 share-uri, ceea ce arată că, deşi a avut 10 postări în plus, ele nu au avut aceeaşi eficienţă ca în săptămâna 1-7 septembrie, când cu 40 de postări a strâns 176.398 de like-uri, 10.720 de comentarii şi 12.204 share-uri.

Ponta este urmat în topul din săptămâna 8-14 septembrie de Klaus Iohannis, cu 35 de postări, 83.317 like-uri, 2.684 comentarii şi 5.216 share-uri, Monica Macovei, cu 31 postări, 36.764 like-uri, 2.776 comentarii şi 3.784 share-uri, Elena Udrea – 18 postări, 49.358 like-uri, 2.347 comentarii şi 2.979 share-uri, Călin Popescu Tăriceanu – 11 postări, 962 like-uri, 270 comentarii şi 100 share-uri.

De remarcat că Iohannis are o postare în plus, însă rezultatele au fost tot în scădere, el având în săptămâna precedentă 111.205 like-uri, 4.444 comentarii şi 7.480 share-uri. Şi Elena Udrea a avut performanţe mai slabe faţă de săptămâna 1-7 septembrie, când înregistra 26 postări, 59.382 like-uri, 2.731 comentarii şi 2.967 share-uri. Călin Popescu Tăriceanu pare a face un progres firav faţă de săptămâna anterioară, când avea 6 postări, 382 like-uri, 40 comentarii şi 50 share-uri.

În ceea ce priveşte analiza conţinutului postărilor, Victor Ponta s-a concentrat asupra declaraţiilor politice care au vizat toate aspectele vieţii cotidiene. Discursul politic al lui Ponta a fost orientat în principal către realizările din ultimii doi ani şi nu au lipsit atacurile la adresa adversarilor politici. Premierul nu a uitat să valorifice mediatic evenimentele religioase ale săptămânii (Sf. Maria şi Înălţarea Sf. Cruci) şi alte evenimente, cum ar fi începerea noului an şcolar. Cele mai multe aprecieri le-au strâns de această dată declaraţiile politice şi postările legate de vizitele în ţară. Echipa lui Ponta reuşeşte să transmită fanilor din Facebook mesaje clare, pe problematica actuală şi uşor de înţeles pentru toate categoriile de cititori. De asemenea, utilizează la maxim toate avantajele oferite de spaţiul web (bannere, link-uri către youtube, link-uri către publicaţii din străinătate care laudă realizările guvernării). Din cele 50 de postări, 26 au fost mesaje politice acoperind toate domeniile (afaceri interne, educaţie, economie, externe, etc.) şi au strâns 71.566 like-uri şi 6,601 share-uri; 9 mesaje conexe diferitelor evenimente, care au primit 29.431 like-uri şi 2.078 share-uri; 5 mesaje referitoare la vizitele în ţara, care au contorizat 20.080 like-uri şi 484 share-uri; 5 mesaje în legătură cu evenimente sportive, care au fost apreciate de 13.218 fani, 588 distribuind aceste mesaje. Alte 3 mesaje, din care 2 de politică externă, au primit 5.958 like-uri şi 673 share-uri.

Pentru Klaus Iohannis, din punct de vedere al comunicării în social-media a două săptămână din septembrie a fost una a declaraţiilor politice şi a vizitelor în ţară. Pe lângă câteva atacuri destul de timide la adresa lui Traian Băsescu şi a lui Victor Ponta, discursul politic al candidatului Iohannis a vizat trei teme principale: educaţia, statul de drept şi dezvoltarea economică. Din punct de vedere al formei, mesajul lui Iohannis continuă să fie impersonal, lung şi destul de abstract, iar fotografiile transmit o imagine de "studio". Din cele 35 de postări, 19 au fost declaraţii politice, care au obţinut 44.411 like-uri şi 3.623 share-uri; 13 relatări despre vizite în ţară, cu 32.680 like-uri şi 1.260 share-uri; 3 mesaje generale, cu 6.226 like-uri şi 333 share-uri.

Monica Macovei dovedeşte în această perioadă o prezenţa foarte dinamică în social-media, poziţionându-se pe locul trei în rândul candidaţilor la Preşedinţie din punct de vedere al numărului de postări pe Facebook. Cu atacuri virulente la adresa adversarilor politici, apeluri la strângere de fonduri şi de semnături pentru a-i susţine candidatura, independenta Monica Macovei arată combativitate în comparaţie cu ceilalţi candidaţi aflaţi în cursa prezidenţială. Din cele 31 de postări, 15 sunt mesaje politice, ce au primit 15.337 like-uri şi 1.850 share-uri; 6 sunt mesaje de la şi către susţinători, cu 10.567 like-uri şi 805 share-uri, 4 sunt apeluri la strângere de fonduri şi semnături, care au totalizat 3.608 like-uri şi 413 share-uri, 3 sunt despre vizitele în ţară, ce au însumat 4.321 like-uri şi 490 share-uri şi 3 sunt referiri la alte evenimente cu 2.931 like-uri şi 226 share-uri.

Deşi prezentă cu mai puţine postări faţă de săptămâna precedentă, Elena Udrea continuă să fie activă pe Facebook cu 18 postări, conţinând în principal declaraţii politice şi referiri la diferite emisiuni televizate în cadrul cărora a fost prezentă. Dintre acestea, 8 sunt mesaje politice, ce au primit 19.169 like-uri şi 1.840 share-uri, 4 referiri la prezenţa în diverse emisiuni, cu 9.671 like-uri şi 388 share-uri, 3 relatări de la vizite în ţară, ce au totalizat 9.252 like-uri şi 314 share-uri şi 3 referiri la diverse evenimente de actualitate, care au însumat 11.266 like-uri şi 437 share-uri.

Ceilalţi candidaţi continuă să nu acorde importanţă comunicării pe Facebook în calitate de prezidenţiabili. Kelemen Hunor şi Szilagyi Zsolt au câteva postări, toate în limba maghiară. În cele 11 postări, Călin Popescu Tăriceanu face referire la vizite în ţară şi la prezenţa sa în diferite emisiuni televizate, fără a se manifesta activ ca potenţial prezidenţiabil. Dan Diaconescu este în continuare absent din Facebook, ca şi săptămâna precedentă.

Ca evoluţie, numărul de like-uri a scăzut în săptămâna 8-14 septembrie faţă de cea precedentă cu 20% la Victor Ponta, cu 32% la Monica Macovei, cu 25% la Klaus Iohannis şi cu 17% la Elena Udrea. Singura creştere la like-uri a înregistrat-o Călin Popescu Tăriceanu, cu 152%, dar trebuie ţinut cont că acesta are un număr mic şi o activitate redusă pe Facebook.

Evoluţia numărului de fani faţă de săptămâna anterioară arată creşteri la toţi prezidenţiabilii: Klaus Iohannis – 16.90%, Monica Macovei – 7,60%, Victor Ponta – 3.70%, Călin Popescu Tăriceanu – 1,1%, Elena Udrea – 1%.

În ceea ce priveşte asumarea mesajului de către fani, cel mai bine stau Monica Macovei şi Călin Popescu Tăriceanu, 10% dintre dintre fani distribuind mesajele celor doi prezidenţiabili. Urmează în top Victor Ponta – 7%, Klaus Iohannis – 6% şi Elena Udrea – 6%.

Evoluţia numărului de fani în ultima lună arată o creştere mare la Klaus Johannis, care însă nu o depăşeşte pe Elena Udrea şi are de peste trei ori mai puţini ca Victor Ponta. Monica Macovei înregistrează la rândul său o creştere mai accentuată a numărului fanilor, dar are de patru ori mai puţini ca Elena Udrea. Creşteri mici de fani sunt la Victor Ponta şi Elena Udrea, care însă au de mai mult timp activitate intensă pe Facebook. În topul fanilor conduce Victor Ponta – 488.631, urmat de Elena Udrea – 198.779, Klaus Iohannis – 149.994, Monica Macovei – 49.331, Călin Popescu Tăriceanu – 14.392.

Bucuresti, 17.09.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *