Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

“Ajuta un copil sa mearga la scoala”

– campanie pentru accesul la şcoală al copiilor aflaţi în situaţie de risc

Salvaţi Copiii România a demarat una dintre cele mai ample campanii sociale pentru accesul la educaţie al copiilor aflaţi în situaţie de risc. Ilie Năstase, Nadia Comăneci, Andi Moisescu, Andra și Cătălin Măruță, Smiley, Melania Medeleanu, Andreea Marin Bănică şi Andreea Raicu sunt personalităţile care au acceptat să se implice, pro bono, în campania “Ajută un copil să meargă la școală”. Campania se desfășoară în perioada 1 noiembrie 2011 – 31 ianuarie 2012, donațiile putand fi făcute prin SMS la numarul 874.

Iată ce spun personalităţile implicate în campanie în spot:

Andi Moisescu
Nu e o limbă străină, nu e nici măcar un limbaj secret. Aşa văd unii copii viaţa, zi de zi. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu ştiu să citească şi să scrie. Trimite un sms la 874 şi ajută un copil să meargă la şcoală.

Smiley
Când nu ştii să scrii şi să citeşti e ca şi cum ai asculta muzică, dar n-ai întelege versurile. În România sunt 100.000 de copii care nu ştiu să citească şi să scrie. Trimite un sms la 874 şi ajută un copil să meargă la şcoală.

Andra Măruţă
Pentru o mamă, unul dintre cele mai dureroase lucruri este să îşi vadă copilul marginalizat. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu ştiu să citească şi să scrie. Trimite un sms la 874 şi ajută un copil să meargă la şcoală.

Cătălin Măruţă
Uneori cuvintele simple pot schimba viaţa unui copil, totul e să ştie să le citească. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu ştiu să citească şi să scrie. Trimite un sms la 874 şi ajută un copil să meargă la şcoală.

Melania Medeleanu
Imaginează-ţi că lumea n-ar putea să comunice cu tine. Că ai trăi înconjurat de simboluri pe care nu le întelegi, informaţii care te ocolesc. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu ştiu să citeasca şi să scrie. Trimite un sms la 874 şi ajută un copil să meargă la şcoală.

Andreea Marin
Pentru un copil poveştile sunt cele care dau farmec vieţii şi îi oferă o lume magică. Dar când nu poate să le citească, magia dispare. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu ştiu să citeasca şi să scrie. Trimite un sms la 874 şi ajută un copil să meargă la şcoală.

Andreea Raicu
Instinctul de supravieţurie este nativ, însă educaţia este cea care te ajută să mergi mai departe. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu ştiu să citeasca şi să scrie. Trimite un sms la 874 şi ajută un copil să meargă la şcoală.

Ilie Nastase
Când nu ştii, e ca şi cum ai juca mingea decisivă cu lumina stinsă. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu înteleg lumea din jurul lor. Trimite un sms la 874 şi ajută un copil să meargă la şcoală.

Nadia Comăneci
Ce rost are sa iei notă mare în sportul pe care îl practici dacă nu ştii să citeşti. În România trăiesc aproape 100.000 de copii care nu ştiu să citeasca şi să scrie. Trimite un sms la 874 şi ajută un copil să meargă la şcoală.

“Campania “Ajută un copil să meargă la școală” reprezintă încă un pas pe care organizația noastră îl face pentru a asigura banii necesari continuării programelor de prevenire a abandonului școlar si de reintegrare educațională și socială a copiilor care muncesc”, a explicat Gabriela Alexandrescu, Președinte Salvati Copiii România.Amalia Năstase, Managing Partner Eventures, agenția care semnează această campanie, explică cum a luat naștere ideea spotului: “Povestea din spatele spotului este cât se poate de reală. Am avut ocazia de a ne întâlni, în cadrul unei activități desfășurate de către Salvați Copiii, cu unul dintre copiii cooptați în proiect, care până la vârsta de 15 ani nu a avut posibilitatea de a se integra în sistemul de învățământ. Ne-a povestit cât de greu poate fi o simplă călătorie cu autobuzul atunci când nu știi să citeşti nici măcar numele stațiilor. Această întâmplare ne-a determinat să arătăm o poveste adevărată, reprezentativă pentru aproximativ 100.000 de copii din România care nu știu să citească și să scrie”.
Printre instituţiile media care s-au oferit sa sprijine aceasta campanie se numara si televiziunile Prima TV, PRO TV, Acasă TV, PRO Cinema, MTV, SPORT.RO, Realitatea TV, AXN, VH1, National Geographic, National Geographic Wild, RTV si B1TV.

Beneficiarii direcți ai acestei campanii sunt copiii care au abandonat şcoala sau care nu au fost şcolarizaţi şi au depăşit, astfel, vârsta de frecventare a învăţământului de masă, precum şi copiii în risc de abandon şcolar, elevi în ciclul primar sau gimnazial de învăţământ.

În anul 2010, 362.062 de copii nu erau cuprinşi în sistemul de învăţământ, deşi aveau vârsta corespunzătoare (3-17 ani), potrivit raportului Institutului Naţional de Statistică (INS). Dintre aceştia, aproape 100.000 de copii nu ştiu să scrie şi să citească. Realitatea este cu atât mai dramatică, cu cât criza economică globală antrenează o criză socială fără precedent, în faţa căreia cei mai expuşi sunt copiii proveniţi din medii vulnerabile. Privaţi de educaţie, ei vor rămâne în afara sistemului, adică la marginea unei societăţi pe care nu o vor înţelege şi în care nu vor şti cum să se descurce onorabil.

Campania publică va fi dublată de strângerea de fonduri anuală, pe care Salvaţi Copiii o organizează prin intermediul Festivalului Brazilor de Crăciun, ajuns la cea de-a XI-a ediţie. În primele zece ediţii, Festivalul a reuşit strângerea sumei de 2.250.000 euro, bani care au fost folosiţi pentru reintegrarea şcolară a copiilor care muncesc, facilitarea accesului la educaţie şi prevenirea abandonului şcolar pentru 12.000 de copii din comunităţile sărace. Familiile lor au primit, de asemenea, ajutor financiar şi consiliere în centrele educaţionale Salvaţi Copiii România (în prezent sunt 43 de centre educaţionale la nivel naţional) Fondurile care se vor colecta la ediţia 2011 a Festivalului Brazilor de Crăciun vor fi aproximativ 3.200 de copii şi familiile lor care vor fi integraţi în programe de prevenire a abandonului şcolar şi de integrare socială a copiilor din categorii defavorizate.

Pentru a asigura o vizibilitate cât mai bună acestui proiect, mai multe agenții de profil și-au unit forțele, realizând pro-bono campania de comunicare. Astfel, 2activePR coordonează campania de PR, Eventures semnează campania de publicitate, iar Wunderman asigură implementarea Galei Festivalului Brazilor de Craciun.

Festivalul Brazilor de Crăciun este un eveniment de strângere de fonduri organizat anual de Salvaţi Copiii România, care are ca centru de interes o licitaţie specială de braduţi de Crăciun, creaţi exclusiv pentru această ocazie de unii dintre cei mai cunoscuţi designeri români. Devenit una dintre atracţiile calendarului social al sezonului, Festivalul Brazilor de Crăciun sprijină proiectele derulate de Salvaţi Copiii România.

Comitetul de Organizare al Festivalului Brazilor de Crăciun din acest an are în componenţa sa pe Amalia Năstase (Manager Eventures), Andreea Raicu, Andi Moisescu (Realizator TV), Bianca Dordea (Director Comunicare BRD – Groupe Société Générale), Corina Bârlădeanu (Manager 2activePR), Liviu Sfrija (Preşedinte Henkel România), Tereza Munteanu (Managing Partner Wunderman).

Salvaţi Copiii România este o organizaţie neguvernamentală activă în domeniul promovării drepturilor copilului din 1990. In cei 21 de ani activitate, peste 600.000 de copii au beneficiat de programele organizatiei. Membră a celei mai mari aliante globale, independente, Save the Children International, organizaţia consideră că toţi copiii, indiferent de rasă, religie sau provenienţa socială au aceleaşi drepturi, de care trebuie să beneficieze. Salvaţi Copiii este implicată în diferite proiecte de educaţie, protecţie socială şi advocacy pentru copiii aflaţi în familii sărace, copiii victimă a violenţei, copiii străzii, copiii refugiaţi etc, lucrând cu copiii şi familiile acestora pentru îmbunătăţirea vieţii lor de zi cu zi şi crearea unor planuri de viitor. Salvaţi Copiii îşi utilizează experienţa globală pentru a obţine din partea organismelor guvernamentale decizii şi iniţiative de pe urma cărora să beneficieze toţi copiii.

Bucuresti, 08.11.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.