Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Agenția BDR Associates semnează strategia de comunicare inclusă in Dosarul de Candidatură, București – Capitală Europeană a Culturii 2021

Implementarea strategiei, în următorii 5 ani, va depinde de câștigarea titulaturii de către municipiul București
550 de profesioniști au lucrat, începând din 2014, la elaborarea Dosarului de Candidatură

BDR Associates Communication Group este agenția care semnează strategiile de comunicare privind candidatura orașului București la titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021. BDR Associates a elaborat atât primul plan de comunicare despre candidatura orașului, cât și strategia globală privind comunicarea proiectelor culturale, care a fost inclusă în cel de-al doilea dosar de candidatură a Bucureștiului, depus în luna august. Proiectul București Capitală europeană 2021, precum și cele două dosare de candidatură au fost inițiate, construite și comunicate de către ARCUB, în numele Municipiului București și  în strânsă colaborare cu numeroase organizații neguvernamentale reprezentative și personalități din domeniul industriilor creative.
 
Echipa de strategi și creativi din agenție a reunit consultanți la nivel senior precum: Alexandra Mihăilescu, Raluca Costache, Petruța Petcu, Cătălina Rousseau, Sorin Agachi, Dan Mandiuc, Tudor Stan, Dana Tudor și Ana Boariu. În paralel cu elaborarea strategiilor de comunicare, BDR Associates a instituit un Grup Consultativ format din reputați jurnaliști, blogeri, reprezentanți ai unor instituții europene, sau educaționale, artiști cunoscuți și expați, buni cunoscători ai Bucureștiului, care au avut o contribuție esențială la identificarea căilor de comunicare și a mesajelor adresate diverselor categorii de public.  
 
Nucleul proiectului de candidatură a Bucureștiului este legătura dintre oameni, iar strategia de comunicare, informare și mobilizare publică este considerată a avea un un rol esențial în exercitarea rolului de capitală culturală europeană, dacă această titulatură va fi conferită Bucureștiului, in 2021. Această viziune, alături de nevoia de a  implica  cetățenii a dus la o abordare mai puțin tradițională a comunicării, bazată prioritar  pe utilizarea facilitatorilor și a ambasadorilor pentru variate audiențe și comunități, cu misiunea de a  activa și implica locuitorii Bucureștiului în proces. Pe parcurs, comunicarea va fi consolidată prin:  canale de informare online (formale și informale), prin implicarea mijloacelor media tradiționale (TV, radio, print, online) și new media (rețele sociale, bloguri), prin realizarea unor  materiale informative creativ,  prin dezvoltarea evenimentelor tip  cross marketing, alte  oportunități de comunicare, ivite in timp. Un rol covârșitor în informarea publică îl vor avea parteneriatele cu instituții culturale, educaționale și cu mediul de afaceri.
 
“Strategia noastră de comunicare a ținut cont de faptul că aproape 60% din populația Bucureștiului este puțin, sau deloc activă cultural, deci a trebuit să ne gândim cum extindem segmentul de audiențe angajate în consum de cultură. Am propus campanii de schimbare de atitudine în rândurile comunităților și grupurilor defavorizate cultural. Am căutat soluții de comunicare pentru diversitatea culturală a orașului, pentru activarea sau scoaterea la lumină a proiectelor și a artiștilor invizibili, pentru multitudinea de paliere pe care se va derula proiectul București 2021, în caz de câștigare a titlului, pe scurt a trebuit să aducem orașul invizibil, in vizibil, prin comunicarea actelor de cultură. A fost creată o propunere de comunicare ce părea, la început, o misiune imposibilă, dar care a reușit în final să structureze si sa armonizeze comunicarea pe toate proiectele culturale descrise in dosarul de candidatura “, a declarat Raluca Costache, senior consultant comunicare strategică, BDR Associates.
 
Acordarea titlului de Capitală culturală europeană Bucureștiului, în 2021 ar reprezenta o realizare excepțională, așezând orașul în elita culturii europene, alături de alte mari capitale ale continentului care au câștigat acest titlu din anul 1985, anul înființării competiției și până astăzi: Atena (1985) Amsterdam (1987), Berlin (1988) , Paris (1989) , Dublin (1991, Madrid (1992) Lisabona (1994), Copenhaga (1996) Stockholm (1998) , Praga (2000) Vilnius (2009) Tallin (2011) și repectiv Riga in 2014. Bucureștiul ar fi a 15-a capitală înnobilată cu acest titlu, după La Valetta desemnată pentru  2018.  
 
“Câștigarea titlului de către București, pentru bucuresteni ar confirma valoarea culturală și turistică a orașului și ar împlini visul celor câteva sute de oameni de cultura pasionati, care au adus acest proiect la finalitate, respectiv depunerea dosarului de candidatură. S-a incheiat o etapă grea. Este acum nevoie de susținerea concreta a autorităților locale. Decizia finală a juriului este condiționată de voința politică de a finanța proiectele culturale propuse pentru Bucuresti, în dosarul de candidatură. Juriul va fi la București la mijloc de septembrie, apoi vom ști verdictul. Ar fi o victorie a municipalității orașului, prima chemată să susțină acest demers excepțional și să îl transforme, într-o misiune de credință, pentru oraș și pentru locuitorii săi. Ne așteptăm ca această susținere să se întâmple, pentru ca o asemenea titulatură va atrage finanțări și va însemna dezvoltare  pe termen lung“,  a declarat  Cătălina Rousseau, Președinte/CEO BDR Associates.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.