Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Afla cum poti evita problemele atunci cand cumperi online

Miercuri, 24 octombrie 2012, Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor a publicat Raportul de analiză a reclamațiilor privind comerțul electronic primite în 2010-2011.

Securitatea plăților, nelivrarea produselor, lipsa unor mecanisme de soluționare a litigiilor și frauda rămân principalele obstacole împotriva unei implicări mai mari a consumatorilor și a comercianților în tranzacții transfrontaliere online. Aceste motive de îngrijorare însă se diminuează progresiv mulțumită impactului combinat al unor reguli îmbunătățite, al unor mijloace mai potrivite de securizare a plăților, comercianți mai activi și consumatori mai atenți. Având în vedere rezultatele din 2010-2011,  experiența ECC-Net arată că încrederea în comerțul electronic este din ce în ce mai mare.

Cu toate acestea, numărul reclamațiilor este încă ridicat și apar noi amenințări. De exemplu, în zona serviciilor specializate, precum site-urile de întâlniri online, unde dreptul de retragere din contract este destul de limitat, transparența prețurilor reprezintă o problemă. Jocurile de noroc online reprezintă unul din sectoarele cu o creștere puternică, dar din ce în ce mai mulți minori sunt ademeniți să plătească sume mari de bani prin intermediul telefonului mobil.

ECC-Net consideră, prin urmare, că este necesar ca gradul de cunoaștere al obligațiilor comercianților și al drepturilor consumatorilor atât de către consumatori, cât și de către comercianți să crească. Acesta reprezintă unul din obiectivele raportului.

În anii 2010 și 2011, ECC-Net a primit aproximativ 31.000 de reclamații pe an, dintre care 56% au privit achizițiile online, în creștere cu 5% față de 2008-2009.

Problemele de livrare și cele legate de produs/serviciu reprezintă în continuare principalele obiecte ale reclamațiilor (42%), nelivrarea fiind cea mai importantă problemă, urmată de produse defecte sau neconforme cu contractul.

Un consumator român a achiziționat online bilete pentru un meci de fotbal de la un comerciant din Norvegia. Acesta din urmă nu a reușit să livreze biletele, prin urmare consumatorul a solicitat rambursarea întregii sume. Deoarece comerciantul nu a restituit banii, consumatorul s-a adresat ECC Romania. Reclamația sa a fost transmisă către ECC Norvegia care a contactat comerciantul și l-a determinat, pe cale amiabilă să ramburseze prețul biletelor.

Dna. Irina Chirițoiu, Director ECC Romania, a declarat: ”Consumatorii români ar trebui să nu aibă îndoieli asupra comerțului electronic, întrucât acesta reprezintă modalitatea de a face cumpărături în viitor. Piața internă și comerțul electronic transfrontalier oferă consumatorilor din ce în ce mai multe avantaje, iar aceștia trebuie să aibă încredere că pot găsi informațiile de care au nevoie cu ușurință și că pot beneficia oricând de asistență din partea ECC Romania, dacă au probleme atunci când cumpără online dintr-un alt stat membru al UE.”

Pentru mai multe informații, puteți consulta Raportul aici:
//www.eccromania.ro/assets/comatosepages/1618/564/e-commerce-report-2012_en.pdf?1351256872.

Raportul oferă și o serie de sfaturi pentru a evita eventualele capcane:
//www.eccromania.ro/assets/comatosepages/1619/565/e-commerce-report-2012-checklist_en.pdf?1351256963.

Bucuresti, 29.10.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.