Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Abonamentul de telefonie, internet sau televiziune – cand platim penalitati de reziliere?

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) le aminteste utilizatorilor care detin abonamente de telefonie, internet sau televiziune ca rezilierea contractului inainte de expirarea perioadei minime prevazute de acesta va implica, de regula, plata unor penalitati.

Penalitati pentru rezilierea anticipata

Utilizatorii care doresc rezilierea contractului prin care sunt abonati la servicii de comunicatii electronice (telefonie, internet, televiziune) trebuie sa verifice daca a expirat perioada minima a contractului (de regula, 12 sau 24 de luni), iar, in caz contrar, care sunt sumele pe care ar trebui sa le plateasca pentru incetarea contractului inainte de expirarea acestei perioade.

Acest lucru este valabil si pentru persoanele care doresc sa-si porteze numarul de telefon, avand in vedere ca prin depunerea unei cereri de portare, acestea solicita automat si incetarea contractului de telefonie (fixa sau mobila) pe care il au cu furnizorul din reteaua caruia vor sa plece.

Sumele percepute pentru rezilierea anticipata sau modul de calcul al acestora trebuie sa fie specificate in contract, alaturi de perioada contractuala minima si de alte conditii de incetare a contractului.

Stabilirea prin contract a unor penalitati pe care utilizatorii trebuie sa le plateasca in cazul in care doresc rezilierea contractelor inainte de expirarea perioadei minime contractuale nu este interzisa,  insa modalitatea in care penalitatile sunt fixate de furnizori este reglementata de legislatia generala din domeniul protectiei consumatorilor. Conform acestor prevederi legale, este abuziva impunerea prin contract a unei sume fixe care trebuie platita de utilizator in cazul denuntarii unilaterale a contractului de catre acesta. Mai multe detalii aici. 

Ce, cum si unde reclami

In masura in care considera ca penalitatile de reziliere anticipata prevazute in contract sunt abuzive, utilizatorii se pot adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Aceasta institutie poate constata existenta unor clauze abuzive, iar instanta de judecata poate dispune  modificarea contractelor aflate in curs de executare sau eliminarea acelor clauze din contractele preformulate, pe baza carora sunt incheiate contracte noi cu utilizatorii finali.

Utilizatorii pot sesiza ANCOM in situatiile in care contractul de servicii de comunicatii electronice nu contine nicio precizare referitoare la durata acestuia sau in cazul in care furnizorul percepe penalitati pentru rezilierea anticipata a contractului desi acestea nu au fost incluse in contract, urmand pasii din sectiunea Sesizeaza ANCOM.

In cazul contractelor incheiate cu persoane fizice in calitate de utilizatori finali, ANCOM poate, de asemenea, sanctiona furnizorii daca perioada minima contractuala este mai mare de 24 de luni sau daca acestia nu ofera posibilitatea de a incheia contracte si pe o perioada de cel mult 12 luni. Pentru informatii suplimentare, cei interesati pot accesa InfoCentrul din pagina de internet a Autoritatii, www.ancom.org.ro, subsectiunea Contractul pe intelesul tau.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.