Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

40 de ani de Verbatim

Drumul spre statutul de lider inovator

În 1969, Reid Anderson a început o poveste de succes într-un garaj din Silicon Valley, care acum este recunoscută mondial ca sinonim pentru medii de stocare de înaltă calitate. Patruzeci de ani mai târziu, Verbatim intră în anul aniversar ca fiind al treilea cel mai mare brand uninominal de pe piaţa europeană de stocare digitală şi lider mondial în medii optice de stocare. Astăzi, Verbatim EUMEA este condusă de către Gary Milner, care a continuat în 2009 munca de 20 de ani a lui Jürgen Fritz ca Preşedinte al Verbatim EUMEA.

Totul a început în anul 1969, sub denumirea de Information Terminals Corporation (ITC), în momentul în care Anderson a realizat potenţialul pieţei de medii de stocare pentru computere. Pentru primul său produs, compania de dimensiuni reduse adăuga bandă magnetică în carcase de casete, urmând ca mai apoi să dezvolte propriile casete, cu o carcasă din policarbonat, foarte rezistentă şi extrem de fiabilă. În 1973, inginerii companiei ITC au dezvoltat primul floppy disk IBM de 8 inci, adăugând o carcasă specială care să reziste la noroi şi avarii. Dezvoltarea companiei a continuat şi în 1976 a condus la construirea primei fabrici ITC destinată producţiei de medii de stocare tratate cu un înveliş unic, din Teflon, obţinut printr-un proces inovativ de producţie. Sub numele de “Verbatim” – denumirea latină pentru “cuvânt cu cuvânt” – acest floppy disk a fost lansat pe piaţă, fiind mai apoi disponibil şi în formatul de 5.25-inci.

Compania avea deja peste 1,000 de angajaţi în momentul redenumirii sale în “Verbatim”, în cinstea succesului înregistrat de produsul cu acelaşi nume, fiind listată la Bursă în anul 1979. Prin lansarea dischetei DataLifePlus doi ani mai târziu, compania a continuat să-şi întărească reputaţia internaţională ca fabricant de medii de stocare de înaltă calitate. Pentru a se extinde pe piaţa japoneză, Verbatim a intrat într-un joint venture cu Mitsubishi Kasei. Companiile au fuzionat în anul 1994 cu Mitsubishi Petrochemical, formând Mitsubishi Chemical Corporation.

Astăzi, compania mamă vinde sub numele de Mitsubishi Kagaku Media. În anii 1990, Verbatim a devenit lider de piaţă în producţia de floppy disk-uri dar trend-ul era deja orientat spre mediile de stocare magneto-optice şi mai apoi CD-uri – un domeniu în care Verbatim a devenit un lider inovator. Începând cu anul 2003 compania a deţinut prima poziţie internaţională pentru medii CD şi DVD, dovedită de către rapoartele de piaţă independente şi de numeroasele premii câştigate.

În ultimii ani, Verbatim şi-a extins portofoliul cu memorii USB, carduri flash şi accesorii pentru calculatoare, fiind deja bine ancorată în piaţa foarte dinamică a hard disk-urilor externe, piaţă în care a intrat în anul 2007. De asemenea, Verbatim a acţionat în zona business-ului cu memorii flash solid state drive (SSD) prin gama SSD ExpressCard.

Cercetarea şi dezvoltarea ca promotoare ale succesului – şi în viitor

“Clienţii doresc produse fiabile şi de calitate. Răspundem acestor dorinţe nu numai prin sloganul nostru, ‘Technology you can trust’ dar şi printr-un proces minuţios de dezvoltare combinat cu cele mai bune componente şi procese precise de producţie,” declară Gary Milner. “Vom fi întotdeauna promotori ai acestei pieţe prin inovaţiile aduse mediilor de stocare. Cu ajutorul strategiei noastre de produse pe patru direcţii, care cuprind medii optice de stocare, hard disk-uri externe, memorii flash şi accesorii asociate, oferim o gamă largă şi foarte atractivă de produse de înaltă calitate. De asemenea, aspirăm la o extindere continuă a poziţiei de lideri în medii de stocare şi suntem dornici să intrăm pe pieţele noilor medii de stocare în timp ce ne întărim mix-ul de produse,” declară Milner.

Bucuresti, 19.05.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.