Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

2013 – anul interactiunilor web, in viziunea creionata de Pixio

Cea mai dinamica piata din epoca noastra este fara indoiala cea de comunicare si marketing online. Evolutia extrem de rapida, necesitatea de a fi in permanenta „up to date” cu cele mai noi tehnologii si cele mai eficiente instrumente, pune presiune pe marketeri, creativi si programatori.

Oamenii specializati in marketing, PR, desing si web development de la Pixio Interactive, au pus cap la cap idei despre cum se vor transforma interactiunile web in 2013, pentru ca ei sunt cei care incearca marea cu degetul zi de zi. Asa poate reusim sa obtinem impreuna o viziune de ansamblu asupra “marii”, formata din cateva “picaturi”.

Advertising-ul de dragul creativitatii incepe sa moara in conditii de restriste bugetara, asa incat “eficienta” va fi primul obiectiv, urmarit cu precadere in online. Adrian Ivanovici, Business Development Manager la Pixio, detaliaza:

“Anul 2013 va aduce mult mai putine campanii de imagine, mai putine PR stunts si goana dupa awareness se va mai domoli. Companiile medii si mari vor cauta o eficientizare a bugetelor, mai mult return of investment si o conversie mult mai buna, iar mediul on-line este cel mai potrivit canal pentru toate acestea. Trendul a inceput deja. Vedem spoturi TV ce fac reclama paginilor web, pliante al caror « call to action » trimite catre o pagina Facebook si outdoor-uri ce contin coduri QR. Tot ce mai trebuie sa inteleaga aceste companii este ca cel mai potrivit mediu pentru promovarea unei campanii online ESTE mediul online. In 2013 – content is no longer the king, long live interaction!”

Daca mediul este mesajul, cum zicea un important teoretician al comunicarii prin anii ’60, tot ce ii trebuie unei companii este sa isi concentreze resursele pe mesaje plasate in mediul cel mai eficient pentru conversia in vanzari. Oana Snae, Junior Sales & PR Representative crede ca din 2013, presiunea asupra alocarii banilor va veni “contra-ierarhic”:

“Cu cat oamenii specializati vor ocupa cu precadere pozitii cheie in companii, departamentul de marketing va pune presiune pe bugete, de jos in sus, din punct de vedere ierarhic. Cred ca este perioada in care directorii de marketing vor negocia bugetul de publicitate direct cu CEO-ul, CFO-ul si COO-ul. Pentru ca ei stiu ca un serviciu online bun este o investitie si nu un cost si de aceea vor cauta sa obtina din partea companiei cele mai bune resurse pentru a rezulta un produs “custom made” de la cel mai bun furnizor.”

Dar si publicitatea online isi continua metamorfoza, iar Oana Radu, Digital Sales Representative, crede ca cea nativa castiga teren in 2013:

“Incercand sa imbrace publicitatea platita intr-o forma mai putin intruziva, marketerii se orienteaza spre atragerea atentiei prin furnizarea unui continut valoros, in contextul experientei utilizatorului. Publicitatea nativa intra din ce in ce mai mult in conversatiile de marketing digital de astazi. Aceasta poate lua forma Sponsored Stories de pe Facebook, continutului promovat pe Buzzfeed sau Paid Discovery de pe StumbleUpon, pentru a numi doar cateva exemple.

Multe companii de media acorda din ce in ce mai mult credit acestei forme de publicitate si, desi in 2012 a existat o oarecare reticenta din partea clientilor, in 2013 va fi greu de ignorat din moment ce, statistic, jumatate din cumparatorii de media vor investii in publicitate nativa.”

In timp ce companiile incearca din rasputeri sa “pescuiasca” mai multi consumatori, inovand in strategii, uitam sa ne punem in locul celor care intr-adevar fac alegeri. Madalina Savulescu, PR & Communication Manager identifica doua noi specii de consumatori si cum ar putea brand-urile sa vorbeasca pe limba lor:

“Traim intr-un carusel, expusi intr-o rotatie circulara, la mii de mesaje publicitare, pe care le zarim doar cu doada ochiului, intr-o clipita. In calitate de consumatori, suntem intr-o stare de paralizie a alegerilor constiente, ceea ce ne transforma fie in “cumparatori la intamplare”, fie in “cumparatori pasivi”.

Acestia din urma sunt indiferenti la toate “jongleriile” brand-urilor si nu rezoneaza emotional la mesaje sensibile si imagini cu familii fericite. Cei din prima categorie pun mana pe ce produs gasesc in supermarket si urmeaza logica: “e bun, ca e la promotie”. Ce asteapta cu totii? Sa nu mai fie cuceriti, ci castigati. Sa fie co-interesati in actiunea unei companii. De aici a pornit tendinta de “co-funding”, care solicita investitia consumatorilor, ca la bursa, in activele companiilor, urmand sa castige ceva din afilierea lor cu un brand sau altul. In 2013, consumatorii nu se vor “indragosti” de brand-uri, ci vor vrea sa faca “business” cu ele.”

In materie de alegeri online, ne-am facut si o imagine despre look-ul virtual al companiilor sau micro-site-urilor de produs si de campanii si am inteles ca nu numai interactiunea este vitala, ci si experienta pe care o resimte vizitatorul. Adrian Marin, web developer la Pixio, identifica moda tinutelor web cu care designerii vor sa imbrace site-urile in 2013:

“Daca ar fi sa gandim macro, incepe sa se consolideze ideea ca “BIG is GOOD”. In continuare vom avea big headers (antete) si oversized UI elements (elemente de interfata). Interfetele devin din ce in ce mai modulare si plate. Putem vedea asta in recentele schimbari din Google Search, Google+ si YouTube.

Trecand la mecanisme mai dificile, putem observa o crestere a site-urilor pe o singura pagina, inalte si cu infinite scrolling. Facebook-ul seteaza trenduri in aceasta directie de ceva vreme. In acest trend putem incorpora si efectul de parallax ce iti permite sa pozitionezi si sa muti elemente in pagina pentru a da o profunzime site-ului. O alta tendinta, care abia s-a nascut in 2012 si va prinde contur in 2013 este declansarea evenimentelor in timpul vizionarii site-ului. Apple si-a construit toate paginile de prezentare a produselor lansate anul acesta cu acest artificiu. In plus, vom vedea din ce in ce mai multe integrari de servicii, media si entertainment in site-uri prin API-uri de la parteneri, pentru experiente complete, vanzare directa si raspuns instant al nevoilor consumatorilor-vizitatori.”

Incepem asadar un 2013 in care vom avea multe de invatat si experimentat. Dar cel mai important lucru nu este neaparat de a merge pe drumul deschis de trend-uri, ci faptul ca am devenit mai analitici cu piata de comunicare online. Nu ne mai avantam sa executam oricum, dar repede, ci facem doi pasi inapoi, observam imaginea de ansamblu si actionam prin decizii argumentate. Si asa ne maturizam.

Bucuresti, 21.12.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.