Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Zitec prezintă soluții pentru oferirea de experiențe de cumpărare integrate, adaptate la așteptările cumpărătorului online

Zitec prezintă soluții pentru oferirea de experiențe de cumpărare integrate, adaptate la așteptările cumpărătorului online

Deși 9 din 10 români folosesc în mod curent Internetul, cumpărăturile online rămân într-un decalaj semnificativ față de situația prezentă în piețele occidentale, cu mai puțin de 4 din 10 români care fac achiziții de bunuri și servicii din online. Zitec, lider pe piața IT și digital marketing din România, împreună cu partenerii de business Streams.live și Innoship, arată că există mai multe modalități prin care retailerii pot oferi utilizatorilor mai multă încredere în cumpărăturile de acest fel.

”Principalul motiv pentru care oamenii încă sunt reticenți în a cumpăra online este faptul că nu au aceeași experiență ca într-un magazin fizic. Nu pot să vadă produsul, să îl atingă, să îl analizeze în detaliu”, explică Mihăiță Pașcaniuc, Creative Director, Zitec.

Zitec prezintă soluții pentru oferirea de experiențe de cumpărare integrate, adaptate la așteptările cumpărătorului online

O soluție pentru rezolvarea problemelor cauzate de lipsa interacțiunii fizice este conceptul de comerț vizual, unde informațiile despre produse sunt prezentate într-un mod cât mai atractiv. 90% dintre consumatori își încep navigarea într-o pagină de produs uitându-se la imaginile disponibile, chiar înainte de a se uita la preț sau specificații, aspectul vizual fiind unul dintre factorii cheie de decizie pentru o achiziție. Iată câteva bune practici:

  • Fotografiile 360 de grade îmbunătățesc rata de conversie cu până la 50%;
  • Conținutul generat de utilizatori este preferat de 90% dintre consumatori celui creat de brand-uri;
  • Video-urile explicative sau folosirea realităţii augmentate sunt modalităţi noi de comunicare, la care clienţii sunt mult mai receptivi;
  • Fiecare produs trebuie însoțit de 5, până la 8 fotografii care să ofere o imagine de ansamblu, completate cu imagini de tip lifestyle.

”Dacă vedem produsul în mâna cuiva, ne dăm foarte ușor seama care sunt, în realitate, dimensiunile sale, dar și cum este folosit”, adaugă Mihăiță Pașcaniuc.

O altă schimbare importantă la nivelul piețelor online arată că viitorul cumpărăturilor va fi live. Conceptul de livestream commerce prinde tot mai mult avânt în Europa, valoarea vânzărilor prin astfel de canale fiind cu 76% mai mare în prezent decât înainte de pandemie. Iar McKinsey indică faptul că live commerce ar urma să aibă o pondere de 10 – 20% din comerțul total la nivel global până în 2026.

”Cumpărătorii online sunt din ce în ce mai atrași de experiențele interactive de cumpărare, cele în care pot interacționa în timp real cu brandurile preferate. Vedem cum, în special generațiile tinere, pun mai mult accent pe experiența de cumpărare decât pe produse, acesta fiind un moment propice pentru branduri să implementeze live shopping ca un nou canal de vânzare online”, arată Mihai Mănescu, Customer Success Manager în cadrul Streams.live.

Așteptările și exigențele consumatorului merg mai departe de experiența de cumpărare propriu-zisă – și în zona de livrare și post-livrare. ”Clienții nu vor ține minte toate livrările care au ajuns la timp și fără probleme. Își vor aminti acel moment când un colet nu a ajuns sau a ajuns avariat. Satisfacția cumpărătorului crește doar dacă ne concentrăm pe acele puține cazuri care sunt excepții de la regulă”, arată Andrei Paul, CTO & Co Founder Innoship.

Deși această etapă este lăsată de cele mai multe ori în grija curierului, retailerii care optează pentru o variantă personalizată de comunicare în timpul tranzitului coletului, dar și după ce acesta a fost livrat, își pot îmbunătăți semnificativ relația cu clienții. De exemplu, satisfacția consumatorului crește cu până la 8% în momentul în care, în zona de checkout, se menționează timpul estimat de livrare.

”Cu o experiență de peste 19 ani în furnizarea de soluții personalizate de eCommerce pentru automatizarea proceselor de business și îmbunătățirea experienței de cumpărare, suntem întotdeauna pregătiți să oferim retailerilor exemple de bune practici și informații de ultimă oră din industrie. Împreună cu partenerii noștri, livrăm clienților servicii de eCommerce integrate și complexe, care îi ajută să devină mai competitivi într-o piață în care optimizarea continuă a experienței digitale reprezintă noua normalitate”, punctează Alexandru Dobre, Head of eCommerce în cadrul Zitec.

Zitec oferă în prezent servicii de eCommerce pentru clienți importanți din România, precum și din alte țări din Europa. În portofoliul companiei se regăsesc branduri precum Brico Dépôt, iELM, Agrii România, Arctic, sau NOD.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.