Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

VMLY&R România aduce acasă un Silver Lion la categoria Engagement, Social & Influencer, cu campania Illiterate Ads

VMLY&R România illiterate ads premii

VMLY&R România a câștigat 1 Silver Lion la categoria Engagement, Social & Influencer, subcategoria Social Insights & Engagement, Innovative use of community și a obținut 3 shortlist-uri la Cannes Lions (1 shortlist la categoria Social & Influencer, subcategoria Excellence in Social & Influencer, Social Purpose, 1 shortlist la categoria PR, subcategoria Culture & Context, Single-Market Campaign, 1 shortlist la categoria Sustainable Development Goals, subcategoria People, Quality Education) pentru campania Illiterate Ads, realizată pentru PEPCO România, împreună cu Fundația Noi Orizonturi și Teach For Romania.

Cultura de brand activation a VMLY&R ne pune într-o poziție privilegiată, cea de a combina customer experience și brand experience în cel mai creativ și eficient mod posibil. Premiile de creație sunt un rezultat absolut natural al culturii agenției, iar acest Silver Lion este o certificare a acestei culturi.

VMLY&R România illiterate ads premii

Illiterate Ads este o campanie dublu recunoscută pentru valoarea sa, atât de jurii creative, cât și de jurii care pun accent pe eficiența ideii, cum e cazul Bronze-ului primit recent la Effie. Felicitări lui Bogdan și echipei pentru recunoașterea de la Cannes, destinația globală a excelenței în creativitate. Felicitări rețelei VMLY&R care a încheiat ediția 70 a festivalului Cannes Lions cu 46 de premii, a declarat Mircea Pascu, CEO VMLY&R România.

În primul rând vreau să mulțumesc PEPCO pentru încrederea pe care ne-au acordat-o crezând în această idee. Într-o lume în care marea majoritate a brandurilor polishează absolut tot ca să atingă perfecțiunea, noi ne-am pus feed-urile pe tava haterilor ca să pornim avalanșa pe tema problemei de literație din România. Apoi i-am transformat în susținătorii drepturilor egale la educație. Felicitări echipei, ne bucurăm extrem de mult să aducem primul leu în biblioteca VMLY&R România, felicitări celorlalte agenții din România care au câștigat și hai să ne uităm la 2023 ca la un reminder pentru un 2024 cel puțin la fel de bun. Bravo tuturor! Bogdan Teodorescu, Creative Director VMLY&R România.

Ne-am asumat o campanie curajoasă, iar VMLY&R România ne-a ajutat cu un concept creativ emoționant și, în același timp, ieșit din tipare. Copiii au scris reclamele publicitare pentru campania Back to School, iar textele, necorectate și neprelucrate, au fost utilizate în social media pe canalele oficiale PEPCO.

Un Silver Lion e o recunoaștere minunată a ideii creative, însă ne dorim să mergem mai departe cu demersurile noastre, pentru că e nevoie de o implicare strategică și de specialitate pentru ca această campanie să aibă impact acolo unde ne dorim cel mai mult – în școlile unde copiii nu știu încă să citească și să scrie. Această recunoaștere ne ambiționează să continuăm demersurile în zona literației pentru ciclul primar. Ioana Ioniță, Marketing Manager PEPCO România.

Ideea campaniei a pornit de la o realitate care deseori trece neobservată: 6 din 10 copii din medii defavorizate nu se descurcă să citească și să scrie când termină școala primară. Conform statisticilor oficiale, se pierde aproape un sfert dintr-o generație în mediul rural din această cauză.

Pentru a atrage atenția asupra acestei realități dureroase, campania Back to School a Pepco România a fost scrisă de niște copywriteri atipici: elevi cu probleme de literație din zonele defavorizate. Internetul a reacționat imediat, iar fanii Pepco s-au grăbit să indice fiecare greșeală de scriere, asistând la o demonstrație incognito din partea brandului.

Pe 8 septembrie, de Ziua Mondiala a Alfabetizării și aproape de începerea anului școlar, povestea nevazută a tinerilor copywriteri a fost dezvaluită într-un scurt documentar care a scos la iveală dimensiunea problemei la nivel național.
Filmul poate fi văzut aici.

Tot luna aceasta, campania Illiterate Ads a obținut la Gala de Premiere Effie 2023 un Effie Bronze la una dintre cele mai grele categorii: Positive Change – Social Good – Brands.

Echipa PEPCO România
Raluca Popescu – CSR Specialist
Ioana Ioniță – Marketing Manager
Echipa VMLY&R
Bogdan Teodorescu – Creative Director
Ioana Ichim – Group Creative Director
Bogdan Dinu – Group Creative Director
Irina Szelleki – Copywriter
Miki Crăciunescu – Strategy Director
Dinu Guțu – Strategic Planner
Raluca Dinu – Account Director
Irina Matei – Account Manager
Andreea Marcociu – Digital Account Manager
Diana Mărculescu – Social Media Manager
Mina Ionescu – Business Director
Denissa Mic – Communication Director
Simona Chirițoiu – Traffic Manager

Echipa Fundația Noi Orizonturi
Anca Gaidoș – Chief Operations Officer
Alexandra Giurgiu – Project Manager

Echipa Teach For Romania
Giorgiana Astefanei – Communications & Media Relations Specialist
Fabiola Istudor – Communications Manager
Cosmina Schiau – Corporate Partnerships Manager
Specialiști literație:
Maria Kovacs – Expert literație Fundația Noi orizonturi
Alina Răducanu – Coordonator proiect literație Teach for Romania

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.