Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Un roadster atemporal: se împlinesc 20 de ani de la lansarea BMW Z8

BMW z8 generatii

S-au împlinit 20 de ani de la lansarea BMW Z8, un roadster simbol modern care i-a impresionat profund pe iubitorii de decapotabile. Caroseria BMW Z8 are o lungime de 4,4 metri, a fost proiectată de faimosul designer Henrik Fisker şi continuă tradiţia legendarului BMW 507 din 1956, creat de Albrecht von Goertz (1914-2006).

“Dacă ar trebui să proiectez BMW 507 acum, ar fi ca BMW Z8”, a comentat von Goertz în 2003. Fidel filosofiei roadsterelor de succes ale mărcii, BMW Z8 avea o capotă faţă foarte lungă, o poziţie de condus aproape de puntea spate şi o linie a umerilor coborâtă.

BMW z8 generatii
BMW Z8

Sub numele de cod BMW Z07, lumea a cunoscut prima dată BMW Z8 sub forma unui concept prezentat la Salonul Auto de la Tokyo, în 1997. Abia la ediţia 1999 a Salonului Auto de la Frankfurt avea să vină momentul în care BMW prezenta şi versiunea de producţie.

Finalul secolului XX avea să aducă lansarea pe piaţa mondială, iar modelul a fost comercializat timp de trei ani, perioadă în care au fost produse 5.703 unităţi. Toate acestea au fost fabricate manual de către specialiştii uzinei din München (Germania).

Cel mai puternic motor al momentului

Printre caracteristicile sale principale s-a remarcat şasiul cu numeroase componente din aluminiu. Distribuţia atentă a masei – 50:50 între puntea faţă şi cea spate -, precum şi utilizarea motorului BMW M S62 de la BMW M5 (E39) au conferit BMW Z8 o dinamică extraordinară. Propulsorul aspirat avea un bloc motor în configuraţie V8, cu o capacitate de 4,9 litri, ce dezvolta 400 CP, susţinut de o transmisie manuală cu şase trepte. La acea vreme, acesta era cel mai puternic motor de serie pe care BMW îl avea în portofoliu şi, desigur, BMW Z8 îl merita cu prisosinţă.

Toată puterea era transferată către puntea spate şi a fost gestionată de Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii) şi un diferenţial autoblocant. Mai mult, BMW Z8 a fost primul automobil european care a oferit standard anvelope Run Flat pe jante de 18 ţoli şi avea control al presiunii în pneuri, o tehnologie inovatoare pentru acel moment. BMW Z8 ofera o aceeleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde, iar viteza maximă a fost limitată electronic la 250 km/h.

BMW Z8

Un roadster exclusiv, definit de multe elemente unice

BMW Z8 a fost un model cu adevărat exclusiv şi unic, iar marca a dorit ca achiziţia sa să fie o experienţă la înălţimea automobilului. Brandul a oferit clienţilor acestui roadster posibilitatea de a merge la fabrica din München şi de a asista la ultimele etape ale asamblării automobilului cumpărat. În plus, atunci când se înmânau cheile, acestea erau însoţite de o carte realizată manual, care includea fotografii ale procesului de producţie al acelui automobil, precum şi mostre reale ale vopselei şi tapiţeriei.

Nivelul de exclusivitate al BMW Z8 a fost de aşa natură încât a devenit una dintre maşinile celui mai faimos agent secret din toate timpurile. BMW Z8 a fost partenerul lui James Bond, cu care a debutat în filmul “The World Is Not Enough”, în 1999. În plus, sportivitatea ridicată şi tehnologia de avangardă au făcut ca BMW Z8 să fie Safety Car în sezonul 2002 al Campionatului Mondial de motociclism viteză.

BMW Z8 prezent si viitor BMW i8

Un total de 5.703 de unități BMW Z8 au fost fabricate între 2000 și 2003 la o unitate de producție dedicată specială pentru acest vehicul la uzina BMW din München.

Astăzi, esenţa roadsterelor BMW continuă cu actuala generaţie BMW Z4. Designul acestei decapotabile cu două locuri evocă proporţiile pe care BMW 315/1 le-a lansat în 1934 şi care au continuat cu clasice emblematice precum BMW 328 Roadster (1937), BMW 507 (1956) sau BMW Z1 din anii ’80-’90.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.