Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Trei sferturi dintre europeni si americani nu sunt dispusi sa plateasca pentru continut online

Datele provin dintr-un studiu internaţional GfK realizat printre utilizatorii de Internet din 17 ţări

Doar 13% dintre utilizatorii de Internet vor să plătească pentru informaţiile online: 8% ar accepta o taxă în schimbul unui conţinut fără publicitate, iar 5% ar fi gata să plătească chiar şi pentru site-urile cu publicitate. Majoritatea surferilor însă îşi doresc să continue să folosească Internetul în mod gratuit. Acestea sunt rezultatele unei cercetări internaţionale privind obiceiurile de consum pentru Internet care a fost realizat de compania GfK pentru Wall Street Journal Europe în 16 ţări europene şi SUA.

În cadrul acestei cercetări, utilizatorii de Internet au fost întrebați, printre altele, cât de dispuși sunt să plătească pentru conținut – în special în cazul website-urilor de știri, divertisment şi cunoștințe generale precum Wikipedia. 80% dintre respondenții din cele 17 ţări îşi doresc în continuare acces gratuit la conținutul online: o treime din totalul participanților cred că informațiile de pe Internet trebuie să fie gratuite şi neînsoțite de publicitate. Majoritatea (46%) vrea acces gratuit, dar este pregătită să accepte şi publicitatea. Privind situația pe ţări, peste 50% dintre greci, belgieni, suedezi şi americani au fost de acord cu aceste condiții, în vreme ce românii arată cea mai mică deschidere către această situație – doar 22% dintre ei.

Totuși, sunt şi ţări care văd conceptul de plată pentru conținut digital în mod pozitiv: 23% dintre suedezi, aproape 20% dintre olandezi şi britanici şi 17% dintre americani n-ar fi deranjați să plătească pentru acces la informațiile de pe web. Diferențe minore apar dacă analizăm situația conform preferințelor în utilizare: în Suedia, un nivel ușor ridicat de acceptare pentru conținut plătit se remarcă printre cei care folosesc web-ul pentru blogging şi e-finance. În Marea Britanie, bloggeri sunt cei mai deschiși către conținutul plătit. Prin contrast, surferii din Statele Unite care folosesc Internetul pentru jocuri, pentru a dowloada muzică sau pentru servicii electronice, cum sunt cumpărarea de bilete la concerte sau de călătorii, sunt mult mai toleranți cu comisioanele de acces. În Europa în general, cei care preferă să facă plăți pe Internet sau să acceseze site-uri erotice sunt şi ei mai dispuși să plătească decât ceilalți.

Cercetarea a fost realizat în toamna 2009, pe un eșantion de 16,800 persoane peste 15 ani din cele 17 ţări analizate. Respondenții au fost întrebați daca au acces privat la Internet, cat de mult timp petrec online, in ce scop prefera sa folosească web-ul si cat de dispuși sunt sa plătească pentru a accesa site-urile (in tabelul de mai jos găsiți rezultatele pentru toate tarile analizate).

Nuremberg, 21.12.2009

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.