Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Top 3 ADC – primii câştigători din 2019

5 to go - More coffee less bucks

Anul 2019 începe cu un dublu Top 3 ADC pentru că prezintă cele mai bune execuții de Digital, TV, Print și OOH ale lunilor ianuarie și februarie. Astfel că Lucrarea Lunii ianuarie este „More coffee less bucks” – outdoorul celor de la 5 to go, iar Lucrarea Lunii februarie revine către OMO prin campania „Puterea jocului”.

Ianuarie

Lucrarea Lunii ianuarie revine celor de la 5 to go care, odată cu lansarea cafenelei 5 to go Frumoasă, de pe Calea Victoriei, au expus un panou cu textul „More coffee less bucks” alături de „#WeAreNeighboursNow”. Hashtagul face referire la faptul că noua cafenea 5 to go este vizavi de Starbucks și de aici și jocul de cuvinte. Alături de acest mesaj, 5 to go promovează și #iloveromanianbrands, iar echipa care a venit cu ideea creativă este formată din Radu Savopol și Lucian Bădilă (5 to go).

5 to go - More coffee less bucks

„Într-o lume în care spontaneitatea, micile ironii și limbajul isteț sunt înghesuite și castrate în strategii bombastice și piloni mult prea raționalizați de comunicare pe Facebook, 5 to go m-a înviorat și a funcționat ca un fel de memorabiliă pentru cele de mai sus.”- Laura Iane, membru ADC*RO & Creative Director Pastel.

TV

În categoria TV, o mențiune are campania #SADAT, realizată pentru OLX de către echipa formată din Dan Crețu | Senior Art-Director și Teodora Ștefan | Senior Copywriter, din partea Saatchi&Saatchi + The Geeks. Spoturile prezintă finalurile mai puțin fericite ale consumatorilor nehotărâți să cumpere de pe olx.ro – care află apoi că obiectul perfect pentru ei s-a dat.

DIGITAL       

Mențiune în categoria de Digital primește campania aniversară pentru Entrance – 10 Years of Fashion Drama. Video-urile postate pe contul de Instagram al brandului rezumă stările din cei 10 ani de luptă zilnică pentru a fi relevant pe piața de modă românească și a deveni prima destinație a fashion-ului de avangardă din București. Ideea creativă le aparține Alinei Gavrilă-Borțun și lui Julien Britnic, din partea Gavrilă Fashion Tellers.

PRINT

O mențiune are, în secțiunea de Print, și campania Greetings from Bucharest pentru colecția Happy Nation a Lanei Dumitru. Hainele sunt inspirate de amintirile personale ale Lanei din copilărie (sfârșitul anilor optzeci și  anii nouăzeci) și vorbesc cu ironie și nostalgie de România acelor timpuri.
Împreună cu designerul Lana Dumitru, Anne Ivan | Art Director & Julien Britnic | Copywriter și Mihai Barabancea (fotograf), au reușit să transpună în formatul de carte poștală umorul și jovialitatea colecției.

OOH

5 to go și „More coffee less bucks” câștigă și locul 1 în categoria OOH a lunii ianuarie.

Februarie

În februarie Lucrarea Lunii revine campaniei Puterea jocului, prin care OMO, alături de Momentum România, explică părinților că libertatea la joacă este foarte importantă pentru dezvoltarea copiilor. Limitele precum „stai în banca ta”, „nu te murdări” sau „ești prea mic” îi opresc pe copii din a se bucura de joacă. Echipa creativă este formată din: Călin Marcu, Javier Gelpi, Anamaria Benchea, Diana Voinea și Paul Păun.

„OMO – Puterea Jocului sau când un brand își asumă un rol social și chiar „walks the talk”. Campania este construită pe comunicarea deja existentă a brandului (murdărirea este bună) și duce mai departe ideea în educație și educația de parenting, alte hot topics sociale. Am apreciat stilul manifesto-ului, care nu a picat în patetism, și campania de pe site susținută de specialiști și parteneri credibili, cu puncte acționabile și sfaturi practice.

Este o campanie care chiar dacă poate nu va schimba modul în care noi ca societate ne educăm copiii, măcar atrage atenția asupra unor comportamente și stigme sociale pe care, inconștient, le perpetuăm. Și nu în ultimul rând, este o campanie care leagă frumos modul în care un produs pur comercial poate avea un impact educativ-emoțional în viața noastră.”, declară Ruxandra Matache, Group Creative Director Friends\TBWA & membru ADC*RO.

TV

OMO și campania Puterea jocului primesc și locul 1 în categoria TV.

DIGITAL  

La egalitate, pentru locul 1 în categoria Digital, sunt campaniile: #BlindBoxChallenge și Blocul #fărăcash.

Asociația Nevăzătorilor și agenția Cheil | Centrade au profitat de valul mare de provocări din timpul lansării filmului Bird Box – când o mulțime de oameni se legau la ochi precum personajele din film și încercau să realizeze diferite activități zilnice – și au venit cu ideea unui #BlindBoxChallenge în care prezintă lupta unui nevăzător care are parte de această provocare mereu. Echipa: Andrei Constantinescu | Art Director și Robert Ghiță | Copywriter.

Pe același loc se află și Blocul #fărăcash – campanie realizată de McCann Worldgroup România & MRM // McCann România pentru Mastercard. Modalitățile de plată trec la un nou nivel și Mastercard propune plata întreținerii cu cardul. Astfel că spotul prezintă un bloc ideal, în care administratorul vine la fiecare apartament cu un POS care permite locatarilor să își achite utilitățile cu ajutorul cardului. Raluca Circo | Art Director & Andrei Mihăilescu | Copywriter (McCann) și Ionuț Raicu | Art Director & Mădălina Pop | Copywriter (MRM //McCann) sunt cei cărora le aparține ideea creativă.

Mențiunile categoriei sunt:

United Way și campania Alegeri imposibile, prin care Mario Francisco | Art Director, Alex Zamfir | Art Director & Viorela Turcu | Senior Copywriter, din partea agenției Tuio, prezintă un fapt îngrijorator în România: acela că, din păcate, mulți copii sunt obligați să își întrerupă studiile și să abandoneze școala pentru nevoile de bază din gospodărie: creșterea fraților mai mici, treburi în bucătărie sau servicii punctuale pentru o sursă de bani.

Cealaltă mențiune a categoriei este campania #ImpossibleLove pentru Samsung, realizată de Roxana Niță | Art Director și Adina Stănescu | Copywriter, din partea Cheil | Centrade. #ImpossibleLove prezintă de Ziua Îndrăgostiților o poveste de dragoste atipică dintre doi asistenți virtuali care, precum Romeo și Julieta, aparțin unor diferite sisteme de operare. Personajul principal este Bixby – asistentul virtual al lui Samsung, care demonstrează tuturor că iubirea nu este imposibilă, indiferent de situație.

OOH

Mențiunea categoriei de OOH este lansarea site-ului cultural Scena9 și pe hârtie.
Astfel că echipa de creație formată din Alina Gavrilă-Borțun și Dan Popov | Copywriters & Dragoș Boțcău și Julien Britnic | Art Directors, din partea Gavrilă & Asociații, s-a folosit de contextul de outdoor pentru a parodia comunicarea unor produse populare – prezente masiv în acest mediu: detergent, cutie de cereale, pastă de dinți, biscuiți etc. – cu un twist cultural legat de temele din revistă.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.