Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

TikTok a lansat o campanie de combatere a dezinformării

TikTok logo

Proiectul se va concentra pe limba română, precum și pe alte limbi din Europa Centrală și de Est. Inițiativa este creată în parteneriat cu LeadStories, o platformă de verificare a faptelor care combate dezinformarea din mediul digital.

TikTok este un loc autentic destinat exprimării creative. Oamenii apelează la platformă nu doar pentru a se distra, ci pentru că TikTok este un spațiu dinamic care oferă utilizatorilor ocazia de a învăța și descoperi lucruri noi constant. Astfel, TikTok a lansat o campanie de educație media prin care îi ajută pe utilizatori să identifice informațiile false legate de războiul Rusia-Ucraina. Scopul este de a susține comunitatea din România să interacționeze în mod critic cu conținutul pe care îl vizualizează și să utilizeze platforma în siguranță, pentru a se proteja împotriva unor potențiale dezinformări.

Platforma găzduiește un ecosistem divers format din creatori și comunități, iar TikTok adoră să vadă utilizatorii dornici să se exprime și în același timp curioși să afle mai multe despre lumea din jurul lor. Astfel, campania ajută comunitatea să analizeze și să evalueze critic conținutul media, inclusiv știrile și informațiile despre războiul Rusia-Ucraina. Prin urmare, TikTok a colaborat cu platforma de verificare a informațiilor LeadStories pentru a realiza videoclipuri explicative. De asemenea, platforma trimite către pagina LeadStories pentru combaterea dezinformării legate de războiul Rusia-Ucraina. LeadStories este o platformă web de verificare a informațiilor care identifică știri, zvonurile și conspirațiile false sau înșelătoare, folosind tehnologia pentru a identifica conținutul în trenduri. Acesta este apoi verificat de o echipă de jurnaliști.

TikTok logo

În contextul conflictului Rusia-Ucraina, campaniile de alfabetizare media pot juca un rol crucial în a ajuta publicul să înțeleagă problemele complexe aflate în joc. Ele pot ajuta indivizii să identifice dezinformarea, să înțeleagă motivațiile și obiectivele diferitelor surse media și să recunoască rolul mass-media în formarea opiniei publice și a deciziilor politice. Împreună cu TikTok, suntem mândri să creăm și să comunicăm conținut care va ajuta oamenii să înțeleagă mai bine lumea”, a declarat Alan Duke, Editor in Chief la LeadStories.

TikTok și LeadStories vor introduce o pagină web dedicată, care va conține conținut despre verificarea informațiilor și va ajuta comunitatea să înțeleagă mai multe despre știrile false și cum să le identifice. Mai mult, utilizatorii vor fi direcționați către pagină printr-o intervenție în căsuța de căutare prin utilizarea de cuvinte cheie legate de războiul Rusia-Ucraina. Contul TikTok al LeadStories va continua să fie, de asemenea, populat cu conținut în mai multe limbi folosite în țările din Europa Centrală și de Est. Organizația a creat și videoclipuri educaționale promovate în cadrul platformei.

LeadStories logo

Activități similare vor fi desfășurate și în alte țări europene, cum ar fi (printre altele): Ucraina, Ungaria, Slovacia, Lituania.

Sfaturi pentru a identifica dezinformarea

  • Verifică informațiile: știrile corecte vor conține informații verificabile care pot fi confirmate cu surse terțe pentru a asigura acuratețea acestora. Dacă unui videoclip îi lipsesc astfel de informații, gândește-te de ce ar putea fi așa.
  • Gândește-te de ce a fost creat acest videoclip: are creatorul conținutului un anume obiectiv? Conținutul este conceput pentru a-i face pe oameni să se simtă într-un anumit fel? Dezinformarea este adesea concepută pentru a provoca o reacție emoțională din partea celor care o consumă.
  • Verifică sursa: găsește sursa acestei informații. Este aceasta de încredere? Are vreun bias sau înclinație politică? Cum scriu alte surse despre aceeași informație? Există o diferență în cum prezintă faptele? Nu uita să verifici și contul care a postat informațiile.
  • Păstrează o atitudine sceptică: chiar dacă un videoclip este corect, comentariile de mai jos sau conținutul asociat cu acesta s-ar putea să nu fie. Gândește-te întotdeauna la acuratețea fiecărui videoclip pe care îl consumi înainte de a avea încredere în el.

Cum poți ajuta la oprirea răspândirii informațiilor inexacte?

  • Fii atent înainte de a posta și trimite un videoclip: cel mai bun lucru pe care îl poți face este să nu răspândești informații false. Dacă nu ești sigur dacă ceva este corect sau nu, urmează pașii de mai sus pentru a identifica dacă conținutul este înșelător și nu îl distribui până când nu ești sigur că este exact. Când ai îndoieli, documentează-te.
  • Raportează videoclipurile înșelătoare: dacă vezi videoclipuri despre care crezi că sunt înșelătoare, raportează-le în aplicație. TikTok lucrează cu verificatori de informații pentru a stabili acuratețea conținutului de pe platformă.
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.