Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sustenabilitatea ambalajelor – esențială pentru îndeplinirea angajamentelor Nestlé privind clima

Nestle Sustenabilitatea ambalajelor

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, și-a redus în 2021 emisiile de dioxid de carbon cu peste 4 milioane de tone – echivalent cu consumul anual al 870.000 de autoturisme – adică aproximativ 11% din totalul vehiculelor mici în circulație în România, anul trecut.

Pentru a realiza acest lucru, Nestlé își transformă fiecare aspect al activității sale – de la alimentarea camioanelor cu biogaz provenit din deșeuri organice, utilizarea de energie electrică 100% din surse regenerabile pentru producția din fabrici, până la crearea de soluții de ambalare care reduc cantitatea de plastic și pot fi ușor reciclate.

Nestle Sustenabilitatea ambalajelor

Nestlé depune eforturi constante pentru realizarea de noi ambalaje concepute din start pentru a fi reciclate, cât și în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii de reciclare. Compania s-a angajat ca ambalajele sale să devină 100% reciclabile sau reutilizabile și să reducă utilizarea materialelor plastice noi cu o treime. Acest lucru înseamnă utilizarea mai multor materiale reciclate, crearea mai multor ambalaje reutilizabile sau eliminarea completă a ambalajelor, prin livrarea experimentală în vrac a unor produse.

Astfel, Nestlé urmărește dezvoltarea infrastructurii care îmbunătățește colectarea, sortarea și reciclarea, ceea ce previne poluarea mediului înconjurător, fie prin dezvoltarea de proiecte proprii – ca în cazul Nespresso, NESCAFÉ® Dolce Gusto®, fie prin colaborarea cu partenerii externi și autorități. Infrastructura permite materialelor reciclate să atingă procesul final, circular, prin sprijinirea integrării conținutului reciclat în noile ambalaje.

Ca urmare a eforturilor depuse în ultimii ani, Nestlé a redus utilizarea plasticului virgin cu 10,5% din 2018 și până acum, Smarties a devenit primul brand global de dulciuri care să treacă la ambalaj de hârtie, Nespresso folosește 80% aluminiu reciclat în capsulele sale în Europa și o multitudine de branduri și soluții de ambalare din portofoliul Nestlé sunt concepute a fi reciclate în proporție de 100%, de la cuburile Maggi până la ambalajele Purina One Dry Cat.

De asemenea, în decembrie 2022, Nestlé a lansat un program pentru colectarea și reciclarea capsulelor NESCAFÉ® Dolce Gusto®. ”Pentru Nestlé, calitatea cafelei este primordială, dar la fel de importantă este și sustenabilitatea din procesul de cultivare, precum și atingerea obiectivului de zero emisii nete de gaze cu efect de seră, iar acest program vine în completarea multiplelor acțiuni inițiate de Nestlé. Consumatorii noștri pot găsi punctele de colectare și mai multe informații despre acest proiect pe https://www.dolce-gusto.ro/recycling”, menționează Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé România.

Prin planul de acțiune Nestlé Net Zero Climate, compania și-a luat angajamentul de a dezvolta soluții de ambalare sustenabile și să contribuie activ la identificarea soluțiilor de management al deșeurilor pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. ”Prin aceasta, reducem, reutilizăm și reciclăm ambalajele, facilitând tranziția de la materiale plastice virgine la materiale plastice reciclate de calitate alimentară și dezvoltând soluții de ambalare inovatoare prin intermediul Nestlé Packaging Science Institute, primul institut de acest gen din industria alimentară. Aceasta face parte dintr-o viziune pe termen lung conform căreia niciunul dintre ambalajele noastre, inclusiv materialele plastice, nu ajunge aruncat în mediul înconjurător, incinerat sau la groapă de gunoi. Tranziția către economia circulară este susținută la Nestlé prin investiții și eforturi constante, dar cred cu tărie că schimbarea începe cu noi. De aceea, este important ca fiecare din noi să conștientizeze impactul asupra mediului și să sprijinim împreună inițiativele sustenabile”, adaugă Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé România.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.