Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sugestii pentru deschiderea unei pizzerii

pizza

Pizza este un preparat foarte popular in zilele noastre. Este greu, daca nu chiar imposibil, sa mergi pe strada fara sa nu intalnesti cel putin un loc care vinde pizza. Fiind usor de adaptat dupa cele mai noi tendinte alimentare, precum si dupa preferintele consumatorilor, deschiderea unei pizzerii poate fi o idee buna, chiar si in contextul actual, daca tii cont de cateva aspecte.

De la cuptorul de pizza, la branding si ingrediente, mai jos gatesti cateva sugestii care te vor ajuta in demararea noii afaceri.

pizza

Photo by Chad Montano on Unsplash

Fie ca vrei sa le oferi consumatorilor o experienta traditional italiana sau un snack rapid, trebuie sa fii constient ca intri intr-o piata extrem de concurentiala. Din acest motiv, este esential sa creezi un meniu care iti permite sa te diferentiezi de competitie.

Analizeaza piata locala si observa ce fac concurentii tai.

Primul pas spre o analiza a concurentei este chiar identificarea acesteia. Incepe acest proces prin a lua in considerare toata piata de desfacere, urmand sa iti identifici concurentii directi. Incearca sa-ti dai seama ce ii face sa aiba succes si cum se promoveaza. Fiind la inceput de drum, e clar ca nu o sa ai aceleasi resurse insa te poti inspira din succesul competitiei.

Ai de gand sa servesti mai multe feluri de pizza? Va fi o pizzerie in care clientii isi pot prepara singuri pizza? Vrei sa vinzi pizza preparata traditional intr-un cuptor pizza autentic sau vrei sa intri pe piata cu preparate moderne? Intentionezi sa servesti si alte feluri de mancare? Cheia este sa vezi ce functioneaza pe piata, precum si ce lipseste si sa suplinesti nevoia respectiva.

Ia in calcul comportamentul consumatorilor.

Potrivit celor mai recente studii, exista o schimbare tot mai accentuata in perceptia oamenilor privind alimentele sanatoase. Definitiile contemporane referitoare la alimentatia sanatoasa includ termeni precum bio, organic, natural, local sau sustenabil.

Fenomenul ”healthy”, programele de educatie alimentara adresate populatiei si incurajarea reducerii zaharului au dus la cresterea cererii de ingrediente sanatoase.

Include in meniu variante pentru clientii cu intoleranta la gluten, pentru cei care nu consuma zahar sau carne, sau optiuni raw-vegan. Este vital sa intelegi si sa respecti restrictiile si preferintele clientilor.

In plus, incearca sa satisfaci nevoia de noutate. Consumatorii considera acum mancarea mai mult decat o nevoie, mai ales pe cea consumata la restaurant. Astfel, mesele devin o forma de rasfat, adevarate experiente culinare menite sa surprinda. Tine pasul cu tendintele alimentare actuale ale consumatorilor!

Concepe si consolideaza-ti brandul.

Sensul din spatele cuvantului brand este, din pacate, confundat de cei mai multi dintre antreprenori cu un simplu logo sau o denumire. In realitate insa brandul este mai mult decat atat si include conotatii mai profunde, precum increderea consumatorilor si loialitatea acestora.

Un brand este o promisiune. Serviciile si produsele odata identificate transmit o garantie a calitatii. Iata de ce e important sa iti consolidezi o identitate a brandului puternica.

Gasirea unui concept care promite este cheia unui restaurant de succes. In alte cuvinte, clientii tai ar trebui sa iti asocieze preparatele cu un mesaj pozitiv, siguranta si profesionalism. Daca te gandesti sa oferi pizza on-the-go, de exemplu, construieste-ti imaginea in jurul conceptului de rapiditate si eficienta.

Investeste in echipamente de calitate.

Mai mult decat in cazul oricarui alt preparat, cuptorul de pizza este crucial pentru coacerea corecta a pizzei. In functie de capacitatea si tipul restaurantului tau, va trebui sa alegi cuptorul potrivit – din caramida, cuptor pizza electric sau pe gaz. Desigur, acesta poate fi completat cu accesorii adecvate menite sa reproduca fie si numai partial conditiile de coacere din cuptoarele traditionale.

Un cuptor de pizza trebuie sa corespunda in totalitate nevoilor tale. Desi neglijat de multe ori, un aspect important este spatiul – cat poti aloca pentru cuptorul de pizza? Alegerea tipului si a dimensiunii cuptorului ar trebui sa se faca plecand de la acest criteriu.

In ceea ce priveste costurile de alimentare, un cuptor pe gaz este mai avantajos. Neajunsul sau insa consta in faptul ca nu este in masura sa furnizeze o distributie uniforma a caldurii. Asta inseamna ca exista riscul sa obtii preparate coapte inegal. Poti sa eviti asta alegand un cuptor pizza electric. Desigur, acestea sunt numai cateva dintre aspectele pe care trebuie sa le iei in considerare atunci cand alegi cuptorul de pizza.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.