Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Subsidiara BMW Group, Designworks, a fost desemnată partener de design pentru joint-venture-ul IONITY

designwork ionity

De aproape 50 de ani, BMW Group Designworks a modelat imaginea mobilităţii viitorului. Unul dintre cele mai recente proiecte ale agenţiei de design constă într-o comandă din partea IONITY pentru a concepe o reţea europeană de puncte de încărcare de mare putere (HPC / high-power-charging) pentru automobile electrice. IONITY este un joint-venture între BMW Group, Daimler, Ford şi Volkswagen AG şi urmăreşte obiectivul de pregăti mobilitatea electrică pentru călătoriile pe distanţe lungi.

designworks ionity

Designul IONITY va elimina preocupările legate de autonomie
IONITY a informat Designworks să proiecteze arhitectura staţiei de încărcare, pilonii încărcătorului şi conceptul de interacţiune digitală. Misiunea proiectanţilor constă în a furniza IONITY o identitate vizuală uşor de recunoscut, primitoare şi de avangardă în Europa, îmbunătăţind semnificativ experienţa de încărcare electrică. Obiectivul este de a elimina neisguranţa legată de autonomie şi de a face mobilitatea electrică mai atractivă pentru călătoriile pe distanţe lungi. “Pentru selectarea partenerului de design, criteriile noastre au inclus o înţelegere globală a mobilităţii viitoare, precum şi a experienţei din afara industriei auto, a competenţei în interfeţele analogice, dar şi digitale, o competenţă interculturală pronunţată şi capacitatea de a dezvolta concepte în perspectiva viitoarelor contexte”, declară Michael Hajesch, director executiv la IONITY. “În crearea primei reţele HPC paneuropene, căutăm să oferim mobilităţii electrice un impuls spre progres în Europa. Designul, cu potenţialul extraordinar pe care îl are de a ajunge la oameni şi de a-i influenţa într-un mod pozitiv, este un factor-cheie pentru noi în acest caz”, a adăugat Hajesch. 

O imagine pentru încărcarea electrică rapidă în Europa
Folosind identitatea corporate a IONITY şi aspectele esenţiale ale mobilităţii electrice ca punct de plecare, echipa de design a dezvoltat un vocabular estetic independent, menit să impună staţiile de încărcare rapidă IONITY ca balize pe principalele rute de transport ale Europei. În conformitate cu spiritul mobilităţii electrice, arhitectura staţiei de încărcare transmite un sentiment de spaţiu deschis, simplu, clar şi uşor de utilizat. Pentru echipă a fost important ca designul să fie extrem de primitor ca şi caracter. Prin urmare, conceptul creativ al staţiei IONITY transferă ADN-ul ospitalităţii într-o atmosferă arhitecturală care emite o atracţie specială, zi şi noapte.

Estetica designului staţiei de încărcare se poate observa şi în stâlpii de încărcare: raţionalizarea tuturor elementelor până la baza lor geometrică – bine definite, cu raze mari, suprafeţe întinse şi proporţii echilibrate – contribuie la impresia generală de primire şi dau stâlpului de încărcare o apariţie primitoare. Într-o manieră intuitivă, designul clar promovează uşurinţa în utilizare şi viteza de încărcare, care a crescut semnificativ în comparaţie cu standardul de astăzi. Integrarea perfectă a interfeţei touchscreen a utilizatorului, a suportului şi a mufei de încărcare contribuie la această claritate, consolidând mesajul unei experienţe simple a utilizatorului.

Pe timp de noapte, stâlpii de încărcare vor fi iluminaţi cu un inel de lumină care dă impresia că pluteşte liber, amplasat în partea superioară a corpului subţire al încărcătorului, utilizând modificări de lumină sau culoare pentru a comunica utilizatorilor informaţii despre starea de încărcare.

“Pentru a crea experienţe de ansamblu, este imperativ să acordăm atenţie în egală măsură designului produsului şi al interacţiunii şi să asigurăm un proces integrat”, declară Holger Hampf, preşedintele Designworks. “Designul stâlpilor de încărcare IONITY transmite valoarea acestei abordări: am implicat clienţii în procesul de proiectare şi ne-am gândit la fiecare detaliu analog şi digital până când am ajuns la o soluţie care să permită cu adevărat un nou tip de experienţă de încărcare”, continuă el.

Design pentru mobilitatea de mâine
Numele Designworks s-a aflat în spatele unei varietăţi de proiecte de mobilitate cu caracter de pionierat în industria auto, în aviaţie şi căi ferate, precum şi în domeniile infrastructurii, construcţiilor şi agriculturii. Cu designul staţiei IONITY, Designworks adaugă un nou reper în portofoliul său pe drumul către mobilitatea de mâine şi modelarea imaginii a ceea ce este în prezent unul dintre cele mai interesante proiecte de infrastructură din Europa.

IONITY intenţionează să pună în funcţiune 400 de staţii de-a lungul autostrăzilor majore din Europa până la sfârşitul anului 2020. Staţiile de încărcare, fiecare dintre ele oferind până la şase puncte de încărcare, sunt echipate cu cea mai recentă tehnologie de încărcare electrică. Acestea vor fi uşor accesibile publicului, fiind situate la o distanţă de aproximativ 120 km una de cealaltă. IONITY utilizează standardul european de încărcare  Combined Charging System / CCS, cu o capacitate de încărcare de până la 350 kW şi, prin urmare, va oferi compatibilitate între mărcile comerciale cu cele mai multe automobile electrice în prezent şi în viitor. IONITY este dedicat transformării mobilităţii electrice într-o propunere fezabilă pentru călătoriile pe distanţe lungi. Joint-venture-ul a fost creat de parteneri care au o cotă egală în afacere şi primesc şi alţi parteneri interesaţi de extinderea reţelei pe termen mediu şi lung.

În perioada 11-15 iunie 2018, IONITY şi Designworks vor prezenta în comun designul noilor stâlpi de încărcare la CEBIT, Festivalul European de Afaceri pentru Inovaţie şi Digitalizare. În cadrul unei discuţii deschise ce va avea loc în data de 14 iunie, Holger Hampf (preşedintele BMW Group Designworks) şi Frank Plaschka (director de comunicare la IONITY) vor discuta rolul designului în modelarea soluţiilor de mobilitate de mâine. (Pavilionul 26, Scena Expert, oră de începere 10.30).

Despre Designworks, o companie BMW Group
Designworks este o companie BMW Group şi o companie de consultanţă creativă care inovează de peste 40 de ani. Achiziţionată de BMW Group în 1995, Designworks permite companiei de care aparţine, precum şi clienţilor renumiţi la nivel internaţional din afara industriei auto să-şi extindă afacerile prin design şi un portofoliu de servicii de consultanţă creativă. Cu studiouri la Los Angeles, München şi Shanghai şi clienţi printre care se numără BMW, MINI, Rolls Royce, HP, Corsair, Coca Cola, Konica Minolta, Selle Royal, Shell, Siemens Trains şi Singapore Airlines, Designworks este profund implicată într-o varietate de industrii diferite. www.bmwgroupdesignworks.com

Despre IONITY Gmbh
IONITY are sediul la München şi a fost fondat în 2017; este un joint-venture între BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company şi Volkswagen Group, inclusiv Audi şi Porsche. Misiunea IONITY este de a construit o reţea de puncte de Încărcare de Mare Putere (HPC / High-Power Charging) pentru automobilele electrice din Europa astfel încât călătoriile confortabile pe distanţe lungi să devină realitate. IONITY a putut asigura locaţii naţionale şi internaţionale atractive prin partenerii săi de cooperare puternici. IONITY este o marcă înregistrată la nivel internaţional. www.ionity.eu

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.