Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Reveal Marketing Research: Percepții despre implicarea socială a brandurilor

implicarea sociala a brandurilor 1

Cât de important este pentru români ca brandurile să comunice și se implice în proiecte de responsabilitate socială? Ce părere au despre brandurile care se implică în probleme sociale? Cunosc astfel de branduri care se implică? Noul studiu „Percepții despre implicarea socială a brandurilor”, realizat Reveal Marketing Research, și-a propus să descopere percepțiile românilor despre implicarea brandurilor în proiecte de responsabilitate socială dar și care sunt modalitățile prin care brandurile se pot implica în astfel de proiecte.

Cele mai importante subiecte și categorii de implicare socială din România pe care consumatorii cred că brandurile trebuie să le comunice prin campanii de responsabilitate socială

7 din 10 români la nivel național declară că brandurile ar trebui să se implice și să comunice cu privire la subiecte de natură socială dar și subiecte legate de societatea civilă și comunitate. De asemenea, 67% consideră că subiectele care sunt relevante într-o anumită perioada trebuie să fie comunicate. Implicarea și comunicarea unor subiecte politice sunt considerate a fi potrivite de doar de 49% dintre respondenți.

implicarea sociala a brandurilor 1

Pe categorii de vârstă, persoanele tinere cu vârste cuprinse intre 18 și 34 de ani, sunt de părere că brandurile ar trebui să se implice în subiecte politice într-o măsura semnificativ mai mare (57%) decât totalul eșantionului chestionat (49%). La polul opus, persoanele de peste 55 de ani consideră că nivelul de implicare al brandurilor în probleme politice ar trebui să fie într-o masură mult mai mică (38%).

 

81% dintre respondenți cred că brandurile ar trebui să militeze pentru pacea în lume

În ceea ce priveste categoriile de implicare socială, 83% dintre respondenți consideră că brandurile ar trebui să susțină protejarea mediului, 81% cred că brandurile ar trebui să militeze pentru pacea în lume, iar 79% dintre branduri să se orienteze către drepturile copilului. Toate categoriile supuse analizei au înregistrat scoruri de peste 75%, educația cumulând un procent de 76%, iar sănătatea și drepturile omului reprezintă un procent de 78%.

Se observă diferențe semnificative doar pentru categoria de vârstă 45-55, care considera în măsură semnificativ mai mare că brandurile ar trebui să se implice în toate categoriile sociale, respectiv sănătate (83%), educație (81%), drepturile copilului / omului (80%), dar în special în protejarea mediului (88%) și a păcii în lume (86%).

implicarea sociala a brandurilor 2

Modalități de implicare a brandurilor

Realizarea de campanii de strângere de donații în sprijinul anumitor cauze este principala modalitate de implicare a unui brand pentru 38% dintre respondenți. A doua modalitate este reprezentată de promovarea și prezentarea acțiunilor întreprinse de branduri în sprijinul cauzei, pentru 28% (cu preponderență tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 ani), iar 20% dintre respondenți (în particular persoanele cu vârste cuprinse între 45 și 55 de ani) au răspuns că brandurile ar trebui să organizeze acțiuni de voluntariat în sprijinul cauzei. Totodată, campaniile de marketing în sprijinul cauzei, reprezintă o altă modalitate de implicare a brandurilor (13%).

Retailul și Telecomul, în topul domeniilor în care companiile se implică social

Pe primele două locuri în topul companiilor ca susțin implicare socială din perspectiva respondenților se află zona retail – 15% au cunoștințe despre astfel proiecte de responsabilitate socială realizate. Topul companiilor care se implică în problemele comunității este completat și de industria de telecomunicații cu un procent de 7%.

De altfel, cele mai menționate campanii de CSR sunt cele de mediu, reciclare, natură (57%), campaniile de susținere a accesului la educație (46%), acțiuni caritabile în general – proiecte de voluntariat, salvarea animalelor, etc. – (43%), proiecte și campanii pentru copii (38%) dar și construire/donații pentru spitale (29%), proiecte de prevenirea cancerului (27%) și campanii pentru sport și viață sănătoasă, nutriție, mâncare ecologică.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.