Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Reveal Marketing Research la nivel național: Convingeri despre vaccinarea anti-COVID-19

Convingeri anti-vaccinare

Crește intenția de vaccinare în rândul românilor în ultimele luni

Un nou studiu realizat de Reveal Marketing Research la începutul lunii octombrie 2021 indică faptul că intenția de vaccinare a crescut, astfel că: 40% dintre români declară că intenționează să se vaccineze. Intenția de vaccinare e mai mare față de ianuarie 2021, când Reveal Marketing Research a realizat un studiu care a arătat că doar 36% dintre români erau ferm hotărâți să se vaccineze.

intentia de vaccinare anti-covid 19 octombrie 2021

La nivel național, 6 din 10 români nu intenționează să se vaccineze, aceste persoane provenind în special din rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16-24 ani (68%). Similar cu datele din ianuarie 2021, femeile declară că nu se vor vaccina, un procent mai mare dintre acestea refuzând mai degrabă din cauza reacțiilor adverse (57% față de 47% pentru bărbați), în timp ce în rândul bărbaților intenția de vaccinare este mult mai mare (43% pentru bărbați față de 40% pentru femei).

Convingeri anti-vaccinare

Românii cred că: “Este mai bine să te imunizezi” (15%). De altfel, incertitudinea la nivel național planează asupra eficienței (46%), siguranței (58%) și reacțiilor adverse (53%) asociate vaccinului: „Mi-e teamă de reacțiile adverse”/„Nu cred în eficiența lui”/„Nu cred că este testat suficient”.

De asemenea, afirmații de genul “Prefer metodele de protecție – masca, evitarea spațiilor aglomerate” și respectiv „Am avut deja coronavirus” au fost agreate de peste 10% din populație (în special de către persoanele cu vârsta cuprinsă între 24 și 34 de ani, precum și de către cei cu venit mare – 40%). Pe de altă parte, 2 din 10 români rezonează cu aceste afirmații – în special cei proveniți din mediul rural.

Convingeri anti-vaccinare

Convingeri pro-vaccinare

Românii care au ales să se vaccineze declară că au făcut acest lucru pentru că nu vor să se îmbolnăvească (64%).

Observăm că dintre toate segmentele, respondenții cu vârsta peste 55 de ani s-au vaccinat (70%), motivul invocat pentru aceasta fiind vârsta. Din punct de vedere al educației, cei care s-au vaccinat pentru a evita îmbolnăvirea sunt în proporție de 66% din mediul rural.

Al doilea motiv pentru care românii au ales să se vaccineze este dorința de a-i proteja pe ceilalți – 60% dintre respondenți au menționat această opțiune. Dintre aceștia, respondenții cu vârsta cuprinsă între 35 – 44 de ani se arată cei mai atenți față de cei din jurul lor – 70%.

Dorința de a-și relua activitățile normale – socializarea în condiții normale, călătoriile și mersul în vacanțe – constituie alt motiv important care i-a determinat pe români să se vaccineze. 53% dintre români au menționat acest motiv.

Alte motive selectate de respondenți în ceea ce privește motivația de a se vaccina sunt: dorința de a se simți relaxați și liniștiți – menționată de 5 din 10 români (50%); posibilitatea de a-și vizita părinții fără teamă – o treime dintre români (32%) și călătoriile în străinătate – 28%.

Convingeri pro-vaccinare

Studiul de față este finanțat și dezvoltat exclusiv de către Reveal Marketing Research și nu implică punctul de vedere al guvernului sau companiilor farmaceutice. Metodologie: 1012 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare: 6-10.10.2021

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.