Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Glovo România: 4 din 10 IMM-uri din HoReCa și retail afirmă că nu sunt pregătite în fața unor crize globale

Glovo Local
  • Glovo a realizat o cercetare de piață cu 304 respondenți, factori de decizie în Întreprinderi Mici și Mijlocii din industriile de restaurante și retail din România
  • 30% dintre companiile care au participat la studiu consideră că afacerea lor se află “pe linia de plutire”.
  • Circa 40% dintre antreprenori sunt de părere că afacerile acestora nu sunt pregătite în fața unor crize globale
  • De la începutul pandemiei, 5 din 10 companii au devenit mai atente la nevoile clienților decât înainte

Glovo, unul dintre cei mai importanți jucători din lume pe zona de livrare din mai multe categorii, alături de compania de research Ipsos, a realizat o cercetare de piață la finalul anului 2022, la care au luat parte 304 respondenți: antreprenori, directori de achiziții, factori de decizie în IMM-uri din industriile de restaurante și retail din România.

Glovo Local

Tehnologia, partener de încredere pentru IMM-urile din România

Analiza arată că IMM-urile românești din industriile cercetate sunt din ce în ce mai deschise noilor tehnologii, iar conform datelor, jumătate dintre acestea se declară „early adopters” când vine vorba de soluții inovatoare. 59% dintre IMM-urile chestionate sunt încrezătoare că un partener de tehnologie le va ajuta să rămână competitive pe piață, să inoveze și să se extindă. 3 din 10 companii susțin că se află pe linia de plutire, în timp ce aproape jumătate din toate afacerile care au fost deja digitalizate înainte de 2020 au înregistrat o creștere lentă, dar constantă în ultimii 2-3 ani.

Antreprenorii rămân sceptici când vine vorba de viitor. Circa 40% dintre IMM-urile chestionate se consideră nepregătite pentru viitor, mai ales în contextul unor crize globale, iar pentru a rămâne competitive și relevante acestea doresc să înțeleagă mai bine piața și nevoile în schimbare ale clienților lor și consideră benefică implicarea unui partener tehnologic în această direcție.

Jumătate dintre afacerile din HoReCa și retail au început să livreze în pandemie

Contextul pandemic a împins companiile să fie mai atente la mediul digital; 49% dintre afacerile participante la studiu au început să lucreze cu parteneri de livrare în timpul pandemiei, iar mai mult de jumătate (57%) dintre reprezentanții acestor companii susțin că experiența digitală (livrare la domiciliu) a clienților lor devine mai importantă decât experiența obișnuită de consum în restaurant. Totodată, mai mult de jumătate dintre IMM-uri (52%) susțin că pandemia le-a determinat să asculte mai mult consumatorii.

„Pentru noi, IMM-urile reprezintă cea mai mare parte din portofoliul de parteneri ai Glovo în România, contribuind decisiv la misiunea Glovo, aceea de a conecta oamenii la orice, din orașul lor. Din acest motiv, o mare parte dintre eforturile noastre de expansiune au cuprins atragerea și oferirea de sprijin business-urilor mici, locale, atât de importante pentru comunitatea cărora aparțin. Studiul realizat în colaborare cu compania de cercetare Ipsos ne oferă o viziune mai clară asupra nevoilor și provocărilor cu care aceste afaceri se confruntă și ne ajută să venim în sprijinul acestora în ariile în care acestea au nevoie.”, a declarat Iustinian Belghir, General Manager Glovo România și Moldova.

În luna decembrie 2022 Glovo a lansat Glovo Local, un nou program pentru întreprinderile mici și mijlocii din industria de retail și restaurante, program ce susține digitalizarea acestora. Resursele puse la dispoziție de Glovo pentru antreprenori includ soluții digitale și operaționale, instrumente dedicate care să-i ajute să-și gestioneze operațiunile și să-și dezvolte afacerile prin tehnici de marketing și publicitate. Toate acestea sunt încorporate într-un ecosistem de oportunități de învățare și dezvoltare, cu tutoriale dedicate și asistență într-un singur website.

Studiul Ipsos s-a desfăşurat în perioada octombrie-noiembrie 2022 printr-o metodă mixtă de culegere a datelor (online si telefonic). Eşantionul a inclus un număr total de 304 respondenți: antreprenori, directori de achiziții, factori de decizie în IMM-uri din industriile de restaurante și retail din România.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.