Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Strategic plannerii din Romania au o asociatie proprie

Începând cu iulie 2007, ca urmare a activităţii unui grup de iniţiativă din care fac parte mai mulţi strategic planneri din România a luat fiinţă prima asociaţie profesională a oamenilor care fac strategie în domeniul comunicării – APG România (Account Planning Group). APG România face parte din familia internaţională a Account Planning Group, alături de alte asociaţii similare, precum cele din Marea Britanie, Australia, Germania, Argentina sau Spania. Înfiinţarea APG România vine ca un pas firesc după apariţia unui număr tot mai mare de specialişti cu responsabilităţi de strategie în cadrul agenţiilor de publicitate din România, precum şi a cererii tot mai mari pentru astfel de specialişti – atât în rândul agenţiilor, cât şi al clienţilor. Asociaţia îşi propune să contribuie astfel la dezvoltarea disciplinei de strategic planning în România şi să promoveze interesele persoanelor care practică această meserie indiferent de tipul de companie în care lucrează. Ca urmare a iniţiativei de înfiinţare APG România a fost ales (pentru o perioadă de interimat de şase luni) şi un prim consiliu de conducere. Acesta are sarcina de a îndeplini obiectivele pe termen scurt ale organizaţiei, care includ atragerea de membri în cadrul asociaţiei. Astfel, primul board APG România este format din cinci persoane alese prin vot de către membrii fondatori ai asociaţiei: Răzvan Mătăşel, (preşedinte), Costin Radu (responsabil de comunicare), Bogdana Butnar (responsabil de proiecte), Ştefan Stroe (responsabil de proiecte), Diana Ceauşu (trezorier).

Una dintre primele acţiuni ale grupului de iniţiativă a fost realizarea unui recensământ online al specialiştilor care au responsabilităţi în zona strategiei de comunicare în cadrul companiilor în care lucrează. Astfel, şi-au exprimat sprijinul pentru această iniţiativă nu mai puţin de 74 de persoane din industria de marketing şi comunicare, fie ei din cadrul agenţiilor de publicitate, fie din agenţii de cercetare, departamente de marketing sau companii media. „Dacă acum nişte ani cineva mi-ar fi spus că planningul va căpăta dimensiunea aceasta în Romania, aş fi zis că glumeşte. Şi iată că acum suntem prima „breaslă” care s-a organizat şi care şi-a unit forţele pentru promovarea acestei discipline minunate şi pentru recunoasterea şcolii româneşti de planning la nivel international. Îmi doresc ca APG România să fie un forum al tuturor oamenilor de strategie în comunicare din România, indiferent de domeniul în care activează”, a declarat Răzvan Mătăşel, preşedintele APG.

Efortul de înfiinţare APG România este susţinut şi de organizaţiile profesionale ale industriei de comunicare din România: Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi IAA (International Advertising Association).

„Obectivul comun al tuturor agenţiilor de publicitate din România este creşterea standardelor profesionale ale industriei şi valorizarea celor mai bune practici şi cunoştinţe la nivelul întregii pieţe. Susţinerea APG România este, prin urmare, un gest firesc de recunoaştere a unei iniţiative de valoare pentru publicitatea din România. Şi vrem să fim mai mult decât „fani din tribună", UAPR propunându-şi să sprijine activ planurile şi proiectele APG România”, a declarat Cătălina Cernica, Managing Director Graffiti BBDO şi preşedinte al UAPR. 

„Personal, ca om de publicitate format în JWT – agenţia globală care a inventat la propriu specializarea de „account planning” – nu pot decât să regret faptul ca în piaţa românească, o astfel de asociaţie s-a creat abia acum – după 15 ani de publicitate. Salut, însă, iniţiativa din tot sufletul, acum, când îmi-este oferită ocazia. Aşa cum iubesc şcoala şi cărţile, aşa îmi doresc de la APG un lucru simplu: fie ca APG să controleze şi să dezvolte profesional oamenii care şi doresc cu adevarat să fie legatura noastra cu cei care şi deschid portofelele în fata brandurilor – şi să nu cultive galerii de impostori care nu au habar cât costă un bilet de tramvai. Instituţional, IAA România susţine şi va susţine întotdeauna orice demers  legat de ridicarea standardelor profesionale şi etice în publcitate”, a declarat Victor Dobre din partea IAA.

Bucuresti, 14.08.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.