Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sonae Sierra anunta o crestere de 112% comparativ cu primul trimestru al anului 2009

Sonae Sierra a înregistrat un profit net direct de 7.3 milioane de euro în primul trimestru al anului 2010

·    Venitul direct generat din investiţii a crescut cu 7%, ajungând la 56.9 milioane de euro, comparat cu aceeaşi perioadă a anului 2009
· EBITDA (profitul operaţional înaintea deducerii impozitelor, dobânzilor, deprecierii şi amortizării) a crescut cu peste 25%, ajungând la 29.6 milioane de euro în aceeaşi perioadă
· LeiriaShopping a fost inaugurat cu succes contribuind cu un caştig de 5 milioane de euro
· Finalizarea vânzării a 45% din centrul comercial ALEXA din Berlin

Rezultatele financiare prezentate în acest raport consolidează toate companiile din cadrul grupului şi reflectă poziţia Sonae Sierra.

În primul trimestru al anului 2010, Sonae Sierra a înregistrat un profit net în valoare 7.3 milioane de euro, în comparaţie acceaşi perioadă a anului trecut când au fost înregistrate pierderi nete în valoare de 59,7 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creştere de 112%.

Creşterea înregistrată la nivelul totalului rezultatelor nete a fost în principal generată de valoarea creată prin investiţii în proprietăţi, valoare mult mai mare decât cea din anul precedent, datorită unei rate de extindere mai reduse pe parcursul anului 2010.

În aceeaşi perioadă, rezultatul direct înregistrat de către Sonae Sierra a atins suma de 14 milioane de euro (+92%), comparativ cu 7.3 milioane de euro obtinuţi în aceeaşi perioadă a anului 2009.

Venitul direct din investiţii este cu 7% mai mare decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului 2009, datorită majorării portofoliului – inaugurările din 2009: Loop5 şi Manauara – şi a performanţei la nivelul portofoliului brazilian, care a compensat uşoara scădere a ratelor chiriilor fixe în centrele comerciale europene (cu 1% mai mici decat plafonul L4L).

De asemenea, trebuie subliniată îmbunătăţirea continuă în ceea ce priveşte activitatea operaţională faptul în Brazilia.

În primul trimestru al anului 2010, EBITDA (profitul operaţional înaintea deducerii impozitelor, dobânzilor, deprecierii şi amortizării) al companiei a fost de 29.6 milioane de euro, o creştere de 25% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, datorată creşterii veniturilor şi eforturilor de reducere a costurilor aplicate tuturor ramurilor de business ale companiei.

De asemenea, Sonae Sierra a finalizat vânzarea către Union Investment a 45% din centrul comercial ALEXA din Berlin, Germania. Această tranzacţie nu a avut niciun impact asupra balanţei de profit şi pierderi, dat fiind faptul că aceste efecte fuseseră deja prevăzute pentru anul 2009.

Valoarea activului net
Compania îşi măsoară performanţele, într-o primă instanţă, pe baza schimbărilor la nivelul valorii activelor nete (NAV), la care se adaugă dividendele distribuite. Compania îşi calculează NAV-ul pe baza liniilor directoare publicate în 2007 de către INREV (European Association for Investors in Non-listed Real Estate Vehicles), asociaţie din care face parte şi compania Sonae Sierra.
Pe baza acestei metodologii, începând cu data de 30 martie 2010, NAV-ul Sonae Sierra a fost în valoare de 1.21 miliarde de euro, care corespunde unui NAV per acţiune în valoare de 37.14 euro.

Un centru comercial inaugurat şi alte două aflate în construcţie
Deşi compania şi-a revizuit calendarul de dezvoltare în funcţie de evoluţia pieţelor financiare şi de comerţ cu amănuntul, dezvoltarea companiei Sonae Sierra şi strategia de expansiune continuă.

După reamenajarea cu succes a centrului AlbufeiraShopping (Algarve) din Portugalia, finalizat în luna ianuarie 2010, pe data de 24 martie 2010 compania a inaugurat cu succes centrul comercial LeiriaShopping (Leiria), care a fost închiriat în proporţie de 100%. Reprezentând o investiţie de 79 milioane de euro, centrul comercial LeiriaShopping a fost vizitat de peste 120.000 de persoane în doar patru zile, fapt ce ne-a întărit încrederea că vom performa la fel de bine şi în viitor.
În prezent, la sfârşitul primului trimestru al anului 2010, compania are două noi centre comerciale în construcţie şi alte 9 proiecte aflate în diferite faze de dezvoltare în Portugalia, Italia, Germania, Grecia, România şi Brazilia.
De asemenea, în Italia Sonae Sierra dezvoltă în prezent centrul comercial Le Terrazze, în La Spezia, care va fi finalizat în al treilea trimestru al anului 2011 şi care reprezintă o investiţie de peste 125 milioane de euro. 50% din suprafaţa totală a centrului a fost deja închiriată.

În Brazilia, compania a început lucrările de construcţie la centrul comercial Uberlândia (Uberlândia), programat pentru deshidere în 2011, cu o investiţie totală de 62 milioane de euro.

Bucuresti, 13.05.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.