Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

SolePAD Timisoara, din nou aproape de IMM-uri

Joi, 12 iunie, reprezentanţii mediului de afaceri din judeţele Timiş şi Arad s-au reunit la Timișoara, pentru a lua parte la cea de-a 29-a ediţie a conferinţelor SolePAD (Soluţii Eficiente Pentru Afaceri Durabile). Organizată de Agora Media, a patra ediţie SolePAD Timişoara s-a desfăşurat în sala de conferinţe a Hotelului Best Western Ambassador din localitate. Agenda SolePAD Timișoara a fost deschisă de Florin Vişoiu, Product Manager în cadrul Euroweb, care a prezentat pachetul FiberCl@ss, o soluție de comunicații prin fibră optică pentru IMM-uri, disponibilă în trei variante de preț. FiberCl@ss oferă două servicii în unul singur – acces la Internet și telefonie, un serviciu permanent de asistență tehnică, control trafic telefonie și un punct de acces Wi-Fi. Ca noutate, Euroweb a lansat recent portalul WebSelf, destinat IMM-urilor care nu au încă un site de prezentare.

Conform studiilor Gartner, necesitățile de stocare ale IMM-urilor din România vor crește cu 30% în 2008. Alexandru Vîlcu, Director de Vânzări pentru Echipamente de Stocare în cadrul HP România, a vorbit despre necesitatea soluțiilor de backup într-o companie, despre categoriile de riscuri aferente și despre multiple tehnologii complementare de stocare, ce oferă o mai bună continuitate a afacerii și protecție a datelor – soluții de stocare pe bandă, stocare pe DVD și produse de stocare  all-in-one oferite de HP.

La începutul acestui an, compania IBM a realizat o evaluare a necesităților asociate IMM-urilor din România. În urma acestei analize a rezultat o serie de soluții la pachet pentru IMM-uri, prezentate la SolePAD Timișoara de Marius Valentin Marcu, Midmarket Sales Manager, IBM. Cele trei soluții concepute de IBM – o soluție de gestiune a stocării și protecției datelor, o soluție de colaborare și comunicare și o soluție de portal – au o componentă hardware și una software, fiind simplu de implementat și de încadrat în bugetele IMM-urilor.

Ofertele Dell pentru IMM-uri au fost trecute în revistă deDragoş Tudor, SMB Channel Manager Romania în cadrul Dell, care a le-a vorbit participanților despre gama de produse Vostro – notebook-uri și desktop-uri create specific de compania Dell pentru segmentul IMM și despre gama completă de servere Dell Poweredge. Și pentru că Dell a înțeles că succesul acestor produse este condiționat de servicii, compania a investit în România trei milioane de dolari pentru o rețea națională de depozite și puncte de service.

În viziunea Brother, noua etichetă a succesului este reprezentată de cea mai recentă tehnologie de tipărire, tehnologia laser color. Radu Crahmaliuc, Country Manager, Brother Intl’ Romanian Representative Office a prezentat la SolePAD echipamentele Brother bazate pe tehnologia laser color – imprimante și multifuncționale – concepute pentru a rezolva cerințele zilnice de productivitate, conectivitate și securitate ale unei companii, oferind în același timp beneficii cheie pentru reducerea costurilor.   

A doua parte a evenimentului a fost deschisă de Silvestru Spătaru, Project Manager în cadrul Electronics, care a vorbit despre sţiile de document management – administrare și stocare a documentelor pe întreaga lor durată de viață – oferite de compania Fujitsu Siemens,   demonstrând practic cum pot ajuta aceste soluții la eficientizarea procesul de generare și captare a documentelor.

Aceptarea schimbării la nivelul întregii organizații este vitală în momentul implementării unui sistem informatic integrat de tip ERP. Daniel Burghelea, Director de Vânzări la AttoSOFT, a prezentat la SolePAD „informatic ca sursă de profit pentru IMM-uri”, subliniind necesitatea de a cunoaște și controla sursele de venit, cheltuielile și nivelul de productivitate al angajaților dintr-o companie, prin integrarea informațiilor și eliminarea activităților repetitive. 

Ofelia Tetel, Associate Manager al Azure Software, a vorbit în continuare despre un nou mod de comunicare în afaceri, prin mesaje SMS personalizate. Avantajele oferite de acest sistem constau în mesaje personalizate, acoperire worldwide, utilizare online, raportare în timp real, baze de date enterprise, feedback actualizat în fiecare minut și comunicare bidirecțională. Siox Business Suite este disponibilă în trei variante – Standard, Professional și Enterprise.

 În cadrul EUGA, un liant între posibili beneficiari și soluțiile de finanțare sau tehnice, se regăsesc companiile Romtelecom, HP, Microsoft și Banca Transilvania. Prin intermediul acestei inițiative au fost create până în prezent peste 1500 de proiecte, cu o rată de succes de 84%.  Elisabeta Moraru, EUGA Project Manager, Microsoft România, a realizat trecerea la sesiunea dedicată finanțărilor, printr-o scurtă prezentare a activității EUGA și a portalului Resurse IMM.ro, ce promovează în prezent patru tipuri de fonduri structurale, din domeniile resurse umane și tehnologia informației.

Emilia Szekely, Consilier în cadrul Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Timişoara, a făcut o scurtă trecere în revistă a „Operaţional Creşterea Competitivităţii Economice – Investiţii mari pentru IMM-uri”, în special a domeniul major de intervenție D 1.1 – Investiții productive și pregătirea pentru competiția pe piață a întreprinderilor, în special a IMM-urilor.

În finalul conferinței, Maria Gagiu, Consilier, Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale, Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, a vorbit despre „Finanţarea proiectelor din fonduri structurale în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor”. Astfel, câteva aspecte cheie de urmărit în obținerea unei finanțări sunt: identificarea proiectelor eligibile în acest domeniu, documentele necesare pentru depunerea proiectelor, identificarea surselor proprii de finanțare, estimarea cât mai corectă a graficului de implicare, identificarea echipei de proiect, precizarea clară a măsurilor de informare asupra proiectului și temele orizontale.

 SolePAD Timişoara a fost promovat cu sprijinul partenerilor media Bănăţeanul, Kiss FM, ClubAfaceri.ro, acasa.ro, PR Wave, PR Wave Directory, Finantare.ro, BloomBIZ, respectiv publicaţiile Agora Media: eWeek, Channel Partner, PC Magazine şi Agora News. Partener local: SMS Media. De asemenea, Asebuss şi Cramele Halewood sunt parteneri ai evenimentului.

Următoarea ediție SolePAD va avea loc pe 18 septembrie la Cluj Napoca. Locația și programul evenimentului vor fi disponibile ulterior pe site-ul www.solepad.ro

Bucuresti, 12.06.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.