Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ŠKODA SUPERB iV: începutul unei noi ere

Skoda logo 2017

› Prima ŠKODA cu propulsie hibridă plug-in are o autonomie electrică de până la 55 km conform WLTP
› Motorul pe benzină 1,4 TSI şi motorul electric generează împreună 160 kW (218 CP)
› Cea mai nouă generație de sisteme de infotainment, conectivitate şi asistenţă

Mladá Boleslav/Bratislava – SUPERB iV este primul model ŠKODA din producţia de serie cu sistem hibrid plug-in. Motorul pe benzină 1,4 TSI şi motorul electric generează împreună 160 kW (218 CP). Autonomia electrică este de până la 55 km conform WLTP, dar maşina are o autonomie totală de 850 km, la utilizarea sistemului compus din motorul electric şi cel pe benzină. Această nouă variantă de propulsie a modelului SUPERB este disponibilă pentru liniile de echipare Ambition şi Style şi pentru SUPERB SPORTLINE şi SUPERB L&K. Modelul va intra în producţie în toamna acestui an, la fabrica din Kvasiny, Republica Cehă. Lansarea pe piaţă va avea aloc la începutul anului 2020.

SUPERB iV este prima ŠKODA cu propulsie hibridă plug-in. Combinând un motorul electric cu un motor pe benzină, acest model oferă mobilitate prietenoasă cu mediul, fără compromisuri în privinţa performanţelor. Bateria are o capacitate de 37 Ah şi 13 kWh de energie, iar emisiile de CO₂ ale maşinii se situează sub 40 g/km. Autonomia pur electrică este de până la 55 km, conform WLTP. ŠKODA SUPERB iV îndeplineşte cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP.

Skoda logo 2017

Bateria poate fi încărcată foarte simplu de acasă, peste noapte, de exemplu, folosind o priză standard sau un wallbox, caz în care încărcarea durează 3 ore şi 30 de minute, la o putere de 3,6 kW. Intrarea pentru cablul de încărcare se află sub o clapetă integrată în grila radiatorului. ŠKODA SUPERB iV îşi poate reîncărca bateria şi în timpul condusului, folosind motorul pe benzină şi funcţia de recuperare a energiei de frânare. Astfel, şoferul ar putea conduce ultima parte a unui drum mai lung, spre exemplu, în oraş, fără a produce acolo emisii.

Deosebit de dinamic, graţie susţinerii electrice

Motorul electric de 85 kW permite condusul pur electric, dar, când e cazul, oferă şi asistenţă motorului 1,4 TSI care generează 115 kW (156 CP). Aceasta se poate întâmpla automat sau la cererea şoferului. Funcţia de selectare a modului de condus oferă trei setări speciale: modul SPORT, modul E şi modul HYBRID. În modul SPORT, şoferul are acces la puterea maximă de 160 kW (218 CP) şi la cuplul de 400 Nm. În combinaţie cu transmisia automată DSG, care este o dotare standard, şoferul beneficiază astfel de potenţialul dinamic maxim, pentru condusul deosebit de sportiv. În modul E, ŠKODA SUPERB iV este pus în mişcare exclusiv de baterie. În modul HYBRID, sistemul electronic reglează interacţiunea dintre motorul pe benzină şi cel electric.

Bateria litiu-ion de înaltă tensiune este instalată în podeaua șasiului, în faţa punţii spate. Capacitatea portbagajului modelului SUPERB SUPERB iV este de 485 l la limuzină şi 510 l la Combi. Rezervorul are capacitatea de 50 l de benzină. Din exterior, hibridul poate fi identificat în baza emblemei iV din spate. Privind din faţă, se observă bara redesenată, cu model de fagure şi aşa-numitele Air Curtains. Datorită generatorului de sunet E-noise, ceilalţi participanţi la trafic, precum bicicliştii şi pietonii vor putea să audă din timp când se apropie ŠKODA SUPERB iV când maşina se deplasează în modul de condus pur electric.

Detalii specifice la interior

La interior, ŠKODA SUPERB iV se diferenţiază de celelalte modele ale gamei, cu motor cu ardere, prin mai multe detalii specifice. Acest model include în dotarea standard display-ul color Maxi DOT multifuncţional şi poate fi echipat opţional cu afişajul Virtual Cockpit de 10,25 inchi. Sistemul de infotainment oferă submeniuri specifice modelului iV, precum nivelul curent de încărcare al bateriei sau autonomia pur electrică. Folosind butoanele de pe consola centrală, maşina poate fi setată şi direct în modul E‑mode sau cel SPORT. Cu aplicaţia e-Manager din meniul sistemului de infotainment poate fi setat un profil în funcţie de oră. Astfel, sistemul de aer condiţionat va porni încă înainte de începutul călătoriei şi şoferul se poate asigura că bateria este încărcată când are nevoie de ea. El poate, de asemenea, alege dacă sistemul de aer condiţionat va fi alimentat de la priză sau de la bateria maşinii.

Cea mai nouă generație de sisteme de infotainment

Sistemul de infotainment Amundsen inclus în dotarea standard are display-ul de 8 inchi, iar sistemul opţional Columbus dispune de un ecran de 9,2 inchi. Ambele sunt din gama celor ai noi sisteme de infotainment, având integrat un eSIM, datorită căruia sunt mereu on-line, în baza datelor incluse. Informaţiile în timp real din trafic şi suportul on-line permit calcularea mai rapidă şi mai precisă a rutelor. Sistemul poate notifica în timp real şoferul cu privire la blocajele din trafic, putând calcula astfel rapid o rută alternativă. Trecerea de la serviciile on-line la cele off-line se face practic imperceptibil.

Noi sunt şi aplicaţiile de infotainment ce pot fi selectate direct din automobil, din Shop, folosind ecranul central. Aceste aplicaţii de infotainment includ şi o aplicaţie meteo care poate afişa starea meteo pentru întreaga Europă şi o aplicaţie de ştiri care le permite utilizatorilor să se aboneze la un news-feed. Din Shop, clienţii pot, de asemenea, selecta pachete adiţionale de date. Astfel, pasagerii pot beneficia de un anumit volum de date prin intermediul hotspot-ului de la bord, de exemplu.

Actualizările automate pentru softul sistemului şi hărţi sunt gratuite timp de un an. Acelaşi lucru este valabil şi pentru serviciile on-line mobile ŠKODA Connect. Acestea includ servicii precum Service Proactive, accesul de la distanţă la automobil sau servicii specifice modelului SUPERB iV, precum „Încărcare” sau „Aer condiţionat”. Cel din urmă îi permite şoferului să controleze sistemul de aer condiţionat de la distanţă. Dacă sistemul de aer condiţionat este folosit în timp ce maşina este pusă la încărcat, nu va consuma din baterie.

Tehnologiile SmartLink permit controlul aplicaţiilor smartphone-ului prin intermediul ecranului sistemului de infotainment, folosind Android Auto şi MirrorLink™ (wireless pentru Apple CarPlay). Opţional, sistemul de infotainment Amundsen poate fi combinat cu afişajul Virtual Cockpit, care oferă mai multe moduri diferite de afişare. Cei care aleg sistemul de top Columbus, vor dispune în echiparea standard de Virtual Cockpit. Sistemului Columbus include funcţia de comandă prin gesturi şi un touchscreen personalizabil. Iconiţele de pe ecranul sistemului de infotainment pot fi aranjate după preferinţe, folosind un singur deget.

Sistemele de asistenţă adiţionale

Pentru ŠKODA SUPERB iV sunt rezervate două sisteme de asistenţă exclusive. Trailer Assist simplifică enorm manevrarea cu spatele a maşinii când aceasta are ataşată o remorcă. Display-ul prezintă o schiţă a maşinii cu remorcă, văzute de sus. Şoferul poate selecta direcţia şi unghiul în care să se deplaseze remorca cu spatele. În acest sens, el poate utiliza butonul de ajustare a oglinzilor exterioare, la fel ca pe un joystick şi apoi trebuie doar să ţină sub supraveghere traficul şi să acţioneze frâna şi acceleraţia. Sistemul preia controlul volanului. Al doilea sistem este Area View. Acesta face uz de patru camere video pentru a oferi şoferului o vedere panoramică de 360 de grade a maşinii. Aceasta va fi afișată pe ecranul central.

* Toate valorile menţionate pentru consum şi performanţe sunt încă provizorii.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.