Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ŠKODA OCTAVIA: bestseller-ul beneficiază acum de numeroase îmbunătăţiri

Skoda logo

› Design şi mai aerodinamic, faruri noi cu tehnologie LED
› Interior modificat, iluminare ambientală opţională cu LED, cu mai multe culori selectabile
› Noi sisteme de infotainment cu design glass
› ŠKODA Connect: serviciile online mobile pentru asistenţă optimizată şi infotainment de ultimă oră
› Sisteme noi de asistenţă pentru un nivel şi mai ridicat de siguranţă şi confort
› Patru motoare TSI, patru motoare TDI şi un motor CNG, cu puteri între 63 kW (86 CP) şi 135 kW (184 CP)
› Tracţiune integrală pentru modelele de top, sistemul opţional de control adaptiv al şasiului DCC
› Două modele RS: 2,0 TDI cu 135 kW (184 CP), 2,0 TSI cu 169 kW (230 CP)
› Cea mai bună mașină de raliu din clasă: ŠKODA prezintă Campionul Mondial WRC2: FABIA R5

Mladá Boleslav, februarie 2017 – Design şi mai marcant, dotări noi şi tehnologie de ultimă oră pentru asistenţă, infotainment şi conectivitate: ŠKODA OCTAVIA se prezintă într-o nouă formă de vârf.

Au fost implementate numeroase actualizări, atât pentru limuzină, cât şi pentru Combi. Cu noul său limbaj de design, bestseller-ul compact de la ŠKODA este acum şi mai viguros şi mai emoţional.
Modelul este inima şi sufletul mărcii ŠKODA, încorporează toate punctele forte ale automobilelor producătorului auto ceh şi reprezintă fundaţia succesului mărcii: ŠKODA OCTAVIA. Compacta de mari dimensiuni oferă spaţiu interior care se numără printre cele mai generoase din segment şi aduce în clasa compactă dotările şi tehnologia automobilelor de talie medie. Designul său este marcant, calitatea se ridică la cel mai înalt nivel şi înainte de toate, oferă un raport excelent preţ/valoare.

OCTAVIA este cel mai bine vândut model ŠKODA: de la lansarea sa pe piaţă în 1996, producătorul auto ceh a produs peste 5 milioane de exemplare ŠKODA OCTAVIA. În 2016, compacta de talie mare, aflată acum la a treia generaţie, a adus peste 40% din vânzările mărcii ŠKODA la nivel mondial, adică au fost vândute 436.000 de exemplare ale modelului OCTAVIA. 255.000 de automobile şi-au găsit cumpărătorii în Europa, cu 4,2 % mai mult decât în anul anterior.

Gama modelului a fost extinsă: limuzinei şi modelului combi li s-au alăturat versiunea de teren OCTAVIA SCOUT, modelul extrem de economic OCTAVIA G-TEC cu motor cu CNG, precum şi modelele RS, care, la fel ca şi versiunile superioare, intră tot mai mult în centrul atenţiei clienţilor. Fiind acum actualizate, OCTAVIA limuzină şi OCTAVIA COMBI îşi încep a doua jumătate a ciclului lor de viaţă. În numeroase ţări europene, există posibilitatea de a le comanda încă de la finele anului 2016.

Design

Echipa de design a mărcii ŠKODA a conceput linii de design şi mai aerodinamice pentru OCTAVIA. Noua secţiune frontală cu grila radiatorului mai lată, care a fost extinsă şi mai mult prin farurile cu design ce imită cristalul, precum şi prizele de aer şi mai late, cu grile în formă de fagure din bara de protecţie redesenată emană masculinitate şi dinamism. Opţional, farurile sunt disponibile cu tehnologie full-LED cu funcţie adaptivă AFS.

Sunt disponibile două variante de blocuri optice spate cu LED. Luminile în forma literei C sunt acum iluminate uniform pe întreaga suprafaţă. ŠKODA OCTAVIA în versiune actualizată a crescut cu câţiva milimetri în lungime, iar lăţimea ecartamentului spate a crescut cu 20 sau 30 milimetri (în funcţie de motor şi puntea spate).

Interiorul prezintă o calitate ridicată şi este funcţional. Display-ul multifuncţional şi elementele de comandă ale sistemului de climatizare au fost uşor retuşate. Elementele subtile de iluminare din uşi (opţional) creează o iluminare ambientală pentru care pot fi selectate 10 culori diferite.

Sistemele de infotainment şi ŠKODA Connect

Sistemele de infotainment oferite pentru ŠKODA OCTAVIA fac parte dintr-o nouă generaţie. Display-urile capacitive reacţionează chiar şi la cea mai uşoară atingere. Cu excepţia sistemului standard Swing, toate sistemele de infotainment (opţionale) dispun de un ecran cu design de tip glass.

Columbus, sistemul de navigaţie de top, are un display de 9,2 inchi, permite generarea unui hotspot WiFi pentru ocupanţii maşinii şi oferă un modul opţional LTE adiţional pentru transferul ultra-rapid de date. Suplimentar, dispozitivul Phonebox permite încărcarea inductivă a smartphone-ului.

Dotările de conectivitate sunt de asemenea de ultimă oră. ŠKODA Connect oferă o gamă largă de noi sisteme on-line mobile, împărţite pe două categorii: serviciile Infotainment Online asigură informaţii şi entertainment, iar serviciile Care Connect asigură asistenţă şi suport. Serviciile on-line mai includ accesul de la distanţă la maşină, care poate fi utilizat de pe smartphone prin intermediul aplicaţiei ŠKODA Connect. Platforma SmartLink+ include standardele Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink™ şi SmartGate, care permit interconectarea telefonului mobil cu automobilul.

Sisteme de asistenţă

Noua generaţie de sisteme electronice de asistenţă ridică nivelul de siguranţă şi confort la condusul unei ŠKODA OCTAVIA. Acesta depăşeşte cu mult nivelul obişnuit în segmentul compact, după cum suntem deja obişnuiţi de la ŠKODA, iar gama de dotări disponibile spre alegere în acest sens este vastă.

Trailer Assist, funcţia de monitorizare a pietonilor, Blind Spot Detect şi Rear Traffic Alert sunt dotări noi în portofoliu. La fel ca şi Crew Protect Assist. Acest asistent funcţionează împreună cu Front Assist cu funcţia City de frânare de urgenţă. Park Assist are o configuraţie nouă, optimizată.

Motoare şi transmisii

Gama de motoare este compusă din 4 motoare TSI, 4 motoare TDI şi unul cu CNG. Toate îmbină performanţele ridicate cu consumul redus. Plaja de puteri se încadrează între 63 kW (86 CP) şi 135 kW (184 CP). Motorul G-TEC de 1,4 litri cu 81 kW (110 CP) este un propulsor deosebit de economic, conceput pentru utilizarea cu CNG.

Alături de transmisiile manuale, transmisiile DSG cu 6 sau 7 trepte de viteză sunt disponibile pentru aproape toate motoarele. ŠKODA oferă tracţiune integrală pentru motoarele 1,8 TSI şi 2,0 TDI. O dotare deosebit de atractivă este sistemul opţional de control adaptiv al şasiului (DCC) care îi permite şoferului să adapteze caracteristicile direcţiei şi ale suspensiei, fiind disponibile modurile Comfort, Normal şi Sport. Toate motoarele respectă cerinţele normei de poluare Euro 6.

Spaţiul interior şi dotările

În ceea ce priveşte spaţiul interior, ŠKODA OCTAVIA continuă să definească standardele în segment. Limuzina şi versiunea Combi oferă fiecare 1.782 mm lungime interioară şi 73 mm de spaţiu la nivelul genunchilor. Capacităţile portbagajului sunt de 590 l şi 610 l, respectiv cu scaunele spate rabatate, valorile sunt de 1.580 l/1.740 l. Pentru Combi este disponibil opţional hayonul cu acţionare electrică.

Numeroaselor dotări Simply Clever oferite până acum de ŠKODA OCTAVIA le-au fost adăugate mai multe idei noi: două porturi USB în spate, măsuţe rabatabile pe spatele spătarelor din faţă, suporturi pentru sticle cu care deschiderea PET-urilor devine mai simplă şi o lanternă detaşabilă cu LED în portbagajul versiunii Combi. Volanul încălzit şi cheile cu posibilitate de personalizare asigură un plus de confort.

OCTAVIA 2,0 TDI (110 kW / 150 CP) cu transmisie DSG şi tracţiune integrală este prima OCTAVIA cu tracţiune integrală şi transmisie DSG cu 7 trepte.

Modelele RS

La cel mai înalt nivel al portofoliului actualizat al gamei OCTAVIA sunt oferite două versiuni RS: 2,0 TSI benzină şi 2,0 TDI diesel. Limuzina şi versiunea Combi îmbină performanţele ridicate cu excelentele puncte forte ale gamei, plus tehnologia de ultimă oră pentru infotainment, conectivitate şi sisteme de asistenţă.

Şi modelele RS se prezintă cu noul design mai aerodinamic, cu expresiva “faţă cu patru ochi”. Farurile, proiectoarele de ceaţă şi blocurile optice spate dispun de tehnologie LED. Detalii precum grila neagră a radiatorului, prizele de aer distinctive, eleronul şi terminaţiile mari ale sistemului de evacuare sunt indicii clare ale caracterului dinamic al maşinii. La interior avem scaune sport RS cu tapiţerie din piele/textilă (Alcantara® opţional), bandouri decorative elegante şi iluminare ambientală.

La ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI, puterea a fost crescută la 169 kW (230 CP), iar viteza maximă este de 250 km/h. Motorul 2,0 TDI de 135 kW (184 CP) impresionează cu eficienţa sa – la 100 km consumă în medie doar 4,5 litri de motorină (115 grame de CO2/km). Modelele RS sunt disponibile cu transmisie manuală cu 6 trepte sau cu o transmisie DSG cu 6 trepte. Şasiul sport reduce garda la sol cu 15 mm, iar ecartamentul spate este mai lat cu 30 mm decât înainte. Dimensiunile jantelor se încadrează între 17 şi 19 inchi. Sistemul ESC de control electronic al stabilităţii cu diferenţial blocabil electronic XDS+ şi Performance Mode Select cu Performance Sound Generator (opţional) desăvârşesc caracterul dinamic al modelelor actualizate OCTAVIA RS.

Maşina de raliu ŠKODA FABIA R5

La evenimentul de presă din Viena pentru lansarea versiunii actualizate a modelului OCTAVIA, ŠKODA a prezentat încă un highlight: FABIA R5, maşina care a câştigat Campionatul Mondial FIA de Raliu (WRC 2) din 2016.

Echipa finlandeză de fabrică Esapekka Lappi / Janne Ferm s-a aflat cu ŠKODA FABIA R5 de 7 ori la linia de start a campionatului WRC 2, câştigând campionatul mondial la clasificarea piloţilor, cu patru victorii şi alte două locuri pe podium. În total, maşina a câștigat 10 dintre cele 13 raliuri ale campionatului mondial. De asemenea, în sezonul 2016, ŠKODA a câștigat campionatele continentale în America de Sud, Asia-Pacific şi Orientul Mijlociu, precum şi 10 titluri naționale. “Numeroasele titluri şi victorii naționale şi internaţionale arată că am creat o adevărată maşină a învingătorilor: ŠKODA FABIA R5,” a declarat Christian Strube, membru al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică. “Întreaga echipă ŠKODA este foarte mândră de succesul extraordinar al echipei noastre de motorsport.”

Cea mai bună mașină de raliu din clasa sa este propulsată de un motor turbo de 1,6 litri, care generează 205 kW (290 CP) şi un cuplu de 420 Nm. Transmisia secvenţială cu 5 trepte transferă puterea la sistemul 4×4 care face uz de diferenţiale mecanice pe ambele punţi. Jantele au 15 inchi pentru macadam şi 18 inchi pentru asfalt. În conformitate cu regulamentul, masa minimă a maşinii de raliu, care are o lungime de circa 4 metri, este de 1.230 kg. Preţul pentru echipele de clienţi este de 180.000 euro.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.