Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

ŠKODA la Salonul auto IAA 2019 din Frankfurt: punctul de plecare spre un viitor electric sustenabil

› Lansarea modelelor ŠKODA SUPERB iV și ŠKODA CITIGOe iV marchează începutul unei noi ere pentru ŠKODA
› Marca intră în era mobilității electrice și dezvoltă noi soluții de mobilitate, ce sunt reunite în gama ŠKODA iV
› Nava amiral într-o nouă formă: noul SUPERB SCOUT a fost acum adăugat în familia modelelor SUPERB facelift
› Au fost lansate și versiunile MONTE CARLO ale modelelor ŠKODA SCALA și KAMIQ

Mladá Boleslav / Frankfurt – Anul acesta a fost marcat de prezentarea sub-brand-ului ŠKODA iV și a celor două modele electrificate ale mărcii ŠKODA: ŠKODA SUPERB iV și ŠKODA CITIGOe iV, ce reprezintă începutul erei mobilității electrice pentru producătorul auto ceh. Alături de SUPERB iV, care este primul hibrid plug-in al mărcii ŠKODA, în gama navei-amiral recent actualizate a mărcii a mai fost acum introdus și modelul robust SUPERB SCOUT. Compacta SCALA și SUV-ul urban KAMIQ dispun acum, de asemenea, de o nouă versiune: linia de top MONTE CARLO emană lifestyle sportiv, în stilul cu care ne-a obișnuit deja ŠKODA. Toate aceste modele de ultimă oră pot fi admirate la standul mărcii, A11, pavilionul 3.0, în cadrul Salonului auto IAA 2019, între 10 și 22 septembrie.

Bernhard Maier, Președintele ŠKODA AUTO, a declarat: „ŠKODA a intrat într-o nouă eră a mobilității electrice. Începutul acestei noi ere este marcat de lansarea simultană a două noi modele: primul nostru model pur electric, CITIGOe iV, cel care reprezintă primul pas al mărcii în era mobilității electrice și SUPERB iV, primul model hibrid plug-in al mărcii. De asemenea, prezentăm cu această ocazie cea mai nouă ediție a navei noastră amiral, modelul SUPERB, care acum beneficiază de un design și mai rafinat și de noi tehnologii.”

Primii pași în noul viitor sustenabil: sub umbrela noului său sub-brad ŠKODA iV, compania reunește dezvoltările familiei sale de automobile electrificate, cu design emoțional atractiv, interior futurist și tehnologie de ultimă oră, plus un ecosistem special, dedicat soluțiilor avansate de mobilitate. ŠKODA AUTO va investi în total două miliarde de euro în acest sens, în următorii cinci ani. Este cel mai mare program de investiții din istoria companiei.

Frankfurt International Motor Show 2019

Primele modele electrificate ale mărcii: ŠKODA SUPERB iV și ŠKODA CITIGOe iV
ŠKODA SUPERB iV și ŠKODA CITIGOe iV sunt primele modele electrificate din producția de serie, în istoria de 124 de ani a mărcii. La începutul anului 2020, va intra pe piață nava-amiral SUPERB în versiune hibridă plug-in. Modelul va dispune atât de un motor eficient pe benzină, cât și de un motor electric. Împreună, acestea vor furniza 160 kW (218 CP). SUPERB iV poate parcurge în modul pur electric până la 56 km, conform WLTP, deci fără a genera deloc emisii. Emisiile mixte de CO₂ se situează sub 35 g/km. Cu bateria complet încărcată și cu rezervorul de 50 l plin cu benzină, SUPERB iV poate să parcurgă 930 km fără nicio oprire. CITIGOe iV este primul model ŠKODA 100 electric, ceea ce înseamnă că mașina aceasta se poate deplasa fără a genera niciun fel de emisii. Motorul electric de 61 kW asigură performanțe dinamice și bateria permite o autonomie de până la 260 km în situații de condus uzuale*.
*conform normelor ciclului WLTP

ŠKODA SUPERB dispune de faruri full-LED Matrix și, în premieră, de o versiune SCOUT
Facelift-ul actual al modelului ŠKODA SUPERB a fost introdus la patru ani de la lansarea celei de-a treia generații a modelului și beneficiază de actualizării subtile ale designului, dar, mai ales, de noi tehnologii. Iar acum, modelul actualizat este oferit, în premieră, și în versiunea robustă SCOUT. Una dintre inovațiile tehnice foarte interesante sunt noile faruri full-LED Matrix. Printre premierele ŠKODA se mai numără noua generație de motoare 2,0 TDI EVO ce furnizează 110 kW (150 CP), tempomatul predictiv și funcția Emergency Assist pentru șoselele cu mai multe benzi (începând cu mijlocul anului 2020). ŠKODA SUPERB SCOUT este oferită exclusiv în varianta COMBI și asigură combinația perfectă între eleganța modelului break multifuncțional, avantajele familiei SUPERB și calitățile necesare în off-road, precum optimizări ale caroseriei, tracțiune integrală și un pachet pentru drumuri grele, ce crește garda la sol. Modelul poate fi comandat doar cu unul dintre cele două motoare de top ale gamei: 2,0 TDI de 140 kW (190 CP) sau 2,0 TSI de 200 kW (272 CP). Funcția de selectare a modului de condus Driving Mode Select dispune în acest caz de modul adițional special pentru Off-road. Controlul dinamic al șasiului este o dotare opțională.

MONTE CARLO: versiune nouă pentru modelele ŠKODA SCALA și KAMIQ
Marca cehească își extinde gama MONTE CARLO, oferind această versiune acum și pentru modelele sale SCALA și KAMIQ. Aceste modele omagiază succesul mărcii ŠKODA în domeniul raliurilor, beneficiind de detalii sportive finisate în negru, plus o gamă mai bogată de dotări. Versiunile speciale sunt disponibile cu oricare dintre motorizările oferite și pentru întreaga gamă a modelelor de bază și vor fi lansate la finele acestui an.

Skoda at IAA 19

Compania dintr-o privire: ŠKODA AUTO își continuă calea de succes, intrând în era mobilității electrice

› ŠKODA AUTO notează creșterea profitului operațional și a veniturilor din vânzări în prima jumătate a anului 2019
› Producătorul ceh intră cu succes în era mobilității electrice, lansând sub-brand-ul iV pentru mobilitatea electrică și modelele electrificate CITIGOe iV și SUPERB iV
› INDIA 2.0: ŠKODA AUTO coordonează campania de modele a Grupului Volkswagen în India
› ŠKODA AUTO DigiLab extinde capacitatea de inovație și dezvoltarea digitală a companiei

ŠKODA AUTO își accelerează continuu transformarea dintr-un producător auto tradițional, într-o companie Simply Clever pentru oferirea celor mai bune și inovatoare soluții de mobilitate. Producătorul auto ceh impresionează cu gama sa modernă de produse și cu stabilitatea sa financiară robustă. În prima jumătate a anului 2019, ŠKODA și-a continuat ascensiunea de succes în privința vânzărilor și a rezultatelor financiare. De asemenea, producătorul a intrat oficial în era mobilității electrice, lansând sub-brand-ul iV pentru mobilitatea electrică și modelele sale electrificate, CITIGOe iV și SUPERB iV. ŠKODA își implementează tot mai aprofundat Strategia 2025 și în privința digitalizării: astfel, ŠKODA AUTO DigiLab are sedii în Praga și China și un hotspot IT în Tel Aviv, Israel. Acestea au adus deja mai multe servicii digitale noi pe piață și au inițiat parteneriate cu start-up-uri. De asemenea, producătorul auto este responsabil pentru coordonarea campaniei de modele a Grupului Volkswagen pe piața indiană, în cadrul proiectului INDIA 2.0.

ŠKODA AUTO își continuă și în 2019 trendul ascendent. Între ianuarie și iunie, compania și-a crescut vânzările cu 10,8% la 10,154 miliarde de euro, iar, în aceeași perioadă, profitul său operațional a crescut cu 0,3%, la 824 de milioane de euro. De asemenea, în primele șase luni ale anului, producătorul a livrat 620.900 de automobile la nivel mondial, ușor sub rezultatul-record de anul trecut (ianuarie-iunie 2018: 652.700; – 4,9%). Motivul principal pentru această evoluție este faptul că piața auto chineză se află în prezent în declin. În restul lumii, în prima jumătate a anului, livrările la client au crescut cu 1,6%, la 495.000 (ianuarie-iunie 2018: 487.200). Având în vedere cererea constant mare și sumele considerabile cheltuite pentru mobilitatea electrică și serviciile digitale de mobilitate, ŠKODA consideră că este extrem de important să creeze și utilizeze capacitățile adiționale în timp util.

Ca parte a strategiei sale de creștere, ŠKODA face uz de o rețea internațională eficientă de producție. În prezent, compania produce la în total în 16 sedii din 9 țări. Implementarea cu succes a globalizării mărcii ŠKODA se reflectată, de asemenea, în faptul că și-a construit mașina cu numărul 22 de milioane la mijlocul lunii aprilie 2019 în China.

Rezultate bune pentru intrările noi în producție din 2019
Anul acesta, ŠKODA AUTO a lansat deja trei modele noi în producție la unitățile sa din Republica Cehă. La începutul lui februarie, a început fabricarea modelului SCALA la unitatea din Mladá Boleslav. Și astfel a început și un nou capitol pentru ŠKODA în privința tehnologiei: compacta este primul model al mărcii construit pe baza platformei MQB-A0 a Grupului Volkswagen.

Iar începând cu iulie, de pe liniile de fabricație din Mladá Boleslav iese și SUV-ul compact de oraș KAMIQ. ŠKODA a investit aproximativ 100 milioane de euro în pregătirea unității sale principale de producție, în vederea introducerii modelului KAMIQ în fabricație. Linia de producție a fost adaptată la platforma MQB27 și au fost concepute noi scule de presă. De exemplu, la secțiile de vopsitorie, tinichigerie și asamblare finală, ŠKODA a făcut numeroase modificări pentru simplificarea asamblării noilor faruri divizate cu LED ale acestui mode. Zi de zi, din fabrică ies câte 400 de unități ale modelului KAMIQ.

În aceeași lună a fost lansată și producția modelului ŠKODA SUPERB cu facelift. Toate versiunile modelului sunt fabricate în mod tradițional la unitatea Kvasiny, ce dispune de dotări de ultimă oră și de unde, în 2018, peste 300.000 de automobile au ieșit de pe linia de producție, ceea ce reprezintă un record anual în istoria fabricii.

Iar septembrie 2019 reprezintă startul unei noi ere pentru angajații din Kvasiny, căci acum va intra în producție noul SUPERB iV cu sistem de propulsie hibrid plug-in. Modelul electric de serie al producătorului auto ceh va fi construit pe aceleași linii de fabricație ca celelalte versiuni ale modelului SUPERB. Astfel, Kvasiny este singura fabrică a Grupului Volkswagen ce produce atât modele hibride plug-in, cât și modele clasice, folosind aceleași mașini de fabricație.

Vopsitorie nouă la Mladá Boleslav
În august 2019, ŠKODA AUTO a deschis o vopsitorie nouă la sediul său principal aflat în Mladá Boleslav. Aici, anual vor fi vopsite până la 168.000 de caroserii, ceea ce crește capacitatea anuală totală a unității la 812.000 autovehicule. ŠKODA a investit 214,5 milioane de euro în noua clădire și a creat peste 650 de locuri de muncă. Unitatea de fabricație se numără printre cele mai moderne și ecologice unități de acest fel din Europa. Roboții au preluat numeroși pași ai proceselor de producție.

Mobilitatea electrică: ŠKODA a intrat într-o nouă eră
La mijlocul lunii mai, în Bratislava, compania și-a prezentat noul său sub-brand, iV, dedicat mobilității electrice. Atunci, producătorul a prezentat și primele sale două modele electrificate din producția de serie: CITIGOe iV și de hibridul plug-in ŠKODA SUPERB iV. Astfel, mobilitatea electrică devine Simply Clever, oferind încărcare rapidă, autonomii mari și prețuri accesibile, iar ŠKODA a intrat în mod oficial în era mobilității electrice, stabilindu-și cursul pentru un viitor de succes.

Peste 13.000 de angajați au fost deja instruiți în domeniul producției de autovehicule electrice
ŠKODA SUPERB iV va fi lansat în producția de serie în septembrie 2019, la unitatea de fabricație din Kvasiny, unitate ce a fost recent extinsă și modernizată, pe când modelele pure electrice ale mărcii vor fi construite în Mladá Boleslav. ŠKODA AUTO își pregătește intens angajații pentru cerințele mobilității electrice. Astfel, compania a instruit deja peste 13.000 de angajați în domeniul producției de automobile electrice. ŠKODA AUTO asigură locuri de muncă pe termen lung, în baza unui program extins de instruire și calificare.

Baterii de înaltă tensiune pentru tracțiune, made in Mladá Boleslav
Unitatea principală de producție a mărcii va începe să fabrice componente electrice pentru mai multe mărci ale Grupului Volkswagen din septembrie 2019. ŠKODA AUTO produce la Mladá Boleslav baterii de înaltă tensiune pentru tracțiune ce for furniza energia electrică necesară hibridelor plug-in ale Grupului Volkswagen construite pe baza platformei MQB. Aceste baterii vor fi instalate, de exemplu, la SUPERB iV.

ŠKODA a investit 25,3 de milioane de euro în liniile de producție pentru bateriile de înaltă tensiune. În urmă cu circa doi ani în urmă, marca a început să pregătească fabrica din Mladá Boleslav pentru fabricarea de componente electrice. În următorii câțiva ani, ŠKODA își va crește capacitatea inițială de fabricație de 150.000 de unități pe an.

Circa 200 de angajați lucrează direct sau indirect la fabricarea componentelor electrice. ŠKODA achiziționează celule și module de baterie, adică elementele componente de bază ale bateriilor, de la furnizori externi. Sistemele bateriei nu sunt doar asamblate pe linia de producție, ci sunt, de asemenea, testate și încărcate acolo înainte de a fi instalate la autovehicule.

Expansiunea infrastructurii de încărcare la unitățile ŠKODA AUTO din Republica Cehă
Totodată, ŠKODA susține dezvoltarea unei infrastructuri eficiente de încărcare pentru autovehiculele electrice. În prezent, departamentele de Dezvoltare tehnică, Controlul calității, Vânzări și Producție supun deja infrastructura de încărcare de la Mladá Boleslav unor teste stricte. Producătorul a investit în acest sens în total circa 3,4 milioane de euro anul trecut: 1,65 milioane au mers către modernizarea și extinderea rețelei electrice, iar 1,75 de milioane către instalarea a peste 300 de puncte de încărcare. Este vorba de peste 220 de puncte în curent alternativ și peste 80 în curent continuu. Astfel, în prezent, sunt disponibile peste 450 de puncte și compania intenționează să instaleze aproximativ 7.000 de puncte până în anul 2015, în baza unei investiții de circa 32 de milioane de euro. Cele peste 3.600 de punctele de încărcare electrică de la unitățile de producție vor fi completate cu circa 3.100 de puncte în zonele din apropiere. Acestea vor fi disponibile tuturor angajaților ŠKODA.

Digitalizarea: avans constant în proiectul Industry 4.0
Digitalizarea proceselor, producției și serviciilor sunt unele dintre aspectele-cheie ale Strategiei ŠKODA 2025. Printre acestea se numără implementarea în liniile de producție a tehnologiilor conforme cu principiile Industry 4.0. În prezent, ŠKODA AUTO dispune deja de unități de producție la cele mai înalte standarde actuale, în întreaga lume. În cadrul premiilor Lean Production (Producția suplă), unitatea de producție Kvasiny din Cehia a primit Premiul special pentru aplicații digitale smart, pentru proiectul ŠKODA ‘dProduction’. Această inițiativă eficientizează și mai mult producția, economisește timpul angajaților, previne erorile, simplifică găsirea documentelor digitale și a manualelor și ajută angajații să se orienteze mai ușor la locul de muncă. Producătorul ceh a lansat ‘dProduction’ în luna aprilie a acestui an la unitatea sa din Kvasiny, pentru liniile pe care sunt produse modelele ŠKODA SUPERB și ŠKODA KODIAQ. În acest proiect, ŠKODA a investit peste 1,2 milioane de euro și a modernizat timp de mai mulți ani continuu unitatea sa din estul Boemiei, astfel încât să poată funcționa la capacitate maximă.

INDIA 2.0: ŠKODA AUTO coordonează campania de modele a Grupului Volkswagen din India
În iunie 2018, ŠKODA a preluat managementul proiectului INDIA 2.0. În acest rol, ŠKODA este responsabilă pentru coordonarea campaniei de modele a Grupului Volkswagen pe piața Indiei. În cadrul acestui proiect, Grupul Volkswagen investește un miliard de euro pentru implementare, cu precădere între anii 2019 și 2021. Investițiile sunt direcționate în primul rând spre dezvoltarea unor modele ŠKODA și Volkswagen ce sunt special concepute pentru a corespunde cerințelor și nevoilor clienților de pe sub-continentul indian. Primul dintre aceste modele este un SUV din segmentul A0. Producătorul auto ceh va introduce primul studiu de design de anul viitor, la Auto Expo în Delhi.

Deschiderea Centrului de Tehnologie din Pune în ianuarie 2019 a reprezentat primul pas al acestui proiect. Pentru a asigura apropierea maximă de piața indiană, ŠKODA AUTO va produce aproape toate componentele în India, mai exact în proporție de 95%. Dezvoltarea tehnică se va desfășura, de asemenea, în cea mai mare parte local.

ŠKODA AUTO DigiLab extinde capacitatea de inovație și dezvoltare digitală a companiei
ŠKODA AUTO DigiLab servește ca instrument esențial și ca bază de dezvoltare pentru procesele de inovație digitală ale companiei. Acest atelier pentru inovație amplifică expertiza mărcii în domeniul extinderii digitalizării. Conform exemplului dat de sediul din Praga, ŠKODA AUTO DigiLab și importatorul ŠKODA Champion Motors din Israel au inițiat un joint venture în hotspot-ul pentru start-up-uri, Tel Aviv, la începutul anului 2018. Centrul a fost numit ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd., iar apoi ŠKODA a mai creat încă un atelier pentru inovație în Beijing, denumit ŠKODA AUTO DigiLab China. Toate aceste laboratoare sunt integrate în mediul start-up-urilor, gândind „outside the box” și acționând cu agilitate. Aici sunt create noi modele de business, soluții și produse pentru mobilitatea viitorului.

Proiectele curente ilustrează cum serviciile digitale ingenioase din diferitele ateliere DigiLab simplifică în mod considerabil viețile clienților. Astfel, începând cu martie 2019, în colaborare cu magazinele on-line cehești, Alza.cz și Rohlik.cz, ŠKODA AUTO DigiLab din Praga a dezvoltat un sistem de livrare la care curierul depune coletele direct în portbagajul mașinii clientului. Serviciul este în prezent testat în Praga. În urma evaluărilor ulterioare, serviciul va fi optimizat înainte ca ŠKODA să îl implementeze pe piață. La Salonul auto IAA, ŠKODA demonstrează în premieră cum livrarea în portbagaj, ‘Deliver by ŠKODA AUTO’, va fi integrată în modelele din producția de serie echipate cu ŠKODA Connect.

Prin serviciul de mobilitate și protecție socială, CareDriver, ŠKODA AUTO DigiLab a introdus un serviciu de transfer pentru copii, persoane în vârstă și persoane cu handicap. Iar ŠKODA AUTO DigiLab a adaptat de curând serviciul pentru piața chineză. Alături de asigurarea transportului, șoferii special instruiți, au de asemenea, grijă de pasagerii lor.

Iar cu aplicația Citymove, dezvoltată, de asemenea, de ŠKODA AUTO DigiLab, cea mai bună rută prin oraș e doar la un click distanță. Sau mai bine spus, la o atingere distanță. Aplicația integrează traficul public urban, un serviciu de închiriat biciclete și servicii de transfer. ŠKODA AUTO DigiLab lucrează, de asemenea, la integrarea și a altor servicii, precum plata taxelor de parcare. Citimove permite rezervarea și plata serviciilor individuale prin intermediul unei singure aplicații și este în prezent gratuită pentru Praga.

WeShare este un serviciu de car-sharing pentru automobile electrice, ce oferă astfel mobilitate urbană sustenabilă fără emisii. Astfel, WeShare ajută la reducerea poluării și a zgomotului în orașe, precum și la crearea de spațiu pentru toată lumea. Întregul serviciu este bazat pe aplicație, de la înregistrarea pentru rezervare, la descuierea și încuierea mașinii, oferind astfel confort ultra-modern. Serviciul WeShare a fost lansat cu succes în iunie 2019 în Berlin de către VW, în colaborare cu ŠKODA și va fi adus la Praga în 2020. De asemenea, WeShare va fi extins anul viitor și în alte orașe europene.

Utilizatorii serviciului de e-scooter sharing BeRider, ce a fost recent lansat în Praga, pot accesa o întreagă flotă de scootere electrice. Acestea sunt echipate cu faruri cu LED și cu discuri de frână în față și în spate, pentru a le asigura utilizatorilor nivelul maxim de siguranță. Pentru a conduce aceste scootere, este nevoie de un permis de conducere categoria B. Fiecare scooter dispune de câte două căști. Având o autonomie de până la 70 km, scooterele electrice sunt mijlocul ideal de transport pentru distanțe scurte și medii.

Simple Care permite spălarea mașinii fără timpi de așteptare. Aplicația inteligentă face rezervare la spălătorie, direcționează șoferul spre sediul acesteia și administrează plata. La spălătorie, mașina este identificată automat în baza numărului de înmatriculare.

De asemenea, ŠKODA AUTO dezvoltă constant funcțiile și serviciile ŠKODA Connect. Astfel, de exemplu, acum, cei care dețin o ŠKODA pot utiliza, de asemenea, skill-ul ALEXA ŠKODA CONNECT în spaniolă și franceză. În plus, sistemul dispune acum de funcții noi: cei care conduc o ŠKODA pot afla informații privind transmisia, de exemplu, sau alte informații privind mașina, inclusiv schimburile de ulei necesare și alte lucrări de întreținere următoare. Aceleași funcții vor fi curând disponibile și pentru Google Home. Cu skill-ul ŠKODA Connect Alexa, clienții ŠKODA pot comunica și mai confortabil cu mașina, de acasă, prin intermediul unui difuzor Amazon Echo sau de oriunde, cu aplicația Alexa pentru smartphone.

Strategia GreenFuture reduce impactul asupra mediului în variate forme
ŠKODA își grupează gama largă de activități pentru protecția mediului sub umbrela strategiei GreenFuture. Astfel, de exemplu, în ultimii ani, ŠKODA AUTO a redus enorm impactul pe care îl are asupra mediului. În acest sens, din 2010, compania a redus energia utilizată per automobil construit cu 28% și cu 76% cantitatea de deșeuri nereciclabile generate per automobil construit.

Unul dintre proiectele-cheie din categoria GreenFuture este reîmpădurirea țării de proveniență a producătorului. Astfel, încă din anul 2007, marca plantează câte un copac pentru fiecare automobil ŠKODA vândut în Republica Cehă. Până la finele anului 2019, peste 912.000 de copaci vor fi astfel plantați. Inițiativa aceasta contribuie la refacerea pădurilor și creșterea biodiversității în Republica Cehă.

ŠKODA iV: inovație, ingeniozitate și inspirație

› Noul sub-brand pentru autovehiculele ŠKODA electrificate și pentru soluții de mobilitate
› Automobile cu design emoțional, interior futurist și tehnologii de ultimă oră
› Două miliarde de euro este suma ce va fi investită în mobilitatea electrică

Anul 2019 marchează primii pași ai mărcii ŠKODA în era mobilității electrice. Alături de primele modele de automobile electrificate din istoria sa de 124 de ani, și anume CITIGOe iV și SUPERB iV, producătorul auto ceh lansează acum și un nou sub-brand: ŠKODA iV. Sub umbrela acestuia, compania dezvoltă propria sa familie de automobile electrificate, caracterizate prin designul lor emoțional, interiorul futurist și tehnologiile de ultimă oră, la care adaugă și un ecosistem special, de soluții de mobilitate. ŠKODA AUTO va investi două miliarde de euro în următorii cinci ani, în dezvoltarea de autovehicule electrice și noi servicii de mobilitate. Este cel mai mare program de investiții din istoria companiei.

Inovație, ingeniozitate și inspirație: nu întâmplător fiecare dintre aceste trei caracteristici începe cu litera i și fiecare definește sub-brand-ul ŠKODA iV, diferențiind totodată modelele ŠKODA electrificate. i poate însemna, de asemenea, iconic, individual și intuitiv, simbolizând caracterul individual, unic, personalizabil și simplitatea utilizării fiecărei noi ŠKODA iV. Iar V din ŠKODA iV vine de la vehicul.

Automobile electrificate, cu design emoțional și interior futurist
Modelele ŠKODA iV se vor remarca datorită limbajului de design modern, sportiv și, mai ales, emoțional și vor face uz în continuare de elemente cristaline la exterior, mai mult chiar decât au făcut-o modelele clasice până acum. De asemenea, vor impresiona cu interioarele lor futuriste, conectivitatea de ultimă oră și tehnologiilor inovatoare. Totodată, fiecare ŠKODA iV va oferi în continuare un excelent raport valoare/preț, specific tuturor modelelor ŠKODA, plus soluții Simply Clever, adică dotări inovatoare, consacrate deja în portofoliul mărcii.

Un ecosistem conectat și integrat
Mobilitatea electrică Simply Clever însemnă, de asemenea, un ecosistem conectat și integrat, ce este dezvoltat intens de ŠKODA. Aici sunt incluse dispozitive wallbox, cu diferite versiune de putere, ce le vor permite clienților să își reîncarce simplu autovehiculele acasă, plus servicii on-line mobile ŠKODA Connect. Astfel, clienții vor putea beneficia de servicii precum funcția de găsire inteligentă a stațiilor de încărcare și, pe viitor, chiar rezervarea în avans a stațiilor alese. Cardul ŠKODA e-charge le permite clienților să facă plăți facile pentru încărcarea automobilului lor în Europa, folosind doar un singur card ce oferă flexibilitate maximă, indiferent de țara în care se află și de furnizorul la care încarcă.

Mobilitatea electrică devine parte a ADN-ului mărcii
Intrând anul acesta în epoca electrică, marca cehească face pasul următor conform Strategiei 2025, ce are definite mobilitatea electrică și digitalizarea ca piloni principali. Alături de motorizările pe benzină și diesel, marca își crește continuu proporția modelelor electrificate în gama de modele ŠKODA. Mobilitatea electrică începe să intre în ADN-ul mărcii ŠKODA. Astfel, compania anticipează că până în 2025, autovehiculele electrificate îi vor aduce aproximativ 25% din vânzări. În acest sens, ŠKODA va adăuga zece modele electrificate în familia ŠKODA iV până în anul 2022, primele două, CITIGOe iV și SUPERB iV, fiind deja dezvăluite. În 2020 vor fi lansate primele două modele pur electrice construite pe baza platformei modulare electrice MEB a Grupul Volkswagen. Unul dintre aceste modele va fi o versiune pentru producția de serie a studiului SUV-coupé VISION iV.

Pentru acest proces al schimbărilor profunde, compania a lansat cel mai mare program de investiții din istoria sa, injectând, doar în următorii cinci ani, aproximativ 2 miliarde de euro în sisteme de propulsie alternative și în noi servicii de mobilitate, precum platforme de car-sharing.

ŠKODA gândește și acționează sustenabil și reduce emisiile de CO₂
ŠKODA este conștientă de responsabilitatea sa socială și implementează variate campanii pentru mobilitatea sustenabilă. Ca parte a Grupului Volkswagen, ŠKODA AUTO s-a angajat irevocabil să atingă obiectivul climatic stabilit prin Acordul de la Paris în domeniul schimbărilor climatice. Acesta prevede limitarea creșterii temperaturii globale sub pragul de 2 grade. Astfel, mobilitatea electrică reprezintă și un pilon important al strategiei sale de sustenabilitate, GreenFuture. În cadrul acesteia, producătorul auto a definit obiective de mediu concrete pentru autovehiculele sale și producția acestora, precum reducerea emisiilor de CO₂ ale flotei de automobile ŠKODA cu 30% până în anul 2025, comparativ cu 2015. În aceeași perioadă, producția din fabricile cehești va fi alimentată exclusiv cu electricitate neutră din puncul de vedere al emisiilor de CO₂. Un alt obiectiv ecologic și economic în cursul electrificării gamei ŠKODA constă în reciclarea și reutilizarea bateriilor de tracțiune. ŠKODA se implică astfel în susținerea mobilității sustenabile chiar și mai departe de producția de automobile. Până în anul 2025, vor fi create în total 7.000 de puncte de încărcare în și în jurul fabricilor cehești din Mladá Boleslav, Kvasiny și Vrchlabí.

Modelele iV și componente lor electrice vor fi produse în Republica Cehă
Pentru producția modelelor ŠKODA iV și a componentelor lor electrice, ŠKODA se bazează mai ales pe fabricile sale aflate în Republica Cehă. Astfel, ŠKODA își pregătește angajații în acest sens prin programe complexe de instruire. Începând cu mijlocul lunii septembrie, ŠKODA SUPERB iV va fi produsă la fabrica din Kvasiny, Republica Cehă. În 2020, mașinile pur electrice ale mărcii ŠKODA, construite pe baza platformei MEB, vor începe să iasă porțile fabricii sale principale, din Mladá Boleslav, unde începe, deja de anul acesta, fabricarea componentelor electrice pentru modelele hibride plug-in ale mai multor mărci ale Grupului Volkswagen.

ŠKODA SUPERB iV: prima ŠKODA hibridă plug-in

› Începând cu anul 2020, va ieși pe șosele nava-amiral a mărcii ŠKODA în varianta hibridă plug-in ce va avea capacitatea de a se deplasa pur electric pe o distanță de 56 km în modul pur electric
› Motorul electric și motorul pe benzină 1,4 TSI generează împreună 160 kW (218 CP)
› SUPERB iV va fi oferit cu liniile de echipare Ambition și Style și în versiunile SPORTLINE și L&K

Urmând a fi lansat pe piață în anul 2020, SUPERB este primul model al mărcii ŠKODA ce va fi oferit și în variantă hibridă plug-in. ŠKODA SUPERB iV este echipat atât cu un motor eficient pe benzină, cât și cu un motor electric, permițând astfel transportul ecologic, fără compromisuri în privința autonomiei și a puterii. SUPERB iV are astfel o autonomie totală de 930 km și poate parcurge în modul pur electric până la 56 km, conform WLTP, deci fără a genera deloc emisii. Emisiile mixte de CO₂ se situează sub 35 g/km. Producția modelului de serie va fi lansată anul acesta la fabrica din Kvasiny, modelul urmând a fi oferi spre vânzare în 2020, cu liniile de echipare Ambition și Style și în versiunile SPORTLINE și L&K.

Noul SUPERB iV este prima ŠKODA ce va oferi beneficiile a două motoare simultan, unul cu ardere internă, 1,4 TSI și unul electric. Mașina poate parcurge în modul pur electric până la 56 km, conform WLTP, deci fără a genera deloc emisii. În modul electric, generatorul de sunet E-noise emite un sunet unic, ce le permite pietonilor și bicicliștilor să audă din timp că se apropie SUPERB iV. Motorul electric furnizează 85 kW, iar motorul 1,4 TSI generează 115 kW (156 CP). Cele două unități au o putere combinată de 160 kW (218 CP) și generează împreună emisii de CO₂ de sub 35 g/km. În funcție de nivelul de încărcare al bateriei, șoferul poate alege modul de propulsie pur electric, numit E-mode sau modul hibrid, la care interacțiunea dintre motorul pe benzină și cel electric este reglată electronic. Este disponibil și modul SPORT, pentru performanțe dinamice maxime. Cu bateria complet încărcată și cu rezervorul de 50 l plin cu benzină, SUPERB iV poate să parcurgă 930 km fără nicio oprire.

Funcția de recuperare a energiei de frânare vă permite să ajungeți la destinație în modul pur electric
Motorul electric este antrenat de o baterie litiu-ion modernă, de înaltă tensiune. Bateria este integrată în podeaua mașinii, direct în fața punții față, și are o capacitate de 37 Ah, putând stoca 13 kWh. Bateria poate fi încărcată prin intermediul unui wallbox de 3,6 kW în 3 ore și 30 de minute sau în 6 ore de la o priză casnică de 2,3 kW. Când se deplasează, ŠKODA SUPERB iV își poate încărca bateria sau poate menține nivelul de încărcare folosind motorul pe benzină. Energia poate fi, de asemenea, regenerată prin recuperarea energiei de frânare. Aceasta înseamnă că aveți întotdeauna puterea necesară pentru a pentru parcurge ultima partea drumului fără a genera emisii, de exemplu, în zonele urbane.

Mască frontală redesenată, cu textură de fagure
De la exterior, modelul SUPERB plug-in poate fi identificat datorită emblemei iV de pe hayon, de exemplu. Conectorul pentru încărcarea bateriei de la un punct de încărcare rapidă sau de la o priză casnică uzuală este ascuns după o clapetă integrată în grila radiatorului. Noua mască frontală are o priză de aer cu textură de fagure și așa-numite Air Curtains. Jantele polișate din aliaj ușor, de 17 inchi, numite Stratos sau noile jante din aliaj ușor de 19 inchi Vega Aero accentuează eleganța modelului SUPERB iV.

Spațiu din plin și detalii specifice la interior
ŠKODA SUPERB iV este echipată în dotarea standard cu display multifuncțional color Maxi DOT, iar afișajul Virtual Cockpit de 10,25 inchi este oferit opțional. Pe consola centrală se găsesc două butoane pentru modurile SPORT și E-mode. Ca dotare standard, SUPERB iV dispune de aplicații decorative pe pragurile portierelor din față și din spate, iar în portbagaj sunt sisteme de fixare pentru bagaje și compartimente flexibile. Portbagajul spațios are o capacitate de 485 l și respectiv 510 l pentru SUPERB iV COMBI. Dimensiunile exterioare ale limuzinei sunt identice cu cele de la celelalte modele SUPERB: lungimea măsoară 4.869 mm, lățimea 1.864 mm și înălțimea 1.469 mm. Ampatamentul este de 2.841 mm. Iar la o lungime de 4.862 mm și o înălțime de 1.477 mm, SUPERB iV COMBI este cu 7 mm mai scurt și 8 mm mai înalt.

În permanență on-line, datorită eSIM-ului integrat
ŠKODA a echipat SUPERB iV cu noua sa platformă modulară de infotainment, aflată acum la a treia sa generație. Sistemul de navigație Amundsen cu ecran de 8 inchi este inclus în echiparea standard, iar sistemul opțional Columbus are display-ul de 9,2 inchi, comandă prin gesturi și ecran de pornire opțional. Sunt disponibile până la patru intrări USB: una tip C în consola centrală și una tip A în Jumbo Box, ca dotare standard, iar încă două intrări USB tip C pot fi comandate opțional pentru ocupanții din spate, ca parte a pachetului Rear. Tehnologia SmartLink de ultimă oră permite accesarea wireless a aplicațiilor pentru smartphone prin intermediul display-ului automobilului (doar pentru Apple CarPlay). Un eSIM integrat cu date incluse asigură conexiunea permanentă la internet, ceea ce permite informații în timp real din trafic, de exemplu, pentru calculații mai rapide și mai precise ale rutelor, în baza datelor on-line. Aplicațiile pentru infotainment, precum cele meteo sau pentru știri, care, de asemenea, folosesc disponibilul de date al mașinii, pot fi accesate direct de pe display-ul central.

Specific modelului SUPERB iV, autonomia pur electrică și autonomia maximă, fluxul de energie sau serviciile ŠKODA Connect specifice sunt afișate pe display-ul central. Adițional, poate fi utilizat un smartphone pentru a vedea statusul bateriei sau a acționa de la distanță sistemul de aer condiționat. Astfel, poate fi, de asemenea, încărcată bateria automat sau mașina poate fi răcită înainte de a porni la drum.

Două sisteme exclusive de asistență
ŠKODA SUPERB iV este echipată opțional cu două sisteme de asistență adiționale, unice în gamă. Astfel, Trailer Assist ajută șoferul la manevrele în marșarier și la parcarea mașinii cu remorcă, display-ul sistemul afișând o schiță a mașinii și remorcii, în timp ce sistemul preia controlul volanului. Iar Area View face uz de patru camere pentru a furniza șoferului o vedere panoramică de 360 de grade, ceea ce simplifică manevrele strânse, inclusiv de parcare, pe drumurile înguste sau în parcările cu mai mule etaje de exemplu.

ŠKODA CITIGOe iV: prin oraș cu zero emisii

› Motorul electric de 61 kW asigură performanțe dinamice ridicate, în condițiile unei amprente ecologice excelente
› La 124 de ani de la înființarea sa, ŠKODA oferă primul să automobil electric în producția de serie
› Bateria litiu-ion are o capacitate de 36,8 kWh și o autonomie de 260 km în condiții uzuale de condus*

Lansând ŠKODA CITIGOe iV, producătorul auto ceh intră într-o nouă eră, la 124 de ani de la înființarea sa. Mașina de oraș cu patru locuri este antrenată exclusiv de un motor electric de 61 kW, fiind astfel primul model pur electric din istoria companiei. Aceasta înseamnă însă și că fâșneața urbană se deplasează fără a genera emisii. Având o caroserie compactă și un motor electric dinamic, CITIGOe iV este mașina ideală pentru orașele urbane. Automobilul va intra în producție la începutul anului următor în Bratislava, Slovacia.

Compactă, agilă, prietenoasă cu mediul: ŠKODA CITIGOe iV marchează începutul unei noi ere, o eră electrică și, deci, fără emisii. Mașina aceasta este în general perfectă pentru metropolele urbane și cu atât mai mult în versiunea sa electrică. Cu o lungime de 3.597 mm și lățimea de 1.645 mm, oferă suficient spațiu pentru patru persoane. Portbagajul are o capacitate minimă de 250 l, ce poate fi extinsă la 923 l când scaunele din spate sunt rabatate.

Cu bateria litiu-ion complet încărcată, ŠKODA CITIGOe iV are o autonomie de până la 260 km în condiții uzuale de condus* – mai mult decât suficient pentru călătoriile cotidiene prin mediul urban. Motorul electric al modelului CITIGOe iV generează 61 kW și antrenează roțile din față. Cuplul maxim de 212 Nm este instantaneu disponibil, în manieră specifică motoarelor electrice. Sprintul scurt de la 60 la 100 km/h durează astfel doar 7,3 secunde, iar CITIGOe iV accelerează de la 0 la 100 km/h în 12,3 secunde și atinge o viteză maximă de 130 km/h.

Încărcare rapidă în sistem CCS
Bateria litiu-ion de 60 Ah cu care este echipată ŠKODA CITIGOe iV are o capacitate de 36,8 kWh și este integrată compact în podeaua mașinii. Bateria poate fi reîncărcată de la 0 la 80% în doar 1 oră, de la un sistem de încărcare rapidă în curent continuu de 40 kW, folosind un cablu de încărcare CCS (Combined charging system – Sistem combinat de încărcare). Cablurile de încărcare CCS și Mode 3 pentru wallbox sunt dotări standard pentru ŠKODA CITIGOe iV Style și opționale pentru versiunea Ambition. Folosind un wallbox în curent alternativ de 7,2 kWh, bateria poate fi încărcată de la 0 la 80% în 4 ore și 15 minute. Ca alternativă, aceasta poate fi încărcată confortabil peste noapte, în 12 ore și 43 de minute, folosind o priză casnică standard, de 2,3 kWh. ŠKODA AUTO oferă o garanție de 8 ani sau 160.000 km pentru baterie.

Semnul clar de identificare: grila radiatorului finisată în culoarea caroseriei
Grila radiatorului, specifică modelelor ŠKODA ca design, dar finisată în culoarea caroseriei, este detaliul cel mai bine vizibil ce distinge CITIGOe iV de modelele CITIGO standard. Compacta electrică de oraș este disponibilă exclusiv în versiunea cu cinci uși și este, de asemenea, singurul model cu prize de aer în culoarea caroseriei în bara de protecție din față. Carcasele oglinzilor exterioare cu lumini de semnalizare integrate pot fi negre sau pot avea, de asemenea, culoarea caroseriei. CITIGOe iV este echipată cu jante din oțel de 14 inchi cu capace sau cu jante din aliaj de 16 inchi. Pentru caroserie, clientul poate alege dintre patru culori standard și trei metalizate. Ca semne distinctive adiționale, CITIGOe iV poartă inscripția ŠKODA pe hayon și embleme iV.
*conform normelor ciclului WLTP

Panou de instrumente redesenat și servicii on-line mobile specifice
La interior, ŠKODA CITIGOe iV dispune de un panou de instrumente special redesenat pentru acest model. La linia de echipare Style, partea superioară este argintie și beneficiază de iluminare ambientală. Printre dotările standard se numără în toate variantele geamurile față cu acționare electrică, sistemul de climatizare Climatronic, închiderea centralizată cu telecomandă, sistemul radio Swing și un docking station Move&Fun pentru smartphone. Folosind Move&Fun, telefonul mobil poate fi utilizat pe post de display adițional pentru datele autovehiculului, pentru redarea de fișiere media sau ca sistem de navigație. În baza serviciilor on-line mobile, aplicația Move&Fun asociată permite afișarea fluxului de energie și accesarea de la distanță, de exemplu. Astfel, proprietarul poate activa și seta sistemul de aer condiționat.

Pachetele opționale ridică și mai mult nivelul de confort și siguranță
ŠKODA oferă diferite pachete opționale pentru echiparea adițională a modelului CITIGOe iV. Astfel, pachetul Utility este compus din patru dispozitive de fixare pentru portbagaj, un recipient pentru resturi și un suport pentru dispozitive multimedia. Pachetul Confort este disponibil pentru liniile de echipare Ambition și Style și conține scaune față încălzite, patru difuzoare adiționale și senzorii de parcare în spate. Iar pachetul Winter oferă încălzirea scaunelor din față, parbrizul încălzit, precum și senzori de ploaie și lumină, inclusiv funcția Coming Home/Leaving Home. Airbag-urile frontale, cele laterale și cortină pentru pasagerii din față protejează adițional ocupanții mașinii. Asistentul Lane Assist este, de asemenea, o dotare standard.

ŠKODA SUPERB facelift: farurile Matrix full-LED sunt o nouă dotare atractivă

› Nava-amiral în flota de modele a mărcii oferă o nouă tehnologie inovatoare de iluminare, pentru mai mult confort și un plus de siguranță
› SUPERB este prima ŠKODA pusă în mișcare de noua generație de motoare diesel EVO
› SUPERB redefinește standardele în privința designului, confortului, siguranței și spațiului interior

La patru ani de la lansarea celei de-a treia generații a navei sale amiral, ŠKODA a modernizat în modelul SUPERB. Farurile Matrix full-LED reprezintă o dotare nouă foarte specială introdusă în cursul facelift-ului, la fel ca noua generație de motoare diesel EVO. De asemenea, ŠKODA SUPERB dispune de sisteme de asistență de ultimă oră, iar spațiul interior excepțional rămâne în continuare fără egal.

Modelul SUPERB facelift este primul model din producția de serie a mărcii ŠKODA ce oferă inovatoarele faruri Matrix full/LED, incluse chiar în dotarea standard a modelelor SUPERB SPORTLINE și L&K. Tehnologia aceasta face uz de mai multe segmente individuale pentru a crea fascicolul de lumină. Segmentele sunt controlate și ajustate de un sistem, în vederea prevenirii deranjării celorlalți participanți la trafic, în timp ce lumina de drum poate rămâne aprinsă în permanență. Când sunt detectate vehicule, persoane sau obiecte din sens opus ce reflectă lumina, anumite segmente individuale ale fascicolului sunt imediat oprite. Pentru a crește și mai mult nivelurile de siguranță și confort, sunt oferite și diferite moduri de funcționare, în funcție de situațiile diferite din trafic și de condițiile meteo. Funcția animată Coming Home și Leaving Home și efectele cristaline, specifice mărcii, creează efecte vizuale spectaculoase. Blocuri optice spate full-LED dispun pentru prima dată de lumini de semnalizare dinamice.

Sisteme de asistență mai avansate pentru un plus de siguranță
ŠKODA a echipat SUPERB cu două sisteme de asistență optimizate, lansate acum în premieră și oferă acum și faruri Matrix full-LED noi. Astfel, cea mai nouă versiune a tempomatului predictiv folosește imaginile provenite de la camera video de la nivelul parbrizului, precum și de la sistemul de navigație, pentru a detecta restricțiile de viteză și virajele și a ajusta viteza automat. Emergency Assist pentru drumurile cu mai multe benzi este o dotare, de asemenea, nouă, ce va fi oferită începând cu mijlocul anului 2020. Astfel, dacă șoferul ce conduce pe drumuri cu mai multe benzi devine incapabil să mai controleze mașina, din cauza unor probleme medicale, de exemplu, sistemul direcționează mașina pe marginea drumului, unde oprește mașina. Front Assist cu funcția de monitorizare a pietonilor este oferit ca dotare standard pentru ŠKODA SUPERB. Side Assist, care detectează vehicule care vin din spate sau în unghiul mort, are acum aria de monitorizare extinsă la 70 m și este o dotare opțională, la fel ca Park Assist.

Primul motor diesel din generația EVO
Motorul absolut nou 2,0 TDI de 110 kW (150 CP), primul model diesel al mărcii ŠKODA din generația nouă de motoare EVO, este un motor mai ușor, mai eficient și mai atent cu mediul. În total sunt oferite spre alegere șapte motoare și zece combinații motor/sistem de tracțiune/transmisie. Versiunea de intrare în gamă este 1,6 TDI de 88 kW (120 CP) și nu poate fi comandată pentru modelele SUPERB SPORTLINE și L&K. La versiunea SPORTLINE, șasiul standard al modelului SUPERB este înlocuit cu un șasiu sport cu garda la sol coborâtă cu 15 mm. La modelul L&K, garda la sol este redusă cu 10 mm de controlul dinamic al șasiului. În schimb, modelul SCOUT beneficiază de un Pachet pentru drumuri grele, cu scut pentru motor și șasiu și are garda la sol crescută cu 15 mm.

Grila mai mare a radiatorului și jante noi din aliaj
ŠKODA a modificat cu meticulozitate designul exterior al modelului SUPERB. Astfel, grila radiatorului specifică modelelor ŠKODA are acum lamele duble, este mai mare și iese puțin mai în față din masca frontală. La SPORTLINE, rama grilei radiatorului și decorul din spate sunt ambele negre, pentru un plus de dinamism. La alte variante ale modelului, între blocurile optice spate full-LED este trasat un bandou cromat. Modelul L&K are elemente cromate adiționale la așa-numitele Air Curtains, pragurile laterale și bara de protecție din spate, la care se adaugă emblema L&K pe aripile față. Proiectoarele de ceață redesenate au, de asemenea, patru module LED. La iluminarea ambientală opțională, spoturile LED proiectează înscrisul ŠKODA pe podea când deschideți portierele din față.

SUPERB este oferit cu o gamă de opt modele noi de jante cu dimensiuni între 18 și 19 inchi. Elegantul SUPERB L&K este echipat cu jantele Propus Aero de 18 inchi, optimizate aerodinamic, iar SPORTLINE cu jantele din aliaj ușor Zenith de 18 inchi. Noile culori metalizate pentru exterior, Negru Crystal și Albastru Race, sunt noi în gama de culori. La acest facelift, ŠKODA SUPERB a crescut în lungime cu 8 mm, la 4.869 mm, iar ŠKODA SUPERB COMBI cu 6 mm, la 4.862 mm. Capacitatea portbagajului de 625 l și 660 l la SUPERB COMBI rămâne în continuare cea mai mare din segment.

Materiale rafinate în interiorul de dimensiuni generoase
Interiorul deosebit de spațios al modelului SUPERB pare și mai sofisticat acum datorită noilor detalii cromate de pe bord, de la mânerele portierelor și leviere, dar și a iluminării ambientale. Liniile de echipare Ambition și Style dispun de noi materiale pentru tapițerie, iar tapițeriile Alcantara® și din piele sunt rafinate cu cusături decorative. Versiunea cea mai elegantă se numește L&K și poate fi identificată grație inscripției decorative „Laurin & Klement” de pe spătarele acoperite cu piele, dar și de pe elementele de decor Negru Piano sau bej de pe bord, în partea dreaptă. Versiunea L&K poate fi echipată acum și cu plafonul negru sau bej interior capitonat cu Alcantara®. Scaunele față ventilate și ajustabile electric au funcție de memorie. Scaunul șoferului este disponibil cu funcție de masaj opțională, iar sistemul de sunet Canton inclus în dotarea standard răsfață ocupanții cu excelența sa acustică.

Interior negru pentru SUPERB SPORTLINE
În spiritul alurii dinamice a modelului SUPERB SPORTLINE, interiorul său este în mare parte negru. Scaunele acoperite cu tapițerie din Alcantara®/piele protejează șoferul și pasagerul din față cu teiere integrate și oferă mai mult suport și confort, datorită noii opțiuni ce permite extinderea șezutului. Volanul negru îmbrăcat în piele este decorat cu cusături contrastante și este foarte plăcut la atingere, grație pielii în care este învelit. Elementele de decor au finisaj de fibră de carbon.

Butonul de start KESSY GO este inclus în dotarea standard
În baza facelift-ului, în dotarea standard a modelului SUPERB a fost adăugat butonul KESSY GO. Opțional în general și standard pentru SUPERB L&K, SPORTLINE și SCOUT, KESSY descuie acum toate cele patru uși ale mașinii, fără să fie necesară utilizarea directă a cheii. Adițional sunt disponibile și un Phone Box mai mare, un compartiment de organizare a spațiului sub podeaua dublă a portbagajului și un organizator flexibil opțional pe podea. Ecranul sistemului de infotainment al modelului SUPERB măsoară 9,2 inchi, iar afișajul Virtual Cockpit de 10,25 inchi este o dotare opțională. Toate sistemele de infotainment disponibile au SmartLink în dotarea standard.

ŠKODA SUPERB SCOUT: nava-amiral pregătită de aventură

› ŠKODA SUPERB este acum disponibilă pentru prima dată în versiunea robustă SCOUT, cu design off-road
› Tracțiune integrală și Pachet pentru drumuri grele, inclusiv scut și gardă la sol crescută
› Detalii marcante la exterior și interior cu decor rafinat de lemn

ŠKODA și-a extins gama de succes a modelelor SCOUT, oferind acum în premieră și SUPERB în versiunea SCOUT, ce se distinge printr-un look aventuros de off-road. ŠKODA SUPERB SCOUT este disponibilă exclusiv în versiunea COMBI și doar cu unul dintre cele două motoare din vârful gamei modelului SUPERB. Modelul asigură combinația perfectă dintre eleganța modelului break multifuncțional, avantajele familiei SUPERB și calitățile necesare în off-road, precum optimizări ale caroseriei, tracțiune integrală și un pachet pentru drumuri grele, ce crește garda la sol.

ŠKODA a implementat acum conceptul SCOUT și în familia modelelor SUPERB. ŠKODA SUPERB SCOUT se descurcă de minune și în off-road, având tracțiune integrală, garda la sol mărită și detalii mai robuste la exterior, toate incluse în echiparea standard. De asemenea, această versiune a modelului SUPERB oferă inovații precum farurile opționale Matrix full-LED și sisteme de asistență de ultimă oră, ce în mod obișnuit sunt oferte mai degrabă în segmentele superioare ale pieței auto.

Motoare performante și tracțiune integrală
ŠKODA SUPERB SCOUT este disponibil exclusiv cu unul dintre cele două motoare de vârf ale gamei SUPERB: 2,0 TDI de 140 kW (190 CP) sau 2,0 TSI de 200 kW (272 CP). Tracțiunea integrală și Pachetul pentru drumuri grele, ce protejează partea inferioară a mașinii în zona motorului și a șasiului și crește garda la sol cu 15 mm sunt ambele incluse în echiparea standard. Funcția de selectare a modului de condus Driving Mode Select dispune în acest caz adițional de modul Off-road. Controlul dinamic al șasiului este o dotare opțională.

Design robust, cu scut
Alături de grila ŠKODA a radiatorului, cu lamelele sale duble negre și ramă cromată, look-ul distinctiv al modelului SUPERB SCOUT este dat și de aplicațiile robuste din plastic pe pasajele roților, pragurile laterale și în partea inferioară a portierelor. Bara de protecție din față are un design refăcut, ceea ce crește și lungimea mașinii cu 1 mm, la 4.863 mm. Sub bară se vede un scut cu finisaj cu aspect de aluminiu. Unul similar este instalat și în spate. Carcasele oglinzilor exterioare sunt de asemenea finisate cu aspect de aluminiu sau pot fi finisate în culoarea caroseriei, dacă clientul preferă astfel. Ramele geamurilor și barele de plafon sunt cromate. SUPERB SCOUT poartă pe aripile sale o emblemă specială și poate fi comandat în culoarea exclusivă Portocaliu Tangerine. Jantele Braga din aliaj ușor măsoară 18 inchi și sunt o dotare nouă pentru SUPERB. Opțional, clienții pot opta pentru versiunea în două nuanțe a jantelor Braga sau pentru jantele Manaslu, care, de asemenea, sunt finisate în două nuanțe. Un bandou cromat leagă blocurile optice spate full-LED pe hayon.

Interior cu detalii SCOUT
Datorită sistemului KESSY de acces fără cheie, inclus în dotarea standard, ŠKODA SUPERB SCOUT poate fi accesat prin oricare ușă, fără să fie nevoie de utilizarea directă a cheii. Volanul cu trei spițe încălzit este, de asemenea, o dotare standard. Scaunele sunt acoperite cu materialul specific gamei SCOUT și au aplicate cusături contrastante. Opțional sunt oferite și scaunele acoperite cu Alcantara®/piele cu cusături contrastante maro și borduri în nuanță contrastantă pentru scaunele frontale. Emblemele SCOUT sunt aplicate pe scaunele din față și pe elementele de decor speciale, cu efect de lemn.

Succes și eleganță: povestea ŠKODA MONTE CARLO

› Ca urmare a succesului modelului ŠKODA POPULAR la legendarul raliu din MONTE CARLO, primele modelele MONTE CARLO au fost produse începând cu anul 1936
› Locurile 1 și 2 pe podiumul Cursei de la Monte Carlo din anul 1977 cu ŠKODA 130 RS și cu ŠKODA FABIA R5 în 2017
› Primele succese în sportul cu motor cu două și patru roți datează din 1901 și 1908

MONTE CARLO: un nume de mare importanță pentru ŠKODA. Este deja tradițional ca modelele sportive și deosebit de elegante din vârful gamelor de modele ŠKODA să poarte denumirea adițională MONTE CARLO. Și nu este întâmplător, căci aceste modele speciale omagiază marile succese repurtate de marca cehească la legendara cursă MONTE CARLO. Printre cele mai spectaculoase se numără locurile 1 și 2 pe podiumul de la Monte Carlo în anul 1977, cu ŠKODA 130 RS și repetarea acestui succes cu ŠKODA FABIA R5 în WRC2, la exact 40 de ani mai târziu, în 2017. Marca cehească a scris primele capitole din istoria sa de succes în motorsport încă de la începutul secolului trecut.

Václav Laurin și Václav Klement, cei care au pus bazele companiei, au considerat că sportul cu motor este ocazia perfectă pentru a-și testa autovehiculele și pentru a-și face un nume pentru compania, care în acea vreme era încă la începuturi. La prima cursă din istoria mărcii, de la Paris la Berlin, Narcis Podsedníček a fost primul care a trecut linia de finiș din metropola germană, la volanul unei motociclete L&K cu motor cu un singur cilindru, concepută de Laurin și Klement. Marca a lansat producția de automobile în 1905 și a obținut apoi primele sale victorii în cursele montane și de anduranță. Apoi, în 1908, modelul FCS Laurin & Klement de 95 CP cu motor cu patru cilindri a stabilit un record mondial de viteză la clasa sa: 118,72 km/h pe noua pistă Brooklands din Anglia, prima pistă de curse permanentă din lume.

Primul loc pe podium la Monte Carlo și nașterea modelelor MONTE CARLO
În 1936, ŠKODA a făcut pentru prima dată senzație la Raliul din MONTE CARLO, ce a fost organizat pentru prima dată în anul 1911. Zdeněk Pohl / Jaroslav Hausman au pliotat atunci ŠKODA POPULAR pe locul doi la categoria de 1.500-cc și, drept urmare, ŠKODA a lansat o versiune sportivă de șosea a modelului: primul strămoș al familiei MONTE CARLO. În total au fost construite 70 de exemplare ale modelului ŠKODA POPULAR SPORT MONTE CARLO. Unul dintre acestea face acum parte din colecția Muzeului ŠKODA din Mladá Boleslav.

ŠKODA 130 RS: locurile 1 și 2
În urma pilotării cu succes a modelului ŠKODA OCTAVIA TS de către echipe private la începutul anilor 60, ŠKODA 130 RS a reușit primele mari succese în 1977 la legendarul Raliu MONTE CARLO. La bordul modelului ŠKODA 130 RS, echipele fabricii ŠKODA, compuse din Václav Blahna / Lubislav Hlávka și Milan Zapadlo / Jiří Motal au reușit să termine pe locurile 1 și 2 la categoria de până la 1.300 cc. Dar ŠKODA 130 RS a repurtat și multe alte victorii celebre la raliuri prestigioase, până la mijlocul anilor 80, asigurându-și și titlul la Campionatul European de Turisme în 1981. În anii 90, marca cehească a participat la WRC cu ŠKODA FELICIA și a reușit și aici mai multe victorii de clasă. În 1999, noua ŠKODA OCTAVIA WRC de 300 CP cu tracțiune integrală a fost lansată în WRC. În 2003 a urmat ŠKODA FABIA WRC.

Povestea de succes a modelului ŠKODA FABIA
ŠKODA FABIA SUPER 2000, lansată în 2009 a marcat startul unei povești unice de succes. Între 2010 și 2012, mașina cu tracțiune integrală a obținut trei titluri succesive la IRC, pilotată fiind de Juho Hänninen / Mikko Markkula (o victorie) și Andreas Mikkelsen / Ola Fløene (două victorii). La Campionatul European de Raliuri, Juho Hänninen / Mikko Markkula, Jan Kopecký / Pavel Dresler și Esapekka Lappi / Janne Ferm au reușit trei titluri consecutive, între 2012 și 2014. În total, ŠKODA FABIA SUPER 2000 a repurtat peste 50 de titluri naționale și internaționale. Este o cifră ce va fi cel mai probabil depășită de succesorul lansat în 2015, ŠKODA FABIA R5, având în vedere că modelul a înregistrat deja 600 de victorii individuale la raliuri și patru titluri de producător consecutive în WRC2, între 2015 și 2018. Începând din anul 2016, titlurile WRC2 pentru pilot și co-pilot au fost acordate de trei ori consecutiv echipelor ŠKODA: Esapekka Lappi / Janne Ferm, Pontus Tidemand / Jonas Anderson și Jan Kopecký / Pavel Dresler. Apogeul a avut loc în 2017, când Andreas Mikkelsen / Anders Jæger și Jan Kopecký / Pavel Dresler au terminat pe primele două locuri la Monte Carlo, la exact 40 de ani de la triumful similar din 1977 al mărcii la MONTE CARLO.

Modelele MONTE CARLO se întorc în 2011 în portofoliul ŠKODA
În 2011, ŠKODA a reluat tradiția denumirii versiunilor sale sportive cu numele adițional MONTE CARLO. Astfel, marca își omagiază istoria îndelungată și de succes în motorsport și face totodată referire la eleganța sinonimă cu Principatul de pe riviera franceză. Astfel, edițiile speciale MONTE CARLO sunt rafinate cu detalii negre marcante și dispun de un pachet și mai bogat de dotări standard. ŠKODA FABIA MONTE CARLO a deschis drumul în 2011, cu a doua generație FABIA, ce a fost urmată de a treia în 2014. Între 2014 și 2018, clienților li s-a oferit posibilitatea de a opta pentru ŠKODA RAPID SPACEBACK MONTE CARLO. ŠKODA YETI MONTE CARLO a fost oferită între 2014 și 2017, iar ŠKODA CITIGO MONTE CARLO între 2014 și 2019. Începând cu finele anului 2019, familia va fi extinsă cu ŠKODA SCALA MONTE CARLO și ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO, ce se alătură modelelor ŠKODA FABIA MONTE CARLO și ŠKODA FABIA COMBI MONTE CARLO.

ŠKODA SCALA MONTE CARLO: o linie nouă de echipare, mai dinamică și mai atractivă

› Istoria de succes scrisă de ŠKODA în domeniul sportului automobilistic servește drept inspirație pentru linia de echipare MONTE CARLO
› Elemente negre de design și inscripția ŠKODA neagră de pe hayon adaugă tușe dinamice atractive

ŠKODA își extinde gama modelului compact SCALA prin introducerea versiunii de echipare MONTE CARLO. Modelul aduce un omagiu istoriei de succes a mărcii în domeniul raliurilor și conferă modelului dinamic SCALA o alură și mai sportivă, grație accentelor negre marcante și a inscripției negre „ŠKODA” de pe hayon.

Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design al mărcii ŠKODA, a explicat: „Cu noua versiune MONTE CARLO, accentuăm și mai mult caracterul dinamic și sportiv al modelului ŠKODA SCALA. Astfel, modelul negru MONTE CARLO dispune de jantele din aliaj de mari dimensiuni și de alte detalii sportive de design. Astfel, este conceput cu gândul la un grup țină mai tânăr, ce apreciază caracterul sportiv și emoțional al modelului.”

Numeroasele elemente negre de design îi conferă modelului dinamic ŠKODA SCALA MONTE CARLO o alură și mai sportivă. Rama ce încadrează grila ŠKODA distinctivă este poziționată între farurile full-LED și este finisată în negru gloss, la fel ca anumite detalii de la masca revizuită din față. SCALA este primul model din producția de serie pentru Europa care va purta înscrisul ŠKODA pe centrul hayonului. Acest înscris va înlocui emblema ŠKODA. Pentru SCALA MONTE CARLO, înscrisul este negru sau opțional, cromat.

De asemenea, acest model special, disponibil cu oricare dintre motoarele din portofoliul SCALA, are în dotarea standard sticlă cu tentă închisă (SunSet) la lunetă și geamurile laterale din spate, precum și plafon panoramic și luneta extinsă, inclusiv eleron în spate. Difuzorul din spate negru gloss, inscripția negru gloss a denumirii modelului și blocurile optice spate full-LED desăvârșesc designul sportiv al noii versiuni de top a modelului SCALA.

Scaunele sport și detaliile din piele rafinează interiorul
Designul interior al modelului ŠKODA SCALA MONTE CARLO emană sportivitate și rafinament atractiv. Scaunele sport cu teiere integrate sunt ajustabile pe înălțime și au tapițerii speciale pentru modelul MONTE CARLO. Panoul de instrumente are, de asemenea, un design individual. Volanul sport multifuncțional este acoperit cu piele perforată, la fel ca nuca schimbătorului de viteze și levierul frânei de mână. Aici se remarcă și cusăturile decorative roșii. Iluminarea ambientală cu LED este, de asemenea, roșie sau opțional albă. Gurile de ventilație de pe bord și elementele de decor sunt disponibile în două versiuni diferite de design. Interiorul dispune și de lumini pentru citit în spate. Modelul este echipat cu covorașe negre și are inscripția SCALA pe pragurile portierelor, iar plafonul negru desăvârșește ambianța sportivă de la interior.

ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO: SUV-ul urban întâlnește legenda motorsport-ului

› O versiune nouă de echipare pentru cel mai nou model ŠKODA, amintind de istoria bogată a mărcii în domeniul sportului cu motor
› Versiune sportivă de lifestyle, cu elemente MONTE CARLO negre și un pachet mai bogat de dotări

ŠKODA își extinde gama deja tradițională de modele sport, numită MONTE CARLO, cu noul SUV urban KAMIQ. Cu elementele sale marcante de design, specifice gamei MONTE CARLO, ŠKODA KAMIQ amintește de succesul repurtat de ŠKODA în raliuri de-a lungul istoriei sale și dispune, de asemenea, de un pachet și mai bogat de dotări.

Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design al mărcii ŠKODA subliniază: „Noua ŠKODA KAMIQ este un SUV ŠKODA tipic, dar, datorită detaliilor de design specifice, precum farurile divizate, dispune și de un caracter individual distinctiv. Elementele MONTE CARLO negre de care dispune KAMIQ MONTE CARLO îi accentuează caracterul unic și astfel, KAMIQ devine și mai atractiv pentru grupurile țintă mai tinere. Designul său și mai sportiv care amintește de mașinile noastre de raliu ce s-au bucurat de mare succes și caracterul practic al SUV-ului urban reprezintă combinația perfectă pentru astfel de clienți.”

Alături de caracteristica exclusivă distinctivă a modelului KAMIQ, adică farurile divizate, rama negru gloss ce încadrează grila radiatorului îi conferă modelului ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO o alură dinamică și inconfundabilă. Anumite secțiuni ale barei de protecție frontale sunt, de asemenea, negre gloss, la fel ca oglinzile exterioare, barele de pe plafon, pragurile laterale și inscripția ŠKODA de pe mijlocul hayonului. ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO este disponibilă cu oricare dintre motoarele din gama KAMIQ și are în echiparea standard jante negre de 17 inchi cu design exclusiv MONTE CARLO. Jantele de 18 inchi sunt oferite ca dotare opțională. Lista dotărilor include, de asemenea, sticlă cu tentă închisă (SunSet) la lunetă și la geamurile laterale din spate, precum și plafon panoramic. Difuzorul negru gloss din spate și inscripțiile negre gloss cu specificațiile modelului, precum și blocurile optice spate full-LED desăvârșesc alura sportivă a modelului ce poate fi identificat și în baza emblemei sale speciale.

Accente dinamice: interiorul
Interiorul modelului ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO întâmpină șoferul și pasagerul din față cu scaune sport ajustabile pe înălțime, în design specific modelelor MONTE CARLO, cu tetiere integrate. Volanul sport multifuncțional este acoperit cu piele perforată, la fel ca nuca schimbătorului de viteze și levierul frânei de mână. Aici se remarcă și cusăturile decorative roșii. Iluminarea ambientală cu LED este, de asemenea, roșie sau opțional albă. Compartimentele de depozitare din portiere, mânerele ușilor și zona inferioară a interiorului sunt, de asemenea, iluminate, dar culoarea luminii este albă ca dotare standard. Adițional, KAMIQ MONTE CARLO dispune de lumini pentru citit cu LED. Panoul de instrumente are un design unic, gurile de ventilație de pe bord și elementele de decor sunt disponibile în două versiuni de design diferite. Pedalierul este finisat cu aspect de aluminiu. Inscripția KAMIQ pe pragurile portierelor și plafonul negru desăvârșesc ambianța sportivă de la interior.

O legendă împlinește 60 de ani: ŠKODA OCTAVIA sărbătorește un moment foarte important în istoria sa

› Producția modelului ŠKODA OCTAVIA a fost lansată în ianuarie 1959
› În aprilie 1996, originalul a fost urmat de prima OCTAVIA de nouă generație
› Bestseller-ul din gama ŠKODA este de departe OCTAVIA, cu peste de 6,5 milioane de exemplare vândute

ŠKODA OCTAVIA sărbătorește 60 de ani de la intrarea în producție a primei generații a modelului: în ianuarie 1959, primele exemplare ale acestui legendar model au ieșit de pe linia de asamblare din Mladá Boleslav. Prima generație de modele moderne OCTAVIA a continuat tradiția popularului model compact, începând cu mijlocul anilor 90.

În urmă cu 60 de ani, OCTAVIA a intrat pentru prima dată în gama ŠKODA. Nu este o coincidență că denumirea sa provine din latinescul „octavia”. Cuvântul înseamnă al optulea, având în vedere că OCTAVIA a fost al optulea model al mărcii de după Al Doilea Război Mondial și totodată al optulea model ŠKODA cu suspensia independentă ultra-modernă, introdusă de producător în 1933. Iar peste două luni, a patra generație a bestseller-ului ŠKODA își va sărbători premiera.

Prima versiune cu două uși a modelului ŠKODA OCTAVIA a plecat de la unitatea de fabricație din Mladá Boleslav în ianuarie 1959, unde, în primele săptămâni, a fost fabricată alături de modelele predecesoare Š 440 și Š 445. Sub capota modelului OCTAVIA era instalat un motor robust, de 1,1 litri, cu patru cilindri. Acesta genera 29,4 kW (40 CP) și antrena roțile din spate prin intermediul unei transmisii cu patru trepte. Mașina atingea o viteză maximă de 110 km/h și consumul său mediu de combustibil era de 7,7 l/100 km. Designul atractiv și aerodinamic al caroseriei era la fel de impresionant precum erau și calitățile sale dinamice. Inovații tehnice, incluzând puntea față cu suspensii cu arcuri și bara de torsiune asigurau confortul ridicat în călătorii și manevrabilitatea facilă a modelului OCTAVIA. Introducerea farurilor asimetrice în anul 1959 a reprezentat o importantă optimizare a siguranței. De asemenea, ŠKODA a prezentat o variantă mai puternică în 1959: OCTAVIA SUPER. Aceasta avea un motor de 1,2 litri și o putere maximă de 33 kW (45 CP). Cererea pentru gama OCTAVIA a crescut rapid, atât în țara de proveniență, cât și în străinătate.

În 10 martie 1960, la Salonul Auto de la Geneva, a fost lansat în premieră modelul sport ŠKODA OCTAVIA Touring Sport (TS), care avea puterea mărită la 37 kW (50 CP). La renumitul Raliu din Monte Carlo, OCTAVIA TS a obținut patru victorii în categorie, în anii 1961,1962 și 1963.

În 11 septembrie 1960, ŠKODA a prezentat OCTAVIA COMBI în Brno. Acest model avea în premieră un hayon construit din două elemente dispuse orizontal. În ciuda dimensiunilor exterioare compacte și cu cinci ocupanți în mașină, mașina oferea totuși un portbagaj cu o lungime a spațiului de încărcare de 965 mm și o capacitate de 690 l.

Limuzina cu două uși a fost fabricată până în anul 1964, iar ultimul exemplar, o OCTAVIA Super gri, a ieșit de pe linia de producție din Mladá Boleslav în 11 aprilie. Ultima OCTAVIA COMBI a ieșit de pe porțile fabricii cehești din Kvasiny în 21 decembrie 1971. Între anii 1959 și 1971, au fost produse în total 360.000 de exemplare ŠKODA OCTAVIA, inclusiv peste 54.000 de versiuni combi.

Robustă și fiabilă, OCTAVIA a asigurat, de asemenea, baza tehnică pentru primul automobil produs în Noua Zeelandă, în 1966: TREKKA a fost dezvoltată în strânsă colaborare cu producătorul ceh de automobile și a fost construită pe un șasiu scurtat al modelului OCTAVIA SUPER.

În 1992, la scurt timp după ce ŠKODA și-a unit forțele cu Grupul Volkswagen, marca a început să dezvolte un model complet nou, bazat pe denumirea aceasta legendară. Construind pe o platformă modernă, fostul director de design, Dirk van Braeckel și echipa sa au creat o caroserie cu un design inconfundabil. Astfel, până în noiembrie 2010 au fost fabricate 970.000 de limuzine și 470.000 de combiuri ale primei generații OCTAVIA.

Succesul acesta a fost însă chiar întrecut de a doua generație ŠKODA OCTAVIA. Aceasta fost fabricată între anii 2004 și 2013, când 1,6 de clienți au optat pentru limuzină și 900.000 pentru combi. Această generație a impresionat cu caracterul său practic și mai accentuat, numeroase inovații tehnice, inclusiv motoare cu injecție directă de benzină și transmisia automată DSG cu dublu ambreiaj. În prezent, a treia generație OCTAVIA formează pilonul principal al gamei de modele ŠKODA și este produsă începând cu anul 2012. În 2017 modelul a fost actualizat în baza unui facellift. Peste 2,5 milioane de clienți au ales deja acest model la a treia generație. Din 1959 până acum, au fost deja produse aproape 6,5 milioane de exemplare. Bestsellerul ŠKODA continuă însă să câștige popularitate, atât în Cehia, cât și în străinătate. Astfel, în Germania, de exemplu, este de mulți ani în top 10 la înmatriculări. OCTAVIA este fabricată la unitatea principală de producție a mărcii, cea din Mladá Boleslav, dar și în China, India, Rusia, Kazahstan și Algeria.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *