Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Škoda Auto inregistreaza in primul trimestru cresteri evidente ale vanzarilor si profitului

Cel mai mare producător auto ceh a înregistrat în primul trimestru creşteri evidente ale vânzărilor şi profitului. Škoda Auto a livrat 178.900 vehicule la client, adică cu 25 % mai mult decât in perioada similară a anului trecut. Profitul operativ a cifrat 2,6 mld. CZK, ceea ce reprezintă o creştere însemnată comparativ cu primele trei luni ale anului 2009 (787 mil. CZK în 2009).

Creşterea volumului de livrări se datorează mai ales dezvoltării economice din China, unde au fost livrate 42.700 vehicule (+121,9 %) şi evoluţiei pozitive din Europa Centrală, unde 28.000 vehicule (+12,9 %) au ajuns la client. Creşterea din Europa Centrală a fost determinată în principal de piaţa din Cehia (13.300 vehicule, +26,6 %). O evoluţie deosebită au cunoscut modelele Octavia (+32,4 %), Superb (+119,3 %) şi Yeti.

Cifra de afaceri a companiei Škoda Auto a atins în această perioadă o creştere de 32,0 %. Profitul operativ a crescut de la 0,8 mld CZK la 2,6 mld. CZK. Aceste rezultate se datorează mai ales creşterii vânzărilor companiei Škoda Auto (142.400 vehicule, +31,7 %). Alţi factori de influenţă au fost modell-mix-ul favorabil (creşterea vânzărilor modelelor Octavia, Superb şi Yeti) şi impactul în general pozitiv al cursurilor de schimb.

„Rezultatele înregistrate la vânzări arată că pieţele Europei de Vest îşi revin din recesiunea economică. O excepţie constituie însă Germania, unde piaţa auto a scăzut faţă de anul trecut cu aproape un sfert. Referitor la livrările către client, profităm de evoluţia din China, o piaţă cu dezvoltare dinamică. Şi cifrele de vânzări din Cehia sunt îmbucurătoare. Astfel cota din piaţă în Cehia a atins 33,5 %,“ a declarat Reinhard Fleger, Membru al consilului de administraţie Škoda Auto în domeniul marketing şi distribuţie. El a mai adăugat: “De asemenea, şi pentru întregul an, ne aşteptăm, în ciuda nesiguranţei care contiună să marcheze pieţele generale, la creşterea livrărilor faţă de anul 2009.“


 

 

 

 

ianuarie – martie

 

2010/2009

 

 

u.m.

 

2010

 

2009

 

diferenţa în %

Livrări la client

 

mii vehic.

 

178,9

 

143,1

 

25,0

Vânzări*

 

mii vehic.

 

142,4

 

108,1

 

31,7

Producţie**

 

mii vehic.

 

136,2

 

99,1

 

37,5

Angajaţi***

 

persoane

 

25 463

 

25 221

 

1,0

Cifră de afaceri

 

mil. CZK

 

52 459

 

39 742

 

32,0

Profit brut

 

mil. CZK

 

6 800

 

4 218

 

61,2

Profit operativ

 

mil. CZK

 

2 626

 

787

 

233,5

Profit înainte de impozitare

 

mil. CZK

 

2 465

 

298

 

726,5

Profit în urma impozitării

 

mil. CZK

 

2 062

 

312

 

561,7

Investiţii (incl. cheltuieli de dezvoltare capitalizate)

 

mil. CZK

 

938

 

1 642

 

-42,9

Cash-flow activităţi curente

 

mil. CZK

 

4 701

 

6 487

 

-27,5

Lichiditate netă

 

mil. CZK

 

31 747

 

18 678

 

70,0

* Vânzări incl. vehiculele vândute de către societatea-fiică SAS şi SAIPL; fără livrările din China

** Producţie incl.vehiculele VW şi Audi produse la societatea-fiicăSAIPL

*** Numărul de angajaţi la 31.03.2010,  incl. personalul prin agenţii

Bucuresti, 04.05.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.