Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Șezătoare și cântec – noul serial Lidl și Mullen România spune povestea producătorilor gamei de produse românești Cămara Noastră, pe ritmuri de balade și cu efecte vizuale 3D

Camara Noastra Sezatoare si cantec Lidl România și Mullen

În șezătorile de altădată, oamenii se adunau să lucreze împreună și să spună povești, glume, ghicitori și uneori chiar să cânte și să petreacă. De la acest insight cultural pleacă și cel mai nou serial creat de Lidl și Mullen România pentru gama Cămara Noastră, marca proprie Lidl dedicată gustului autentic românesc, produsă exclusiv în România.

Serialul prezintă 10 fabrici locale unde sunt dezvoltate produsele, peste care suprapune atmosfera specifică șezătorilor de altădată: cu povești pline de intrigă spuse pe ritmuri de cântec românesc cum se cânta odinioară și transpuse cu o stilistică vizuală aparte, prin ilustrații animate.

Camara Noastra Sezatoare si cantec Lidl România și Mullen

Noul serial dezvoltat de Lidl România și Mullen continuă platforma de storytelling creată în jurul gamei Cămara Noastră, câștigătoare a premiului Brand of the Year 2020 în competiția TOP 3 ADC, datorită prezenței sale constante în top-ul ADC prin premiile obținute pentru seria online Bucate ca la carte.

Anul acesta, seria Șezătoare și cântec aduce în prim-plan fabricile românești partenere Lidl România, unde sunt dezvoltate produse din gamă, printr-o abordare inedită: prezentând procesul de lucru din fabrici prin proiecții ale unor ilustrații de tip parallax, în timp ce narativul poveștilor este transpus prin cântece originale.

Astfel, episoadele reflectă poveștile fabricilor și producătorilor locali prin 2 planuri suprapuse: cel al realității, care prezintă imagini filmate în cadrul fabricilor, în care vedem procesele de lucru, tehnologiile de producție și produsele Cămara Noastră în prim-plan, și cel fantasy, ce spune poveștile pline de intrigă din șezătorile de altă dată prin ilustrații animate de tip parallax. Noutatea constă în faptul că firul narativ, pe care spoturile îl ilustrează în 3D pe etichetele produselor sau pe utilaje din fabrică, este transpus și prin cântece create în totalitate de la zero, text și linie melodică, pentru a se împleti în mod autentic cu povestea fiecărei fabrici.

În primul episod, consumatorii sunt invitați în fabrica Transilvania Lactate, unde sunt produse iaurturile de bivoliță Cămara Noastră și unde vor vedea imagini cu tancurile de lapte, liniile de ambalare sau angajații, în timp ce ascultă cântecul OASTEA și află povestea unei fete care și-a salvat iubitul de la a merge la oaste, după ce l-a ascuns în staulul bivoliței.

O altă poveste prezintă cum sunt pregătite sosul de roșii țărănesc de la Contec Foods, odată cu povestea unui poștaș căruia i se schimbă definitiv viața, după ce găsește un plic cu semințe de roșii și se hotărăște să își schimbe profesia în fermier. Această poveste are la bază și un insight real, deoarece, pe vremuri, cultivatorii de roșii își trimiteau semințele de roșii prin poștă, în plic.

„Gama Cămara Noastră cuprinde în prezent peste 200 de produse tradiționale românești realizate împreuna cu unii dintre cei mai buni furnizori locali, ceea ce ne permite să avem nu doar produse cu cel mai bun raport calitate-pret, dar și o comunicare pe masură. În toate campaniile creative dedicate Cămara Noastră, din ultimii ani, am fost inspirați de cultura și tradițiile autohtone, de aceea, anul acesta, când am vrut să spunem poveștile fabricilor cu care avem parteneriate de lungă durată la nivel local, era firesc să ne găsim inspirația tot în tradiția poporului român, pornind de la obiceiul șezătoarei. Ideea creativă a campaniei nu doar că retrezește amintirea obiceiurilor românești de altădată, dar devine memorabilă prin povestea expusă într-o manieră unică, prin cântec în ritmuri tradiționale românești împletit cu efecte vizuale 3D, ce surprind perfect autenticitatea fabricilor românești partenere”, a declarat Oana Radu, Marketing Director Lidl România.

„Prima provocare a campaniei a fost să găsim o soluție pentru a duce mai departe platforma de storytelling Cămara Noastră, în contextul în care aveam numeroase restricții de filmare în fabrici: timp limitat de filmare remote, număr restrâns de persoane, toți cu măști și în costume, fără actori sau props. Când părea imposibil să aducem poveștile, cântecul și vibe-ul de șezătoare în fabrici, am găsit soluția de a folosi ilustrațiile de tip parallax, o tehnică ce ne-a permis să dinamizăm foarte mult spoturile. O noutate în cadrul campaniei sunt și cântecele: voiam să aibă acțiune, dar și ritm, poveste, doar că noi nu mai compusesem melodii până atunci. Am scris, am cântat, am șters și am rescris până au ieșit cum speram, aducând acel aer al vremurilor de altădată, atât prin poveste, dar și prin vocea solistei și linia melodică. Acum că s-a încălzit orchestra, ne pregătim de al doilea flight”, a declarat Mihai Costache, Group Creative Director @ MullenLowe România.

Primul episod din seria Șezătoare și cântec la producătorii locali Cămara Noastră poate fi vizionat aici.
Pe parcursul anului, vor fi lansate mai multe povești ale fabricilor românești din șezătoarea cu cântec Cămara Noastră și toate beneficiază de o campanie 360, care acoperă toate canalele de comunicare – TV, print, online, social media, PR, in-store.

În plus, cei care vor să afle mai multe despre producătorii locali cu care retailerul colaborează vor avea la dispoziție pe site-ul surprize.lidl.ro/camaranoastra o hartă interactivă virtuală, în care sunt inserate treptat animațiile din poveștile fabricilor.

Totodată, fanii produselor Cămara Noastră și a poveștilor inspirate din șezătoare au și posibilitatea de a câștiga un premiu în valoare de 3.000 euro sau seturi de farfurii personalizate și vouchere de cumpărături, dacă în perioada 15 martie – 03 aprilie 2021, achiziționează un produs din gama Cămara Noastră și înscriu codul de pe bonul fiscal, pe platforma https://surprize.lidl.ro/camaranoastra.

Echipele implicate în proiect:
Lidl România: Oana Radu (Marketing Director), Mihai Cazacu (Advertising Manager), Alice Tomescu (Marketing Specialist), Raluca Băluță (Digital Project Manager), Oana Safta (Media Manager), Ioana Dumitrescu (Junior Social Media Consultant)
Mullen România: Silviu Antohe (Executive Creative Director), Mihai Costache (Group Creative Director), Raisa Soare (Senior Copywriter), Radu Rebei (Senior Art Director), Adrian Radu (AV Director), Andra Panaitescu (Client Service Director), Alexandra Todirică (Account Director).

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.