Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rottaprint: Inflația a determinat creșterea comenzilor de etichete și ambalaje pentru produsele de bază, în timp ce cererea pentru produse premium a stagnat

Cristi Nechita-Rotta, director general Sunimprof Rottaprint

Potrivit Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România, una dintre tendințele observate de companie în acest an este aceea că fenomenul inflației a determinat o creștere a comenzilor de etichete și ambalaje pentru produsele de bază din industria alimentară și pentru mărcile proprii ale marilor retaileri, în timp ce cererea pentru produsele premium a rămas constantă.

Cristi Nechita-Rotta, director general Sunimprof Rottaprint
Cristi Nechita-Rotta, director general Sunimprof Rottaprint

“Printre tendințele ce marchează anul 2022, se remarcă deja creșterea de comenzi pentru produsele de bază destinate consumului casnic, un efect major al creșterii inflației. În consecință, observăm o dinamică a echilibrului între două tipuri de consumatori finali: cei ale căror venituri nu au fost afectate în mare măsură de pandemie și care își păstrează obiceiurile de consum chiar dacă prețurile au crescut, iar de cealaltă parte sunt românii a căror putere de cumpărare a fost vizibil afectată în ultimii doi ani, ceea ce a determinat implicit o administrare mai atentă a bugetului pentru cumpărături”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

În 2021, numărul total al comenzilor înregistrate de tipografia Rottaprint a crescut cu 10% comparativ cu anul precedent. În topul celor mai solicitate produse din portofoliul Rottaprint de către clienții din industria alimentară s-au aflat: etichetele autoadezive, capacele de aluminiu folosite în preponderență pentru produsele lactate, dar și etichetele termocontractibile (cunoscute drept “shrink sleeve”) aplicate pe PET și sticlă.

De asemenea, reprezentanții Rottaprint transmit că prețurile materiilor prime au suferit modificări semnificative în ultimul an. Motivele sunt atât creșterea costurilor la energie, gaz, combustibil cât și situațiile punctuale care au apărut în piață odată cu provocările repetate generate de contextul pandemic, mai ales în lanțurile de aprovizionare. Astfel, pe lângă impactul asupra prețurilor, criza de materii prime aflată în plină desfășurare a afectat și disponibilitatea unor produse precum hârtie, aluminiu și componente pentru folii. O altă consecință a acestor factori este extinderea termenelor de livrare care au crescut de la câteva zile la câteva luni, comparativ cu o perioadă normală.

„Din cauza dificultăților generate de criza de materii prime și creșterile de preț la energie cu care se confruntă piața, continuăm să traversăm o perioadă volatilă, marcată constant de provocări noi. Parteneriatele strânse pe care le avem cu furnizorii noștri ne ajută să fim alături de clienții Rottaprint și să venim cu soluții potrivite nevoilor lor și adaptate provocărilor aduse de criza din piața materiilor prime”, adaugă Cristi Nechita-Rotta.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.