Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Românii sunt nemulțumiți de salariul lor actual, pe fondul inflației și au devenit mult mai activi în căutarea unui job nou. Numărul aplicărilor, cu 23% mai mare decât în 2022. Companiile din Retail au atras cele mai multe aplicări

Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs

La începutul lui 2023, candidații erau precauți în aplicări și se concentrau pe stabilitatea locului de muncă, fiind influențați de semnele unei posibile recesiuni. Cu timpul însă, ritmul căutărilor de noi joburi și al aplicărilor a accelerat, depășind cu 23% numărul de aplicări din a doua jumătate a lui 2022. Astfel, în primul semestru al anului curent, fiecare candidat și-a trimis CV-ul, în medie, la 6 angajatori lunar, potrivit datelor platformei de recrutare bestjobs, urmărind preponderent oportunitățile cu salariul afișat.

„În ciuda incertitudinilor economice, candidații bestjobs au prins curaj și au continuat să își caute oportunități de muncă mai potrivite pentru ei, din punct de vedere al posibilităților de dezvoltare și al ofertei salariale. 2 din 3 angajați români au declarat într-un sondaj bestjobs recent că nu sunt mulțumiți de salariul actual, motiv pentru care se mobilizează pentru a-și găsi un job nou, mai bine plătit, și tocmai de aceea anunțurile cu #SalariuLaVedere atrag cele mai multe aplicări. În plus, angajatorii care oferă posibilități de dezvoltare, sub forma training-urilor interne sau a cursurilor de specializare, au avut mai mult de câștigat în acest semestru, atrăgând mai ușor candidații potriviți”, spune Ana Vișian, Marketing Manager bestjobs.

Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs
Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs

Aproape 20% din totalul candidaților bestjobs din primele șase luni ale acestui an au făcut parte din categoria 18-24 de ani, tineri care aplică preponderent la internship-uri sau joburi entry-level din Vânzări, Marketing și BPO. Această categorie de candidați este atrasă de oportunitățile de învățare și dezvoltare, în timp ce candidații cu un nivel de experință superior (35-54 de ani) vizează în special siguranța locului de muncă și aranjamentele flexibile. Candidații care au depășit vârsta de 55 de ani valorizează impactul pe care îl are munca lor și aprecierile din partea șefilor, fiind și cei care se confruntă cel mai adesea cu discriminare pe baza vârstei în cadrul interviurilor de angajare, după cum arată un sondaj recent bestjobs.

Pe lângă salariu și dezvoltare profesională, candidații își doresc să obțină și flexibilitate din partea angajatorilor. Astfel, peste 20% din totalul aplicărilor lunare se duc către joburile remote, în timp ce oferta lor a scăzut de la 12% anul trecut, la 9% anul acesta. Cu toate acestea, 16% din totalul joburilor active pe bestjobs oferă posibilitatea de a lucra hibrid, împărțind săptămâna de lucru între biroul de acasă și cel de la sediu.

Cea mai mare ofertă de lucru din acest semestru s-a regăsit în București și Ilfov (31% din totalul locurilor de muncă de pe bestjobs), Timiș (10%), Cluj (7%), Brașov (6%) și Iași (5%). Tot acestea sunt și județele care au atras cei mai mulți candidați, în special pentru roluri în Vânzări (22%), Management (13%), Financiar/ Contabilitate (9%), IT/ Telecom (8%) și Call Center/ Client Service (7%).

Fiecare job publicat pe bestjobs în acest semestru a atras, în medie, 30 de aplicări. Companiile din Retail sunt cele care conduc topul angajatorilor cu cele mai multe CV-uri primite în platformă în această primă jumătate de an, cu Lidl, Profi și ENEL în frunte.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.