Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rolul specialistului în comunicare – perspective pentru 2023 și mai departe

Rolul specialistului în comunicare – perspective pentru 2023 și mai departe

de Bianca Dorobanțu, PR & Communications Specialist @Tale21

Rolul profesionistului în comunicare a căpătat noi valențe, pe măsură ce comunicarea și relația cu consumatorii au devenit esențiale pentru succesul oricărei companii.

De la construirea și gestionarea reputației unui brand de companie sau brand personal, gestionarea crizelor și până la comunicarea cu stakeholderii, specialiștii în PR au învățat să jongleze cu o gamă largă de metode și canale de comunicare pentru a ajunge la publicul țintă și pentru a transmite mesajele cheie în mod coerent.

Rolul specialistului în comunicare – perspective pentru 2023 și mai departe

sursa foto

În acest articol, voi detalia câteva arii unde cred că acești profesioniști vor juca un rol-cheie pentru o comunicare sănătoasă a brandului pe care îl reprezintă, mult timp de acum încolo:

Gestionarea crizelor

Abilitatea de a gestiona momentele de criză joacă un rol critic pentru a proteja reputația brandului și a minimiza impactul negativ. Deși aceasta a fost dintotdeuna o componentă esențială în PR, în prezent s-a schimbat viteza necesară pentru a răspunde (comunicarea din social media cere rapiditate).

Ar trebui ca scenariile de criză să facă parte din strategia de comunicare a oricărei companii, iar echipele să fie pregătite să acționeze rapid, să aibă o gândire și abordare strategică, dar și empatie. Totodată, pe lângă pregătirea potențialelor declarații, este nevoie de profesioniști care știu să comunice în funcție de specificul canalului de comunicare.

Având specialiști bine pregătiți în comunicarea de criză, multe informații apărute în spațiul public sau incidente pot fi gestionate astfel încât să nu genereze crize de comunicare. Aici, un exemplu de criză care mi-a atras atenția în ultimii ani cu care s-a confruntat brandul Burger King UK, și pe care a gestionat-o bine.

Comunicarea internă

Deși comunicarea externă este importantă, nu ar trebui să subestimăm importanța comunicării interne. Specialistul în PR capătă un rol tot mai mare în elaborarea și implementarea strategiei de comunicare internă în cadrul companiilor, indiferent de mărimea lor. Angajații sunt ambasadorii brandului și pot avea un impact semnificativ asupra reputației acesteia.

Acest lucru presupune alocarea mai multor resurse pentru a crea o strategie internă coerentă și în acord cu nevoile angajaților, pentru a-i menține implicați și conectați la obiectivele companiei. Sigur că o cultură organizațională sănătoasă nu înseamnă doar niște mesaje frumos scrise, ci mai ales modele de leadership care să contribuie la crearea unui mediu de lucru care să nu fie nociv.

Diversitatea canalelor de comunicare și integrarea tehnologiei

Așa cum menționam la începutul articolului, specialistul în PR trebuie să fie capabil să gestioneze o gamă largă de canale de comunicare pentru a ajunge la audiență. Totuși, decizia unui brand de a fi prezent pe un nou canal sau rețea de socializare trebuie să se facă analizându-se atent beneficiile, audiența, dar și resursele necesare.

În același timp, specialistul în comunicare trebuie să poată monitoriza și evalua impactul și eficacitatea campaniilor de comunicare și să ajusteze strategiile în consecință. Pentru că tehnologia continuă să evolueze și să schimbe felul în care comunicăm, acesta va trebui să testeze și să vadă cum o poate integra în comunicare, dar și să înțeleagă impactul acesteia asupra comportamentului consumatorului final.

Personalizarea și relevanța comunicării

Având în vederea cantitatea copleșitoare de informații cu care interacționăm zilnic în diverse moduri, va fi mai mult decât necesar ca profesionistul în comunicare să se concentreze pe personalizarea și relevanța mesajelor pe care le transmite audienței sale. În opinia mea, a fi relevant înseamnă a comunica ce și când este nevoie. Nu orice mișcare de business pe care o face o companie trebuie să devină un comunicat de presă!

Studiile arată că personalizarea interacțiunilor este diferențiatoare pentru un consumator, iar livrarea anumitor mesaje relevante presupune folosirea anumitor tool-uri, tehnologii și metode.

Comunicarea proiectelor ce vizează sustenabilitatea

Vedem deja cum organizațiile, cel puțin la nivel declarativ, integrează în strategiile lor de business principiile sustenabilității. Aici, specialiștii în PR vor avea o responsabilitate din ce în ce mai mare în a informa publicul în mod corect și transparent cu privire la proiectele și inițiativele ce vizează sustenabilitatea, care să nu încurajeze fenomenul de greenwashing.

Despre autor

Bianca are o experiență de aproape 8 ani în comunicare corporate și jurnalism. De trei ani ajută startup-urile și companiile tech să își contureze poveștile pe care le spun despre brandurile lor. Mai multe detalii despre activitatea ei se regăsesc pe profilul de LinkedIn.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.