Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Road to 100: Grupul Ariston își prezintă noul plan strategic ESG pentru 2030

Ariston logo

PLANUL STRATEGIC DE SUSTENABILITATE PENTRU 2030, CÂND GRUPUL MARCHEAZĂ 100 DE ANI DE LA ÎNFIINȚARE

Grupul Ariston, unul dintre liderii mondiali în domeniul confortului termic sustenabil, își prezintă viziunea și obiectivele ESG pentru 2030 în cadrul Road to 100, un plan strategic ce atestă angajamentul grupului față de sustenabilitate.

Industria confortului termic se află în centrul tranziției energetice: clădirile reprezintă aproape o treime din consumul final de energie la nivel mondial, iar în Europa, în special, în sectorul rezidențial, 62,8% din consumul de energie provine din încălzirea spațiilor și 15,1% din încălzirea apei¹.

În cadrul acestui scenariu, Grupul Ariston, care activează în industria cu venituri de peste 3 miliarde de euro², își planifică viitorul încercând să integreze pe deplin sustenabilitatea în strategia sa corporativă și definește o serie de activități și inițiative menite să atingă obiective concrete și ambițioase în materie de sustenabilitate.

Ariston logo

„Considerăm că avem o responsabilitate clară de a aborda direct marile provocări ale vremurilor noastre. Cea de-a 100-a aniversare a Grupului Ariston se aliniază termenilor Agendei 2030 pentru dezvoltare durabilă și vedem acest reper ca o oportunitate de a reafirma rolul pe care dorim să ni-l asumăm pentru a contribui activ la sustenabilitatea viitoarelor ecosisteme economice, sociale și de mediu. Ne propunem să creăm valoare pe termen lung pentru părțile interesate, angajându-ne în același timp, în fiecare zi, să ne corelăm creșterea sustenabilă cu viitorul planetei” – a declarat Paolo Merloni, Președinte Executiv al Grupului Ariston.

CELE 5 DOMENII DE IMPLICARE

Road to 100 este rezultatul unui proces structurat care a implicat principalele părți interesate interne și externe ale grupului în identificarea a cinci domenii diferite de implicare:

  1. Soluții;
  2. Operațiuni;
  3. Oameni și comunități;
  4. Clienți;
  5. Guvernanță.

Aceste cinci domenii traduc în angajamente ESG cele cinci valori corporative ale grupului: Crede în durabilitate; Inspiră prin excelență; Oamenii pe primul loc; Pornește de la clienți; Acționează cu integritate.

Pentru a-și reduce amprenta de carbon, Grupul Ariston își stabilește obiective specifice: atingerea obiectivului final de 100 de milioane de tone de emisii de CO2e evitate până în 2030 datorită soluțiilor sale regenerabile și de înaltă eficiență vândute, reducerea cu 42% a emisiilor de categoria 1 și categoria 2 și reducerea cu peste 50% a emisiilor de categoria 3 per milion de euro de valoare adăugată³.

Având în vedere că 98,25% din amprenta sa de CO2e este asociată cu emisiile generate de utilizarea de către gospodării și întreprinderi a produselor comercializate, Grupul Ariston continuă să investească în inovație tehnologică pentru a-și extinde gama de Soluții inteligente regenerabile și de înaltă eficiență și pentru a pune la dispoziția clienților săi pompe de căldură de ultimă generație cu agenți frigorifici naturali, produse hibride și pe bază de hidrogen, precum și tehnologii de ultimă generație, cum ar fi Demand Response și Home Energy Management.

Între timp, Grupul Ariston se străduiește să atenueze impactul Operațiunilor sale prin creșterea productivității resurselor, prin implementarea progresivă a unei abordări circulare, precum și prin implicarea responsabilă a lanțului său de aprovizionare.

Angajamentul Grupului Ariston față de sustenabilitate cuprinde, de asemenea, sfera socială. Grupul are o grijă deosebită de Oamenii săi și de Comunitățile în care își desfășoară activitatea și se angajează să asigure un mediu de lucru durabil pentru toți angajații săi din întreaga lume și să crească gradul de conștientizare la nivel global cu privire la importanța confortului termic pentru un trai durabil.

În același timp, capacitatea de a anticipa nevoile Clienților săi rămâne în centrul eforturilor Grupului Ariston: garantarea unei proximități maxime, oferind în același timp profesioniștilor și consumatorilor produse fiabile de calitate sunt principalii piloni consacrați ai politicii de servicii a Grupului Ariston.

În cele din urmă, Guvernanța este considerată un facilitator fundamental al longevității afacerii, iar Grupul Ariston se concentrează pe adoptarea celor mai înalte standarde și celor mai bune practici, pentru a continua să facă progrese în ceea ce privește diversitatea, echitatea salarială, managementul riscurilor, strategia fiscală și conduita profesională.

DURABILITATEA CA O PUNTE CĂTRE VIITOR

Sustenabilitatea, în sensul său mai larg, este înscrisă în ADN-ul Grupului Ariston și înrădăcinată în cultura fondatorului Aristide Merloni, care avea convingerea că succesul economic al oricărei inițiative industriale nu are nicio valoare dacă nu este însoțit de un angajament față de progresul social.

În 1979, Grupul Ariston a fost prima companie din Italia care a elaborat un raport social, publicat de institutul Battelle Centre de Recherche de Geneve: un document care prezintă performanțele sociale și de sustenabilitate ale companiei față de angajați, consumatori, comunități locale și alți parteneri.

De mai bine de 15 ani, viziunea Grupului Ariston este „Confort durabil pentru toată lumea”, iar în 2018 grupul a început să își consolideze și să își publice rezultatele nefinanciare în mod voluntar.

Începând din 2021, în calitate de companie cotată la bursă, Grupul Ariston și-a intensificat tot mai mult angajamentul față de sustenabilitate.

Cu Road to 100, manifestul său strategic, Grupul Ariston își reînnoiește astăzi ambițiile și își desăvârșește obiectivele pentru a crea punți spre viitorul său.

¹ Eurostat (2022): Consumul de energie în gospodării.
² Proforma cu Wolf-Brink.
³ Valori de referință din 2021.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.