Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rezultate financiare record pentru BMW Group – poziţie de lider inovator în mobilitatea viitorului pentru performanţe de succes

conferinta-bmw-group21martie2017

• Ofensivă de produse fără precedent: BMW Group va lansa 40 de modele noi sau revizuite până la finalul anului 2018
• Segmentul de lux: până în 2020, volumul vânzărilor va creşte semnificativ
• Mai multă mobilitate electrică: accent pe flexibilitate
• Obiective pentru 2017: creştere uşoară a profitului brut, a volumului vânzărilor în segmentul auto şi a veniturilor concernului
• 2016: cele mai mari venituri şi câştiguri din istorie
• Krüger: “Accent clar pe nevoile clienţilor noştri”

Bucureşti/München. După ce a raportat cele mai mari venituri şi câştiguri din istorie pentru al şaptelea an consecutiv, BMW Group intenţionează să-şi continue creşterea profitabilă şi sustenabilă, în timp ce îşi extinde şi rolul de lider în inovaţie. Activitatea principală a companiei va fi consolidată prin adăugarea direcţionată de modele noi şi prin activitatea continuă în domeniile strategice ale mobilităţii electrice şi condusului autonom.

“Încă o dată, în 2017 vizăm recorduri pentru volumul vânzărilor, venituri şi câştiguri”, a declarat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG, la München. BMW Group prognozează o uşoară creştere a livrărilor segmentul auto către clienţi în exerciţiul financiar, ceea ce ar duce la o creştere corespunzătoare a veniturilor segmentului. Este de aşteptat şi o creştere uşoară a profitului brut al BMW Group.


“Poziţia de lider în inovaţie şi profitabilitatea sustenabilă sunt cheia succesului nostru. Acesta este motivul pentru care suntem pe deplin concentraţi să îndeplinim dorinţele şi nevoile clienţilor noştri, cu obiectivul de a le stârni, zi de zi, entuziasmul pentru mobilitate prin produse şi servicii atractive”, a comentat Krüger.

Ţinând cont de aceasta, BMW Group îşi va întineri semnificativ portofoliul de produse în anii următori. “În 2017 şi 2018 intenţionăm să lansăm pe piaţă peste 40 de modele noi şi revizuite ale celor trei mărci premium. Noua ofensivă de produse a început cu succes prin lansarea noului BMW Seria 5 în februarie, ridicând din nou ştacheta în segmentul sedanurilor business”, a continuat Krüger.

Un accent particular va fi pus pe limita superioară a segmentului premium. Până în 2020, BMW Group vizează o creştere semnificativă a volumului vânzărilor în această zonă prin adăugarea unui număr de modele noi, inclusiv BMW X7, pentru a completa oferta pentru BMW Seria 7.

“Profitabilitatea sustenabilă şi poziţia de lider în inovaţie merg mână în mână. Mizând pe forţa noastră operaţională de bază, intenţionăm să obţinem o marjă EBIT a segmentului auto situată între 8 şi 10% pentru al optulea an consecutiv”, a declarat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru finanţe. “Prin menţinerea performanţelor operaţionale la un nivel constant ridicat şi, în acelaşi timp, concentrându-ne pe domenii care devin din ce în ce mai relevante pentru clienţi, vom continua să generăm suficiente resurse pentru a finanţa cheltuielile în avans mari necesare pentru modelarea mobilităţii de mâine.” BMW Group este într-o poziţie financiară foarte solidă, cu fonduri în numerar ce totalizau 13,167 miliarde de euro la 31 decembrie 2016 (2015: 11,383 miliarde €). Fluxul de numerar disponibil generat de segmentul auto de-a lungul celor 12 luni de raportare a urcat la 5,792 miliarde de euro (2015: 5,404 miliarde €).

Arhitecturi foarte flexibile pentru mobilitate electrică

BMW Group este axat clar pe continuarea strategiei sale de succes în ceea ce priveşte electrificarea. Pe parcursul următorului deceniu, în domeniul mobilităţii electrice vor avea loc schimbări foarte dinamice. Cu toate acestea, nu toate pieţele şi segmentele se vor dezvolta în acelaşi ritm, iar rezultatul real depinde de o serie de factori, inclusiv cerinţele de reglementare, care sunt foarte dificil de prevăzut acum. Prin urmare, flexibilitatea şi scalabilitatea într-un portofoliu puternic de automobile electrificate vor asigura succesul BMW Group. “O strategie de electrificare de succes trebuie să poată face faţă unei serii de rezultate, inclusiv scenariilor optimiste sau mai prudente. Dacă reuşim acest lucru, vom fi în măsură să îmbinăm mobilitatea sustenabilă cu rentabilitatea sustenabilă”, a comentat Nicolas Peter.

BMW Group s-a impus, încă dintr-o fază incipientă, ca un pionier al mobilităţii electrice atunci când a demarat project i în 2007. În paralel cu activitatea sa la vârful de lance tehnologic BMW i3, BMW Group s-a concentrat, de-a lungul ultimilor 10 ani, pe proiectarea de arhitecturi de automobile flexibile şi pe dezvoltarea de module adecvate să găzduiască trenul de rulare electrificat. “Datorită acestei abordări, până la jumătatea anului 2017 – mai puţin de patru ani de la lansarea BMW i3 -, gama noastră de produse ca include opt modele hybrid plug-in şi vom livra automobilul electric cu numărul 200.000 pe parcursul anului”, a spus Krüger.

Între timp, BMW Group a intrat în cel de-al doilea deceniu al strategiei sale de electrificare şi duce această formă atractivă şi sustenabilă de mobilitate la un nou nivel. Va continua strategia de a dezvolta project i prin tehnologii de avangardă şi, în acelaşi timp, de a crea arhitecturi de automobile flexibile pentru a permite integrarea perfectă a diferitelor sisteme de propulsie. În viitor, pe lângă tehnologia hybrid plug-in, mobilitatea integral electrică, cu propulsie pe baterii, va fi încorporată într-un mod foarte flexibil şi scalabil în mărcile principalele game şi arhitecturi ale BMW Group. Activitatea implicată în cadrul dezvoltării BMW iNEXT va conduce la o nouă generaţie de modele electrice şi sisteme de propulsie ce vor intra în producţia de serie.

“Versiunile electrice MINI şi BMW X3 vor marca începutul celei de-a doua etape de electrificare pentru BMW Group, beneficiind de progresul tehnologic actual pe care îl facem în acest domeniu”, a spus Krüger. “Strategia NUMBER ONE > NEXT stabileşte cursul nostru strategic pentru electrificarea suplimentară şi direcţia project i de-a lungul următorului deceniu. Vom încorpora mobilitatea integral electrică, cu propulsie pe baterii, în mărcile noastre principale, aşa cum am făcut deja cu succes cu automobilele noastre hybrid plug-in. Prin utilizarea unor arhitecturi foarte flexibile, putem evita duplicarea investiţiilor în uzine şi echipamente şi vom putea să ne adaptăm, rapid şi eficient, gama de automobile electrice şi convenţionale la modificarea cererii.”

Testarea condusului autonom în Europa şi SUA

De asemenea, BMW Group lucrează la condusul autonom ca parte a concentrării asupra ACES (Autonomous, Connected, Electrified şi Shared / Services). În cooperare cu Intel şi Mobileye, BMW Group a elaborat un calendar pentru introducerea condusului autonom cu BMW iNEXT în 2021. Tehnologiile relevante vor fi testate în centrele oraşelor, inclusiv în München, pe parcursul celei de-a doua jumătăţi a acestui an – desigur, cu echipaj uman în permanenţă (un pilot antrenat se află în scaunul conducătorului), pregătit să preia controlul în orice moment.

De asemenea, în 2017 BMW Group îşi va grupa toată experienţa de dezvoltare în domeniile conectivităţii automobilului şi condusului autonom într-un nou campus aflat la Unterschleißheim, în apropiere de München. În cele din urmă, noua locaţie va deveni locul de muncă a peste 2.000 de angajaţi ce vor lucra la etapele următoare spre condus complet autonom, de la dezvoltare de software până la testare pe şosea. “Optând pentru acest campus consolidăm rolul de locaţie principală pentru München şi subliniem modul în care BMW Group şi întreaga regiune pot beneficia de pe urma schimbărilor din industria auto”, a declarat Krüger.

BMW Group are deja primele rezultate importante pentru strategia ACES. De exemplu, actualele BMW Seria 7 şi Seria 5 sunt deja echipate cu sisteme de ultimă oră pentru asistarea conducătorului. Prin ConnectedDrive, BMW Group este lider în ceea ce oferă în lumea digitală şi a trimis pe şosele aproximativ 8,5 milioane de automobile conectate. De la lansarea BMW i3 la finalul anului 2013, peste 125.000 de automobile electrificate au fost deja livrate clienţilor. Cu DriveNow, BMW Group deserveşte peste 800.000 de clienţi din 11 oraşe europene şi noul serviciu de mobilitate ReachNow a fost lansat cu succes în SUA.

Noi recorduri pentru volumul vânzărilor, venituri şi câştiguri în 2016

BMW Group şi-a îndeplinit obiectivele în 2016, raportând cele mai bune performanţe din istoria sa în ceea ce priveşte volumul vânzărilor, veniturile şi câştigurile. Volumul vânzărilor de automobile a crescut cu 5,3%, la un nou nivel-record de 2.367.603 unităţi (2015: 2.247.485) în 2016. Prin cele trei mărci premium – BMW, MINI şi Rolls-Royce -, BMW Group a rămas principalul constructor de automobile premium din lume. Vânzările de modele electrificate aproape s-a dublat în 2016, la peste 62.000 de unităţi. Livrările modelului electric BMW i3 au crescut în fiecare an de la lansarea modelului în 2013, iar BMW Group îşi propune ca în 2017 să vândă, pentru prima dată de-a lungul unui singur an, un total de 100.000 de automobile electrificate.

Veniturile BMW Group au crescut la un nou nivel-record de 94,163 de miliarde de euro (2015: 92,175 miliarde €; +2,2%) în 2016, de peste două ori faţă de datele raportate în 2005 (46,656 miliarde €). Profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) a urcat la 9,386 miliarde de euro (2015: 9,593 miliarde €), în uşoară coborâre (-2,2%) faţă de nivelul anului precedent. Profitul brut al BMW Group (EBT) a crescut cu 4,8%, la un nou nivel maxim de 9,665 miliarde de euro (2015: 9,224 miliarde €). Toate cele trei segmente de activitate – auto, moto şi Financial Services – au înregistrat câştiguri brute record în 2016, având o contribuţie generală la creşterea câştigurilor. Rentabilitatea brută a vânzărilor (marja EBT) pentru BMW Group s-a îmbunătăţit la 10,3% (2015: 10,0%). Cu începere din anul fiscal 2017, BMW Group a introdus “rentabilitatea vânzărilor” ca indicator suplimentar şi îşi propune o valoare de cel puţin 10%. Profitul net al BMW Group a crescut cu 8,0% faţă de anul anterior, la un total de 6,910 miliarde de euro (2015: 6,396 miliarde €), ceea ce reprezintă un alt record istoric pentru concern.

Dividend propus: 3,50 € per acţiune ordinară

La 11 mai 2017, în cadrul Adunării Generale Anuale, Consiliului de Administraţie şi Consiliul Director vor propune acţionarilor ca dividendele să fie extinse la un nou maxim de 3,50 euro (2015: 3,20 €) per acţiune ordinară, respectiv 3,52 euro (2015: 3,22 €) per acţiune preferenţială. Prin urmare, rata de distribuţie va creşte la 33,3% (2015: 32,9%), un nivel situat în intervalul prestabilit de BMW Group – 30-40%. “Angajamentul exemplar al forţei de muncă şi încrederea statornică pe care acţionarii au avut-o în noi sunt principalii vectori care ne-au purtat prin povestea de succes a BMW Group”, a declarat Krüger. “Din acest motiv, plătim un bonus asociat angajaţilor noştri permanenţi din Germania, cea mai mare sumă plătită în industria auto premium.”

Profitabilitatea segmentului auto în intervalul prestabilit

Veniturile segmentului auto au fost mai mari cu 1,0%, la un total de 86,424 de miliarde de euro (2015: 85,536 miliarde €), pe fondul datelor bune înregistrate de vânzări. Fără impactul nefavorabil al factorilor de schimb valutar, veniturile ar fi crescut cu 3,1%. EBIT a urcat la 7,695 miliarde de euro (2015: 7,836 miliarde €; -1,8%). Marja EBIT a fost de 8,9% (2015: 9,2%), astfel că s-a situat în intervalul propus de 8-10% sau mai sus pentru al şaptelea an fiscal consecutiv. Profitul brut al segmentului s-a îmbunătăţit cu 5,2%, la un nou record istoric de 7,916 miliarde de euro (2015: 7,523 miliarde €).

În 2016, în premieră au fost vândute, pe parcursul unui singur an, peste două milioane de automobile ale mărcii BMW. Livrările către clienţi au fost mai mari cu 5,2%, totalizând 2.003.359 de unităţi (2015: 1.905.234). O proporţie semnificativă a creşterii volumului de vânzări s-a datorat navei-amiral a mărcii, BMW Seria 7, şi modelelor BMW X – primul model a reuşit o creştere de 69,2%, la 61.514 unităţi, iar cele din urmă au reprezentat unul din trei automobile BMW vândute în 2016. În total, 644.992 de maşini BMW X au fost livrate în cele 12 luni de raportare, cu 22,3% mai multe decât în anul precedent. De asemenea, BMW Seria 2 a contribuit la creşterea mărcii (196.183 de unităţi; +24,8%). Lansat în februarie 2017, noul BMW Seria 5 este de aşteptat să aibă o contribuţie semnificativă la creşterea volumului de vânzări din acest an.

2016 a fost primul an integral pentru MINI de la adoptarea noii strategii a mărcii. Cu 360.233 de unităţi (2015: 338.466) vândute şi o creştere anuală de 6,4%, MINI a înregistrat cele mai bune vânzări din istoria sa, MINI Clubman şi noul MINI Cabriolet dovedindu-se a fi principalii vectori de creştere.

Rolls-Royce Motor Cars a înregistrat a doua cea mai bună performanţă de vânzări din istoria de 113 ani a mărcii. Producătorul de automobile de lux din Goodwood a vândut 4.011 automobile (2015: 3.785), cu 6% mai multe decât în anul precedent, în ciuda condiţiilor de piaţă dificile. Performanţa include şi un maxim istoric pentru trimestrul al patrulea (1.386 de unităţi; +17,4%). Un mare număr din aceste vânzări s-a datorat noului Rolls-Royce Dawn, din care, de la lansarea pe piaţă în vara 2016, au fost livrate 1.283 de unităţi la nivel mondial. A şaptea generaţie Phantom şi-a reafirmat poziţia din fruntea segmentului de lux – chiar şi în ultimul an de producţie, nava-amiral Rolls-Royce accentuând calităţile indubitabile ale acestui model ca bază pentru succesorul său.

În 2016, BMW Group a depăşit, pentru al doilea an consecutiv, pragul de un milion în ceea ce priveşte vânzările de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce în Europa (1.092.155 unităţi; +9,2%). Datele de vânzări pentru Germania au fost mai bune cu 4,5%, totalizând 298.928 de unităţi (2015: 286.098). Afacerea din Marea Britanie s-a dezvoltat foarte bine, cu vânzări totale de 252.205 unităţi (2015: 230.982; +9,2%).

Ritmul de creştere în Asia a continuat să fie unul accelerat în 2016. Per total, livrările celor trei mărci ale BMW Group au fost de 747.291 de unităţi (2015: 685.792; +9,0%), inclusiv 516.785 de automobile (+11,4%) vândute în China, cea mai mare piaţă din regiune (2015: 464.086).

În cadrul unui mediu foarte competitiv, vânzările de maşini ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce în America au scăzut la un total anual de 460.398 de unităţi (2015: 495.897; -7,2%), inclusiv 366.493 de automobile livrate în SUA (2015: 405.715; -9,7%).

În premieră, veniturile segmentului moto au depăşit două miliarde de euro

2016 a fost un an al recordurilor şi pentru segmentul moto. Numărul motocicletelor şi maxiscuterelor livrate clienţilor a crescut cu 5,9%, la 145.032 de unităţi (2015: 136.963) – al şaselea record consecutiv pentru vânzări. Cele mai importante cinci pieţe ale BMW Motorrad au fost Germania, SUA, Franţa, Italia şi Spania. În cadrul noii sale strategii, BMW Motorrad este în proces de extindere a gamei de modele, stabilindu-şi un obiectiv al volumului de vânzări de 200.000 de unităţi pentru 2020.

Veniturile au crescut cu 4,0%, la 2,069 miliarde de euro (2015: 1,990 miliarde €), depăşind în premieră pragul de două miliarde de euro. EBIT a urcat cu 2,7%, la 187 de milioane de euro (2015: 182 milioane €). Ca şi la segmentul auto, BMW Group îşi propune, cu începere din 2017, o marjă EBIT situată între 8 şi 10%. Marja atinsă în 2016 a fost de 9,0%. Profitul brut a crescut la 185 de milioane de euro (2015: 179 milioane €; +3,4%).

Câştiguri-record pentru segmentul Financial Services

Segmentul Financial Services a continuat să performeze bine şi în 2016. De-a lungul anului trecut au fost încheiate 1.811.157 (2015: 1.655.961) de contracte noi cu clienţii retail, o creştere faţă de anul anterior de 9,4%. Portofoliul de contracte de finanţare şi leasing a crescut cu 8,4%, la 5.114.906 (2015: 4.718.970) contracte, trecând în premieră de pragul de cinci milioane.

Veniturile segmentului au fost mai mari cu 8,2%, la 25,681 de miliarde de euro (2015: 23,739 miliarde €). Profitul brut s-a îmbunătăţit cu 9,7%, la 2,166 miliarde de euro (2015: 1,975 miliarde €), depăşind în premieră pragul de două miliarde de euro.

Creştere a forţei de muncă şi a numărului de ucenici

Forţa de muncă a crescut cu 2,0% în 2016. La finalul perioadei de raportare, 124.729 de oameni erau angajaţi la BMW Group (2015: 122.244 oameni) pe mapamond. Creşterea uşoară de la un an la altul s-a datorat unui număr de factori, printre care necesitatea unui plus de angajaţi calificaţi care să lucreze la dezvoltarea mobilităţii electrice, precum şi la digitalizare şi creşterea afacerii de servicii financiare. Extinderea sistematică a serviciilor de mobilitate a contribuit şi ea la mărirea forţei de muncă.

BMW Group continuă să pună mare accent pe activităţile de pregătire. La 31 decembrie 2016, peste 4.600 de persoane tinere s-au aflat în perioade de formare profesională şi programe de pregătire pentru tinerii talentaţi în cadrul BMW Group.

BMW Group – privire de ansamblu 2016 2015 Evoluţie (%)
Volum de vânzări  
Automobile (unităţi) 2.367.603 2.247.485 5,3
Din care BMW (unităţi) 2.003.359 1.905.234 5,2
MINI (unităţi) 360.233 338.466 6,4
Rolls-Royce (unităţi) 4.011 3.785 6,0
Volum vânzări motociclete (unităţi) 145.032 136.963 5,9
Forţă de muncă 1 124.729 122.244 2,0
Marjă EBIT segment auto (procent) 8,9 9,2 -0,3 puncte %
Marjă EBIT segment moto (procent) 9,0 9,1 -0,1 puncte %
Marjă EBT BMW Group (%) 10,3 10,0 +0,3 puncte %
Venituri (miliarde €) 94,163 92,175 2,2
Din care: Automobile (miliarde €) 86,424 85,536 1,0
Motociclete (miliarde €) 2,069 1,990 4,0
Financial Services (miliarde €) 25,681 23,739 8,2
Alte entităţi (milioane €) 6 7 -14,3
Eliminări (miliarde €) -20,017 -19,097 -4,8
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT / miliarde €) 9,386 9,593 -2,2
Din care: Automobile (miliarde €) 7,695 7,836 -1,8
Motociclete (milioane €) 187 182 2,7
Financial Services (miliarde €) 2,184 1,981 10,2
Alte entităţi (milioane €) -17 169
Eliminări (milioane €) -663 -575 -15,3
Profit brut (EBT / miliarde €) 9,665 9,224 4,8
Din care: Automobile (miliarde €) 7,916 7,523 5,2
Motociclete (milioane €) 185 179 3,4
Financial Services (miliarde €) 2,166 1,975 9,7
Alte entităţi (milioane €) 170 211 -19,4
Eliminări (milioane €) -772 -664 -16,3
Impozit pe profit (miliarde €) -2,755 -2,828 2,6
Profit net (miliarde €) 6,910 6,396 8,0
Venituri per acţiune2 (€) 10,45/10,47 9.70/9.72 7,7/7,7

¹ Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse
² Venituri per acţiune ordinară/preferenţială

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.