Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Reveal Marketing Research: Animale de companie in pandemie: 2 din 10 români declară că și-au cumpărat un animal de companie în starea de urgență

top animale de companie romani

Rezultatele studiului Reveal Marketing Research arată că în România, 6 din 10 români au un animal de companie. Există, așadar, o cerere foarte mare, iar, pe fondul acesteia, comerțul cu animale de companie pare să fi explodat în perioada pandemiei.

Mai mult de atât, perioada de lockdown cauzată de pandemia COVID-19 a influențat achiziționarea sau adoptarea unui animal de companie. Astfel că, 20% dintre posesorii de animale de companie, declară că dețin un animal de companie de cel puțin doi ani.

Potrivit studiului Reveal Marketing Research, câinele nu este doar cel mai bun prieten al omului, ci şi cel mai comun animal de companie deţinut la nivelul gospodăriilor din mediul urban și rural, datele arătând că 73% dintre posesorii de animale de companie au câine, în vreme ce 57% au pisici.

Topul celor mai populare animale de companie este completat de păsări papagali/canari (9%), pești (7%), broască țestoasă și hamster/porcusor de Guineea (3%).

Totuși, câinele se detașează ca animalul preferat de către tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani (80%) și familiile cu copii (78%).

top animale de companie romani

De unde cumpără stapanii hrană pentru de animalele lor de companie?

Studiul Reveal Marketing Research analizează și locurile din care românii cumpără hrană pentru animalele de companie. Majoritatea preferă hypermarketurile/supermarketurile (78%) şi magazinele specializate (55%), urmate de veterinar (20%) şi de achiziția online (15%).

Se observă o preocupare mai mare a persoanelor din mediul urban în ceea ce privește îngrijirea animalelor de companie pe care le dețin, întrucât 64% dintre acestea cumpără hrană de la magazinele specializate, care comercializează inclusiv produse premium. Acest lucru se poate datora puterii de cumpărare mai ridicate în zona urbană, cât și unei prezențe și diversități mai mari a serviciilor, magazinelor specializate și a cabinetelor veterinare.

Ce facem cu animalele de companie când plecăm în vacanță?

Ce fac românii cu animalele de companie atunci când pleacă de acasă cu toată familia? Majoritatea găsesc soluții la familie sau prieteni (63%) sau le lasă în casă și roagă pe cineva să treacă să îi dea mâncare (36%). De asemenea, o altă soluție pentru care românii declară că optează este cazarea într-un hotel special pentru ei animale (6%).

Românii vor să adopte animale de companie (57%), mai degrabă decât să le cumpere (43%)

Există, așadar, o cerere foarte mare, iar, pe fondul acesteia, comerțul cu animale de companie pare să fi explodat în perioada pandemiei.

În ciuda acestui fapt, românii par să fie din ce în ce mai interesați de partea de adopție (57%), în detrimentul achiziției (57%).

Atunci când iau în considerare adopția unui animal de companie, 7 din 10 români declară că intenționează să adopte un câine.

Despre studiu

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview) – perioada de colectare 16.07.2021-  22.08.2021.

Datele au fost colectate:

  • pe un eșantion reprezentativ național (urban și rural), 1007 interviuri + Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.
By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.