Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Renaştere la Dingolfing: cabrioletul BMW 1600 GT

BMW 1600 GT Convertible from 1967, restored by apprentices at the BMW plant Dingolfing

Ucenicii de la uzina BMW din Bavaria Inferioară au predat modelul special restaurat colecţiei de automobile de la BMW Group Classic.

Bucureşti/München/Dingolfing. Colecţia de automobile de la BMW Group Classic este acum mai bogată cu un nou model special unic. Aceasta datorită echipei de formare profesională de la uzina BMW din Dingolfing. Ucenicii au restaurat un cabriolet BMW 1600 GT în cadrul unui proiect de mai mulţi ani sub conducerea profesorilor lor. Modelul cu patru locuri, este vopsit în argintiu, şi un acoperiş roşu. Este un fragment de istorie importantă, care marchează perioada în care BMW făcea tranziţia de la un constructor auto de nişă la un producător auto cu un succes internaţional şi, în cele din urmă, lider pe piaţa globală de automobile premium.

Acest BMW 1600 GT Cabriolet este singurul exemplar ce a supravieţuit dintre cele două prototipuri iniţiale pe care BMW le-a comandat designerului italian de caroserii Pietro Frua. În toamna anului 1967, ambele automobile au părăsit pentru prima dată clădirile de producţie din Dingolfing. Drive testele pentru una dintre maşini s-au încheiat cu un accident, iar automobilul a fost scos din uz. Cea de-a doua maşină s-a bucurat de o onoare specială. Cabrioletul BMW 1600 GT a fost înmânat acţionarului majoritar al BMW AG de la acea vreme, Herbert Quandt. A rămas în posesia familiei pentru mulţi ani, după care a trecut la alţi proprietari privaţi. Un fotomodel din München s-a bucurat de experienţa unică de condus cu acest model decapotabil, apoi comoara rară a fost cumpărată de un om de afaceri din Fürth (Franconia), după care şi-a găsit o nouă reşedinţă la Centrul Allianz pentru Inginerie din München.

BMW 1600 GT Convertible from 1967, restored by apprentices at the BMW plant Dingolfing

Acolo, BMW 1600 GT a fost supus pentru prima dată unei restaurări majore, astfel încât să se asigure păstrarea maşinii. Când specialiştii de la BWM Group Classic au descoperit acest model special unic de la Dingolfing şi au reuşit să ajungă la un acord pentru achiziţie, a apărut un plan de a readuce automobilul la condiţia sa originală în locul unde a văzut lumina zilei pentru prima dată. Restaurarea la uzina din Dingolfing a devenit un proiect care a făcut parte din pregătirea ucenicilor care aspirau să devină mecanici în construcţia de caroserii şi automobile.

BMW Group Classic a sprijinit proiectul de restaurare în mai multe moduri, inclusiv opţiunile extinse pentru procurarea pieselor originale care au devenit disponibile recent. Mai mult, replici a numeroase componente care nu mai puteau fi obţinute au fost refăcute cu minuţiozitate.

Renaşterea cabrioletului BMW 1600 GT la Dingolfing a readus la suprafaţă amintirile unui capitol foarte interesant din istoria BMW. Când automobilul cu două uşi a prins viaţă, BMW tocmai preluase compania Glas şi fabrica de la Dingolfing, în acelaşi an. Din 1955, compania produsese cu succes bubble-car-ul Goggomobilul. În 1964, Glas a lansat Glas 1300 GT, model sportiv şi elegant stilizat de Frua, pe piaţă, iar un an mai târziu a urmat mai puternicul Glas 1700 GT. Glas căuta un partener puternic, iar producătorul auto a acceptat iniţial o operaţie de distribuţie comună cu BMW, dar aceasta a dus în cele din urmă la preluarea completă de către compania din München. O dată cu preluarea companiei, BMW a păstrat coupé-ul desenat de Frua în producţie timp de doi ani (1967-1968). A efectuat modificări stilistice minime, dintre care se evidenţiază grila dublă, specifică mărcii, a echipat modelul cu un motor BMW şi a optimizat suspensia pentru un comportament dinamic mai bun.

Ideea de a oferi un cabriolet alături de coupé-ul sportiv venea, încă o dată, de la importatorul de automobile germane din SUA, Max Hoffman, la iniţiativa căruia s-au mai lansat modele precum Mercedes 300 SL, Porsche 356 Speedster sau BMW 507. Hoffmann a făcut o propunere de dezvoltare a unei noi versiuni a coupé-ului, cu motor de 2,0 litri şi o versiune decapotabilă. În octombrie 1967, Frua a livrat o caroserie cabrio montată pe un ansamblu de podea consolidat. Aceasta a fost vopsită la Dingolfing, unde a avut loc şi restul activităţii de asamblare. La 16 noiembrie, cabrioletul BMW 1600 GT a intrat în cartea de producţie a uzinei ca fiind finalizat. Cu toate acestea, planurile pentru producţia de serie şi export în SUA nu au fost îndeplinite niciodată.

Un singur exemplar al cabrioletului italo-bavarez a fost înmatriculat pentru condus pe drumuri publice. La 51 de ani de la producţia primului automobil, a fost înregistrată a doua producţie. De data aceasta, finalizarea restaurării maşinii a fost sărbătorită prin oferirea acestei bijuterii pentru colecţia BMW Group Classic.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.