Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

RE:IMAGINE: O nouă expoziţie temporară la Muzeul BMW, care coincide cu IAA Mobility 2021, documentează drumul BMW Group către o mobilitate durabilă în viitor

BMW Group 2021//Gudrun Muschalla

BMW Group se află în prezent în cel mai amplu proces de transformare din istoria sa de peste 100 de ani, conducând compania direct către mobilitatea durabilă a viitorului. O nouă expoziţie temporară la Muzeul BMW documentează modul în care BMW Group se confruntă cu provocările pe care le implică acest lucru, demonstrând şi activităţile şi viziunile actuale orientate către plăcerea durabilă a condusului. Sub titlul “RE:IMAGINE – Facem BMW durabil”, vor fi evidenţiate toate faţetele acestei transformări, de la sisteme de propulsie pur electrice, reducerea CO2 pe tot parcursul ciclului de viaţă al automobilului, ideea economiei circulare şi standarde riguroase de mediu în lanţul de aprovizionare până la dezvoltarea durabilă socială în achiziţionarea de materii prime, precum şi în activitatea de lucru de zi cu zi din locaţiile BMW Group din întreaga lume.

“RE:IMAGINE” se va deschide la Muzeul BMW la 1 septembrie 2021, oferind un impuls puternic în perioada premergătoare IAA Mobility 2021 de la München, care se concentrează şi asupra dezvoltării durabile ca temă viitoare. Pe cinci niveluri şi acoperind o suprafaţă de aproximativ 1.000 de metri pătraţi, a fost instalat un tur divers cu aproximativ 30 de posturi individuale care prezintă elementele-cheie ale realinierii industriei auto. Elementele distractive, interactive şi practice transmit probleme complexe în felul în care vizitatorii de toate vârstele pot înţelege. Noua expoziţie temporară va fi expusă la Muzeul BMW până în ianuarie 2023.

BMW Group 2021//Gudrun Muschalla
BMW Group 2021//Gudrun Muschalla

“RE:IMAGINE”: O viziune completă asupra procesului de transformare a BMW Group

De la condiţiile de cadru global la reperele din trecut şi prezent până la ultimele inovaţii şi viziuni pentru viitor, expoziţia “RE:IMAGINE” oferă o imagine de ansamblu completă a rolului central pe care îl joacă dezvoltarea durabilă pentru BMW Group. Pe baza tendinţelor sociale diverse şi a presiunii de a acţiona cauzate de schimbările climatice, vizitatorii Muzeului BMW învaţă în ce domenii de acţiune – produse şi servicii, producţie şi creare de valoare, angajaţi şi societate – compania, ca pionier global în industria sa, a făcut dezvoltarea durabilă baza activităţilor sale.

Vizitatorii pot vedea şi experimenta marea varietate de domenii în care gândirea nouă contribuie la conservarea resurselor, reducerea emisiilor şi responsabilitatea economică şi socială. Vizitatorii primesc informaţii despre proiectele actuale de cercetare şi învaţă despre diferitele abordări ale BMW Group de a proteja mediul, habitatele şi drepturile omului. În posturile relevante sunt furnizate informaţii, de exemplu, despre utilizarea energiei generate regenerativ în producţia de automobile, lanţuri de aprovizionare transparente, tipuri de propulsii eficiente pentru diferite nevoi, stabilirea unei economii circulare complete şi ratele de reciclare ale actualelor BMW şi MINI modele, care deja depăşesc cu mult cerinţele legale. De asemenea, expoziţia arată modul în care serviciile digitale susţin o mobilitate eficientă şi modul în care noua gândire în dezvoltarea automobilelor, cu o reducere conştientă a componentelor şi materialelor, conduce la un design durabil.

Dezvoltarea durabilă: ancorată ferm în forţa de muncă şi în tradiţia BMW Group

După “BMW i – Mobilitate vizionară”, Muzeul BMW se dedică încă o dată unei teme actuale şi de avangardă în noua sa expoziţie temporară. Titlul “RE:IMAGINE” exprimă capacitatea BMW Group şi a angajaţilor săi de a concepe şi modela lucrurile într-un mod complet nou. Spiritul de pionierat, angajamentul şi spiritul inovator ale angajaţilor companiei au un rol-cheie de jucat în abordarea schimbărilor. Atât în dezvoltarea şi producţia de automobile, cât şi în multe alte domenii ale companiei, căutarea dezvoltării durabile este ferm ancorată în forţa de muncă. Pentru a reflecta acest lucru, 35 de personalităţi din diferite departamente ale BMW Group sunt prezentate în expoziţie.

La aceasta se adaugă o tradiţie a companiei care este strâns legată de soluţii inovatoare şi eficiente drept cheie a succesului. Chiar şi în primele zile ale companiei, care a fost fondată iniţial în 1916, motoarele de aeronave BMW au fost nu numai extrem de fiabile, ci şi economice din punct de vedere al consumului de combustibil – baza perfectă pentru zboruri de succes pe distanţe lungi. Primele realizări ale BMW în motorsport ca producător de automobile s-au bazat, de asemenea, în mare parte pe tipul de faţete care astăzi pot fi rezumate sub titlul de dezvoltare durabilă. BMW 328 a dominat acţiunea pe circuit, în primul rând datorită motorului său cu şase cilindri dispuşi în linie, şi consum redus, şi caroseriei uşoare. Aşa a reuşit să câştige cursa de anduranţă Mille Miglia din 1940 – în ciuda faptului că s-a confruntat cu numeroşi concurenţi mult mai puternici. BMW s-a dedicat mobilităţii electrice de la începutul anilor ’70. De exemplu, variantele cu motor electric ale BMW 02 au fost folosite ca automobile de escortă pentru cursa de maraton din cadrul Jocurilor Olimpice de la München din 1972. Ele au fost expresia concretă a viziunii mobilităţii fără emisii şi au devenit un simbol respectat la nivel global şi încă legendar pentru o nouă formă a plăcerii de a conduce. În anul următor, compania a numit pentru prima dată un comisar de mediu.

Prin intermediul Efficient Dynamics către o mobilitate premium fără carbon: BMW i3 a fost doar începutul

Prin pachetul său de tehnologie Efficient Dynamics, BMW Group a creat un concept în 2007, care rămâne unic în industria auto până în prezent. Reducerea continuă a consumului de combustibil – şi, prin urmare, a emisiilor de CO2 – a mers mână în mână cu o creştere constantă a plăcerii de a conduce. Pe lângă construcţia uşoară inteligentă şi optimizarea proprietăţilor aerodinamice, unul dintre elementele-cheie este portofoliul larg de sisteme de propulsie. Fie că este vorba de motoare pe benzină şi diesel extrem de eficiente care pot fi completate cu tehnologie mild-hybrid 48V, sisteme plug-in hybrid care permit ca mare parte din drumurile zilnice să fie efectuate fără emisii CO2 la nivel local, sau motoare pur electrice – toate se bazează pe principiul Efficient Dynamics. Cu această gamă largă, BMW Group este un furnizor global de automobile premium care îndeplinesc cerinţele diverse ale clienţilor din întreaga lume. O altă opţiune pentru mobilitatea premium fără emisii este propulsia cu pile de combustie cu hidrogen: la IAA Mobility 2021, BMW Group prezintă BMW iX5 Hydrogen, care este echipat cu această tehnologie şi va fi produs anul viitor într-o serie mică pentru testare şi demonstraţii.

Odată cu lansarea mărcii BMW i şi dezvoltarea primului automobil premium din lume, proiectat de la zero pentru mobilitate pur electrică, BMW Group şi-a asumat recent un rol de pionierat în mobilitatea durabilă. BMW i3 a ajuns să simbolizeze plăcerea de a conduce fără emisii CO2 locale într-un mediu urban. Cu BMW iX3 şi MINI Cooper SE, precum şi cu modelele BMW iX şi BMW i4 care vor fi disponibile în curând, mărcile BMW Group oferă automobile cu propulsie electrică în numeroase segmente auto. În anii următori, acestea vor fi urmate de variante de model complet electrice ale BMW Seria 5 şi BMW Seria 7, BMW X1 şi succesorul actualului MINI Countryman. Până în 2023, gama de produse a BMW Group va include 13 modele complet electrice, acoperind 90% din toate segmentele de automobile.

Emisiile de CO2: întregul ciclu de viaţă al automobilului

În trecut, BMW Group a abordat întotdeauna problemele corecte la momentul potrivit, nu în ultimul rând atunci când vine vorba de abordarea eficientă a schimbărilor climatice. Aici, obiectivul principal este realizarea unei neutralităţi a carbonului. În 2020, BMW Group şi-a dezvoltat propria agendă, care este chiar mai ambiţioasă decât obiectivul Acordului de Climă de la Paris din 2015 – acela de a limita încălzirea globală la mai puţin două grade Celsius. Acesta este motivul pentru care compania este bine pregătită să îndeplinească cerinţele programului “Potrivit pentru 55” al UE, care necesită reducerea emisiilor de CO2 ale flotelor auto noi cu 55% începând cu 2030. Pe termen lung, BMW Group şi-a impus obiectivul de a stabili un model de afaceri neutru din punct de vedere climatic pe întregul lanţ de valori până în 2050.

În prezent, fiecare automobil este măsurat după amprenta sa de carbon. Bazat pe o eficienţă crescută continuu şi o electrificare constantă, BMW Group a reuşit să reducă emisiile de CO2 ale flotei de automobile ale mărcilor sale cu 53% între 1995 şi 2020. Dar creşterea dezvoltării durabile nu este doar o direcţie. Întregul ciclu de viaţă trebuie luat în considerare – de la achiziţionarea de materii prime şi producţie, trecând prin faza de utilizare, până la reciclarea ulterioară.

Optimizarea proceselor de fabricaţie a permis BMW Group să reducă necesarul de energie pe automobil în producţie cu mai mult de o treime faţă de 2006. În plus, producţia de automobile la toate locaţiile BMW Group din întreaga lume este neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon începând cu acest an. Toate uzinele BMW Group folosesc exclusiv energia verde din 2020. Patru turbine eoliene produc electricitate verde la uzina BMW Group din Leipzig din 2013, în timp ce uzinele BMW Group din München şi Dingolfing se aprovizionează cu energie electrică de la hidrocentralele regionale. În locaţia chineză a joint-venture-ului BMW Brilliance Automotive, la uzina britanică MINI din Oxford şi la cea mai nouă fabrică a BMW Group, la San Luis Potosi (Mexic), instalaţiile solare la scară largă contribuie la generarea energiei electrice necesare producţiei. Energia generată din gazul metan obţinut dintr-un depozit local de deşeuri este utilizată la uzina BMW Group din Spartanburg. În ceea ce priveşte datele, birourile administrative ale companiei şi alte proprietăţi nu emit mai mult dioxid de carbon decât absorb.

BMW Group şi-a propus obiectivul de a evita emisiile de peste 200 de milioane de tone de CO2 printr-o optimizare consecventă a producţiei, a lanţului de aprovizionare şi a fazei de utilizare a automobilelor. Reducerile emisiilor din lanţul de aprovizionare includ iniţiative pentru a produce aluminiu folosind energie solară, producţia de oţel fără CO2 şi utilizarea energiei regenerabile la fabricarea bateriilor de înaltă tensiune pentru automobilele electrice. De exemplu, uzina BMW Group din Landshut a început recent să utilizeze aluminiu produs cu energie solară din deşertul Emiratului Dubai. Aceasta înseamnă că, în viitor, 43.000 de tone de aluminiu – aproximativ jumătate din necesarul anual al turnătoriei de la cea mai mare uzină de componente a BMW Group – vor fi produse pe o bază neutră din punct de vedere climatic. Mai mult decât atât, numai energie electrică verde este utilizată pentru producţia celulelor de baterii pentru tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea.

Obiectivul: zece milioane de automobile pur electrice în următorul deceniu

BMW Group a plasat mobilitatea electrică în centrul dezvoltărilor sale încă dintr-un stadiu incipient pentru a realiza o reducere consistentă a CO2. Lansat în 2013, BMW i3 este rezultatul unui concept complet pentru dezvoltare durabilă, care depăşeşte cu mult puterea pur electrică. Acest automobil electric compact, cu designul său de pionierat şi celula de pasageri fabricată din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), a preluat un rol de pionierat şi în domeniul construcţiei uşoare inteligente. Până la sfârşitul anului 2020, peste 200.000 de unităţi BMW i3 fuseseră vândute în întreaga lume.

În acelaşi timp, BMW Group şi-a extins gama de modele plug-in hybrid în ultimii ani pentru a include aproape toate clasele de automobile relevante – de la segmentul compact, clasa medie şi modelele BMW X până la segmentul de performanţă de lux. Combinaţia dintre un motor termic eficient şi un motor electric face posibilă parcurgerea majorităţii drumurilor de zi cu zi cu zero emisii locale. BMW Group oferă stimulente pentru condusul electric prin intermediul serviciilor digitale inovatoare, cum ar fi BMW eDrive Zones şi programul de recompensă BMW Points unic la nivel global.

În Germania, aproape una din patru maşini noi ale mărcii BMW şi aproximativ 30% din toate automobilele MINI nou înmatriculate sunt echipate acum cu un sistem electrificat. La nivel mondial, BMW Group intenţionează să pună în circulaţie un milion de automobile complet electrice şi plug-in hybrid până la sfârşitul anului 2021. Ponderea automobilelor complet electrice în vânzările totale ale BMW Group urmează să fie mărită la peste 25% până în 2025, ajungând la 50% până în 2030. În total, BMW Group îşi propune ca în următorul deceniu să aducă în jur de 10 milioane de automobile complet electrice pe şoselele din întreaga lume.

Sunt concepute noi platforme de automobile care permit utilizarea sistemelor de propulsie complet electrice, precum şi a tehnologiei plug-in hybrid şi a celulelor de combustie cu hidrogen. În plus, modelele BMW Neue Klasse, care vor fi lansate începând cu 2025, vor stabili standarde complet noi în domeniile circularităţii şi digitalizării, precum şi al tehnologiei de propulsie durabile.

Cu gama sa de modele adaptată la plăcerea maximă de a conduce în traficul urban, marca britanică MINI este predestinată pentru mobilitate electrică. În 2008, MINI a preluat rolul de pionier în domeniul mobilităţii electrice în BMW Group. Cu MINI E produs într-o serie mică, testarea pe teren a generat concluzii esenţiale cu privire la utilizarea unui automobil cu propulsie electrică în traficul de zi cu zi. Acum, cu MINI Cooper SE, marca a făcut un început extrem de reuşit pentru viitorul său complet electric. Până la începutul anilor 2030, gama de modele MINI va cuprinde exclusiv automobile cu propulsie electrică.

Gama BMW Motorrad include şi modele pentru mobilitate fără emisii locale în mediul urban. Cel mai recent exemplu de plăcere de a conduce durabil pe două roţi este scuterul complet electric BMW CE 04. Cu o autonomie de până la 130 de kilometri, este potrivit atât pentru naveta de zi cu zi, cât şi pentru călătorii mai lungi. La fel ca BMW CE 04, toate modelele BMW Motorrad noi concepute special pentru mobilitatea urbană vor fi alimentate numai cu energie electrică în viitor.

În plus, BMW Group se angajează să extindă infrastructura de încărcare. Cu serviciile de încărcare publice BMW Charging şi MINI Charging, clienţii au acces convenabil şi transparent la una dintre cele mai mari reţele de încărcare existente, cuprinzând peste 200.000 de puncte de încărcare din Europa. Numai în Germania, reţeaua oferă peste 40.000 de puncte de încărcare. În plus, serviciul de încărcare de mare putere IONITY poate fi utilizat prin BMW Charging, permiţând o încărcare deosebit de rapidă la capacităţi de până la 350 kW şi cu un total de 2.000 de puncte de încărcare în toată Europa. În cooperare cu E.ON, BMW Group va opera o reţea de 5.000 de puncte de încărcare în Germania până la sfârşitul anului 2021, care furnizează 100% energie verde.

BMW Group este un pionier în dezvoltarea economiei circulare

Când vine vorba de dezvoltare durabilă, BMW Group gândeşte mult dincolo de emisii. Prin abordarea “RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE, RE:CYCLE”, compania oferă o perspectivă completă asupra modului în care utilizarea materiilor prime primare pentru automobilul viitorului poate fi redusă drastic. Compania se străduieşte să realizeze o economie circulară care implică reciclarea a cât mai multor materii prime posibil. Având în vedere deficitul de resurse şi creşterea preţurilor materiilor prime, BMW Group consideră că acest pas va fi crucial pentru menţinerea operaţiunilor de afaceri durabile, precum şi un imperativ clar al eficienţei.

Ponderea materialelor secundare – cum ar fi oţelul, plasticul şi aluminiul reciclate – va vedea o creştere semnificativă la modelele Neue Klasse începând cu 2025. Sub deviza “Secondary First” (În primul rând secundar), reciclarea ulterioară este luată deja în considerare la dezvoltarea de noi modele. Se acordă preferinţă utilizării materialelor secundare acolo unde permite calitatea şi disponibilitatea materialelor.

O provocare-cheie implicată în procesele de reciclare de astăzi este extragerea materialelor într-o formă foarte pură. În acest scop, sistemele de cablare trebuie să fie uşor de îndepărtat înainte de reciclare, de exemplu, pentru a evita amestecarea oţelului cu cuprul din cablajul automobilului. Reducerea numărului de componente, a grupurilor de materiale şi a finisării suprafeţelor contribuie semnificativ la creşterea ratelor de reciclare. Utilizarea monomaterialelor pentru interior, cum ar fi scaunele, este un exemplu al principiului circularităţii. Obiectivul este de a returna cea mai mare cantitate posibilă de material în ciclul resurselor.

În dezvoltarea motoarelor electrice şi a bateriilor de înaltă tensiune pentru tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea, pe lângă conservarea resurselor s-a acordat o atenţie deosebită reciclării. Principiul de proiectare al motoarelor electrice face posibilă lipsa materialelor din sfera metalelor din pământuri rare. Acest lucru face BMW Group independent de disponibilitatea acestor materii prime critice. Bateriile de înaltă tensiune de la actualele modele BMW şi MINI cu sisteme de propulsie electrificate pot servi ca instalaţii de stocare staţionare pentru o perioadă lungă de timp după ce au fost utilizate într-un automobil şi înainte ca materialele lor să poată fi reprelucrate în cele din urmă pentru o nouă utilizare. Bateriile de înaltă tensiune din a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive sunt potrivite în special pentru reutilizarea circulară a materiilor prime. În acest caz, alegerea materialelor şi a designului permit o rată de reciclare de până la 90%. Carcasa bateriei de înaltă tensiune de la BMW iX constă în aproximativ 30% aluminiu secundar, în timp ce proporţia de material secundar din celulele bateriei este de până la 50% pentru nichel – o materie primă importantă. În plus, dezvoltarea în continuare a tehnologiei bateriei a redus proporţia de cobalt din materialul catodic la mai puţin de 10%.

S-au înregistrat progrese remarcabile către o economie circulară şi în alte domenii. De exemplu, la uzinele BMW Group din Germania şi Austria a fost stabilit un ciclu închis de materiale pentru fabricarea sculelor. Uneltele din carburi sunt fabricate în principal din tungsten; la uzina BMW Group din Steyr, acestea sunt utilizate pentru prelucrarea cu înaltă precizie a carcaselor e-drive. De curând, inserţiile de găurire şi frezare sunt colectate acum după utilizare în loc să fie eliminate. Tungstenul, un metal rar conţinut în acestea, poate fi procesat în tungsten secundar sub formă de pulbere printr-o metodă specială şi apoi utilizat pentru fabricarea de noi unelte.

Standarde sociale şi de mediu obligatorii pentru întregul lanţ de aprovizionare

Transformarea mobilităţii este una dintre cele mai radicale răsturnări economice care au avut loc vreodată în industria auto. Aceasta priveşte nu numai producătorii de automobile, ci şi furnizorii şi partenerii lor. BMW Group şi-a impus obiectivul de a stabili cel mai durabil lanţ de aprovizionare din industrie.

Obiectivele de dezvoltare durabilă sunt definite pentru un model nou în primele etape ale dezvoltării sale. Aceasta include şi aşa-numitul lanţ de producţie din amonte. În domeniul achiziţiilor, accentul este pus pe respectarea standardelor de mediu şi sociale, precum şi pe respectarea drepturilor omului, protecţia resurselor naturale şi reducerea emisiilor de CO2. În acest scop, măsuri pentru optimizarea dezvoltării durabile, cum ar fi utilizarea materialelor reciclate şi a energiei regenerabile, au fost definite în dialog cu furnizorii. Conformitatea cu aceste standarde este verificată la faţa locului de către evaluatori independenţi. Chiar şi după atribuirea unui contract, auditurile sunt efectuate în mod continuu.

BMW Group asigură respectarea standardelor de mediu şi sociale în producţia de celule de baterii pentru tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea prin extracţia controlată a materiei prime şi lanţuri de aprovizionare transparente. De exemplu, compania cumpără chiar ea cantităţile de cobalt necesare pentru bateriile de înaltă tensiune înainte de a pune materialul la dispoziţia furnizorilor de baterii. De asemenea, litiul necesar pentru producţia de baterii este exploatat în condiţii transparente monitorizate de BMW Group. BMW Group obţine litiul utilizat în bateriile de înaltă tensiune din aşa-numitele depozite “hard-rock” (subterane) din Australia şi îl furnizează producătorilor de baterii. În acest fel, compania se asigură că standardele de mediu şi dezvoltare durabilă şi drepturile omului sunt respectate la extracţia şi prelucrarea cobaltului şi litiului.

Chiar dacă celulele de baterii pentru a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive nu utilizează cobalt din Republica Democrată Congo, BMW Group este implicat acolo într-un proiect-pilot pentru a se asigura că extracţia acestei materii prime este durabilă atât din punct de vedere ecologic, cât şi social. Împreună cu partenerii săi din lanţul de aprovizionare, compania a comandat Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) să dezvolte măsuri pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de viaţă ale minerilor din sectorul microminier, precum şi pe cele ale rezidenţilor din comunităţile din jur. În plus, BMW Group a lansat o comandă către două renumite universităţi americane să efectueze un studiu privind exploatarea durabilă a litiului în America Latină. Obiectivul este de a investiga impactul mineritului de litiu asupra aprovizionării locale cu apă în America Latină.

Un alt angajament pentru dezvoltare durabilă completă din partea BMW Group este participarea sa la o iniţiativă de protejare a mărilor adânci. Aici, compania sprijină munca depusă de World Wide Fund for Nature (WWF) Germania. Într-o declaraţie comună, BMW Group şi companiile din alte industrii se angajează să nu utilizeze minerale din marile adânci sau să finanţeze exploatarea la mare adâncime ca măsură de precauţie până când consecinţele mineritului la adâncime nu au fost supuse unei investigaţii ştiinţifice vaste şi o protecţie adecvată pentru mările adânci poate fi garantată.

Responsabilitatea socială: modelarea împreună a transformării

BMW Group îşi asumă responsabilitatea socială într-o varietate de moduri diferite, atât în interiorul, cât şi în afara companiei. Angajamentul său social se reflectă în parteneriate pe termen lung cu instituţii din domeniile sportului şi culturii, de exemplu. Atât sportivii emergenţi, cât şi cei de nivel înalt sunt susţinuţi într-o varietate de discipline. Cu peste 100 de iniţiative în artă modernă şi contemporană, muzică clasică, jazz, sunet, arhitectură şi design în ultimii 50 de ani, angajamentul BMW Group faţă de cultură este ferm stabilit la nivel internaţional.

În calitate de cetăţean corporate, BMW Group îşi propune să abordeze în mod eficient provocările urgente de mediu şi sociale din vremurile noastre. Prin intermediul unei reţele internaţionale de parteneri competenţi, compania promovează o educaţie solidă pentru copii şi tineri, precum şi o societate incluzivă şi diversă. Angajaţii BMW Group contribuie la aceasta şi prin propriile lor proiecte personale. Fundaţia BMW îi inspiră pe liderii din întreaga lume să-şi îmbrăţişeze responsabilitatea socială, aşa cum este stabilit în Agenda ONU 2030 şi să lucreze ca lideri responsabili pentru un viitor paşnic, corect şi durabil.

Ca parte a transformării către o mobilitate durabilă în mod constant, BMW Group modelează schimbarea în strânsă cooperare cu angajaţii săi. Peste 50.000 de angajaţi au urmat deja formare specializată în domeniul mobilităţii electrice. În 2021, BMW Group va lansa cea mai mare ofensivă de instruire din istoria companiei, organizând cursuri pe teme de avangardă pentru aproximativ 75.000 de participanţi. În acest fel, angajaţii vor fi calificaţi excelent pentru a lucra în domenii noi, cum ar fi mobilitatea electrică şi digitalizarea. Aceste noi calificări sunt foarte solicitate. Numai la uzina BMW Group din Dingolfing, centrul de competenţă pentru producţia de sisteme de propulsie electrice va fi extins de la 1.200 de angajaţi, câţi are în prezent, la 2.000 de oameni.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.