Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Realitate virtuală, cinema interactiv și experiențe inovatoare într-un nou program la TIFF: InfiniTIFF

infinitiff-afis

Un spațiu al inovației și experimentelor va fi inaugurat anul acesta la Festivalul Internațional de Film Transilvania (Cluj-Napoca, 2 – 11 iunie 2017). InfiniTIFF, amenajat în fosta Casă de Modă din Cluj-Napoca, este o platformă dedicată noilor forme de storytelling audiovizual și își propune să-i conecteze pe cinefili și artiști la ideile și inovațiile de ultimă oră în materie de realitate virtuală/ Virtual Reality (VR) și cinema interactiv. Spațiul este susținut de Samsung prin tehnologia Gear VR și propune publicului o experiență captivantă de vizionare și de interacțiune cu lumea filmului. TIFF se înscrie astfel în trendul marilor festivaluri precum Cannes sau Tribeca (New York) care plănuiesc anul acesta, la rândul lor, evenimente extinse dedicate VR-ului.

Între 3 și 10 iunie, prima ediție a InfiniTIFF va prezenta o selecție amplă de filme VR în spațiul special amenajat powered by Samsung Gear VR, un program de filme interactive pe marele ecran, Doom Room – o instalație care te poartă prin experiențe tactile și vizuale unice, și proiecții de clipuri din era Youtube, precum și workshop-uri în care profesioniști, alături de pasionați și experți în animație digitală, VR sau programare vor putea dezbate și dezvolta împreună experiențe VR.

infinitiff-afis
Curatorul acestui program este Erwin M. Schmidt, cu experiență extinsă în producție, vânzări internaționale și organizarea de festivaluri. Până în anul 2015, a fost producătorul pe proiecte 3D al lui Wim Wenders, la Neue Road Movies. Este co-fondator al studioului  Cinemathon (Berlin), axat pe noile tehnologii, și al Propellor Film Tech Hub (www.propellorfilmtech.com), un proiect inițiat împreună cu European Film Market (Berlinale), Rotterdam IFF și Copenhagen International Documentary Festival.

„Prin intermediul InfiniTIFF, vom redefini experiența cinematografică colectivă a secolului 21 și vom explora modul în care realitatea virtuală și filmul convențional pot coexista. Este o șansă unică de a completa receptarea tradițională, pasivă a filmelor într-un festival cu experiențele active, participative ale noilor forme de storytelling audiovizual”, declară Erwin M. Schmidt.

Spectatorii vor avea parte de experiențe cu totul inedite în spațiul InfiniTIFF. Doom Room (3-5 iunie), o combinație de elemente performative live și ficțiune VR, regizată de Jesper Dalgaard (Danemarca), îi va purta pe participanți într-o călătorie de auto-descoperire deopotrivă vizuală și tactilă. Seria de proiecții VR va include titluri precum Viens!, de Michel Reilhac, un „poem tantric”, 6×9 (r. Francesca Panetta), produs de The Guardian, care-i plasează pe spectatori în interiorul unei celule de închisoare, pentru a sublinia efectele devastatoare ale izolării extreme. Escape (r. Millo Simulov), primul film românesc în 360°, aduce șapte tineri în mijlocul unui reality show extrem. În distribuție: Florin Piersic Jr., Paul Ipate, Pavel Ulici, Michaela Prosan, Anghel Damian, Alex Călin, Oana Nedelcu. La TIFF, regizorul Millo Simulov va susține o prezentare despre provocările tehnice pe care le implică producerea unui astfel de film.

„Suntem onorați să susținem industria cinematografică și să aducem publicului experiențe care nu erau posibile în urmă cu doar câțiva ani. Realitatea virtuală poate provoca imaginația și aduce noi perspective asupra felului în care consumăm conținut, iar acesta este doar începutul unor posibilități infinite pe care le vom descoperi împreună prin inovațiile recent lansate – noul Gear VR, prin care utilizatorii se pot bucura de un control mai precis în timp ce vizionează filme, jocuri și clipuri video 360, noua cameră Gear 360, prin care utilizatorii pot înregistra conținut 4k și îl pot împărtăși cu ușurință cu prietenii și, nu în ultimul rând, inima ecosistemului nostru de produse, noul Galaxy S8 o revoluție a smartphone-ului, așa cum îl știam până acum”, a declarat Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe.

În paralel, în sălile de cinema, InfiniTIFF va prezenta o selecție de filme interactive, în timpul cărora audiența poate lua decizii privind cursul acțiunii sau soarta unor personaje. Cu ajutorul telefoanelor mobile, spectatorii se vor pune în pielea președintelui Franței în Tantalum (r. Gilles Porte). În thriller-ul Late Shift, audiența trebuie să-l ajute pe erou, un student acuzat de furt dintr-o casă de licitații, să-și demonstreze nevinovăția, votând cursul acțiunii în 180 de momente.

Spațiul va găzdui și proiecții ale unor producții Youtube, alese de câțiva dintre cei mai populari vloggeri români, care vor veni la Cluj cu această ocazie, între 5 și 9 iunie: Tequila, Pandutzu, Noaptea Târziu, Zaiafet, Selly. Lor li se alătură Florin Grozea, care va susține și un workshop, „Secretele industriei”, despre industriile creative și promovarea online prin conținutul video: videoclipuri, vloguri, documentare online. Calupurile de producții Youtube vor cuprinde, de asemenea, și clipuri selectate de Mikey Hash, Levi Elekes, Mariposa și Skivomady.

InfiniTIFF VR Workshop powered by Samsung se adresează profesioniștilor din lumea cinematografică, designerilor, artiștilor vizuali, pasionaților de animație digitală, jocuri, specialiștilor în software, tuturor celor interesați să dezvolte interacțiuni și conținut în VR. În urma înscrierilor, 16 participanți selecționați vor lucra în echipe de câte patru și vor produce conținut VR original pe parcursul a patru zile, conținut care va fi editat apoi într-o versiune interactivă, vizionat de public în aceleași locuri în care a și fost produs. Tutorii sunt specialiști cu experiență internațională, nume importante în peisajul european al noilor tehnologii: Mads Damsbo – producător, și Balder Brüsch – creative technologist la Makropol, studio de VR din Copenhaga, și Fred Baus de la Realab, studio de software VR din Luxemburg. Termenul limită pentru primirea aplicațiilor este 23 mai.

Un alt workshop va fi VR Canvas: Tilt Brush, realizat în colaborare cu CINETic – Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative, din cadrul UNATC. Șase artiști selecționați vor avea o zi la dispoziție pentru a realiza un concept ilustrat în realitate virtuală, pe o temă dată, cu ajutorul Tilt Brush, un proiect artistic lansat de Google care permite desenul 3D  în realitatea virtuală. Rezidența va avea loc între 4 și 6 iunie și va include o etapă de training și de teste în Tilt Brush. Rezultatele atelierului vor fi prezentate publicului între 7-10 iunie. Data limită pentru aplicații: 23 mai.

Detalii despre înscrieri la ateliere: https://tiff.ro/InfiniTIFF.

Pentru informații suplimentare: infinitiff@tiff.ro.

Partenerii exclusivi ai InfiniTIFF sunt: Samsung, Banca Transilvania, Conceptual Lab, Nespresso, Spider Group

Ne puteți urmări pe: www.tiff.ro | FB: TransilvaniaIFF | Twitter: TIFFRomania | Instagram | Youtube

Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația pentru Festivalul de Film Transilvania.
Cu sprijinul: Ministerului Culturii și Identității Naționale, Centrului Național al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Institutului Cultural Român, Consiliului Judeţean Cluj, Programului Europa Creativă – MEDIA al Uniunii Europene
Prezentat de: Staropramen
Sponsor Principal: Raiffeisen Bank
Partener Principal: Mastercard
Mașina oficială: Mercedes-Benz
Sponsori: HBO, MOL România, Tenaris Silcotub, E-ON, Compania de Apă Someș, Avon, Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria,  Persil, McDonald’s, Nespresso, Jameson, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Aegon, UPC, Noumax, Nikon, CSI Romania, Electroglobal, Sykes, Farmec, PMA Invest, Promelek, Vel Pitar, Lecom, Agressione, SDL, Ax Perpetuum
Partener Logistic Oficial: DHL
Co-producători: TVR1, TVR Cluj
Parteneri media: TV5 Monde, Shorts TV, Europa FM, Zile și Nopți, Cinemagia, Glamour, VIVA!, Unica, Psychologies, Business Review, Vice, Decât o Revistă, Scena 9, Radio România Cultural, Cinemap, Cineuropa, Film New Europe, News.ro, A List Magazine, Observator Cultural, Life.ro, LiterNet, Urban.ro, Muzzix.ro, AaRC.ro, Umblat.ro
Parteneri media locali: Transilvania Reporter, Sinteza, Radio Cluj, Monitorul de Cluj, Ziua de Cluj, Erdely Naplo, Kronika, Infotrafic, I Love Cluj, Transindex, Filmtett,  Clujul Cultural, I Like Cluj
Partener de monitorizare: mediaTRUST

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.